Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

czujnik absu, czy mozliwa rzezba


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 kurgan

kurgan
  • Forumowicz
  • 108 postów
  • Skąd:Legnica
  • Silnik:2,2
  • Wersja:iES
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:59, 04.05.2011

chlopaki, wiem szukalem czesc odpowiedzi znalazlem nie bijcie, ale mam jedno pytanie...

jako, ze poszukuje czujnika absu lewy tyl do acco coupe cd7 wersja usa z 95 roku. sa tam inne kostki niz w euro.

wyczytalem, ze niby pasuje od rovera 600, ale ten z rovera jest wyzszy, 2xdluzszy i generalnie ma inna kostke. i teraz pytanie, bo jako ten czujnik to bialy kruk na rynku dostepny tylko z aso z cena zaledwie 602 zl plnow.

chodzi o to czy mozna sam czujnik kupic od innego acco 5 generacji i podrzezbic kostke, czy czujnik absu pod kazdy model ma swoja jakas konkretna specyfikacje? ew. moze ma ktos namiar na kogos kto ma takiego acco na czesci...

czy ew. http://allegro.pl/cz...1550350146.html i dalej podrzezbic kablami do kotski na krokodylki? nie lubie takiej rzezby, ale inacej chyba sie nie obejdzie...

za kazda pomoc, za namiar bede mega wdzieczny. profil acco zaloze niebawem
  • 0

#2 conneser

conneser
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:WGR / Modena
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:40, 10.05.2011

kurgan,

Taka rzeźba nic ci nie da, z doświadczenia powiem ci co się sprawdza idealnie, ja też miałem problemy z czujnikami na tyle. Koszt naprawy to około 2zł.
Te czujniki to fatamorgana, kupiłem sprawne w 100%, z pewnego źródła, jako komplet p+l, po 3 mcach w pudełku jeden niedotykany sam z siebie przestał działać (akurat ten sam co u mnie), więc zostałem z dwoma lewymi znowu.

Czy w cd7 masz czujnik 2przewodowy? Czujnik 2 przewodowy (pasywny) nie dostaje napięcia z kompa tylko sam je wytrzarza przy obrocie koła (indukcja)

Mając jeden sprawny (bez znaczenia który), robisz tylną oś na sztywno, czyli sygnał z jednego czujnika podajesz do komputera na oba koła

- w praktyce masz "sprawny" układ, komp nie widzi błędów, nie ma różnicy w sile hamowania na suchym, śliskim itp, auto jest stabilne, nie mamy kontroli trakcji więc nie odczujesz braku sterowania kołami osobno na tyle

- w teori: RYZYKO minimlne jest i musisz mieć świadomość, że tylko blokada jednego z kół (tego ze sprawnym czujnikiem) spowoduje pełne zadziałanie abs na tyle na obydwu kołach identycznie, czyli jadąc np. lewym kołem (z czujnikiem) po suchym asfalcie a prawym (ze zmostkowanym sygnałem) po nawierzchni bez przyczepnośći (śliskie pobocze) ostre hamowanie może ci zablokować tylko prawe koło i abs nie odpuści go
mnie to przez tyle lat nie spotkało, albo nie było to odczuwalne, tył i tak zawsze hamuje słabiej od przodu

Kupujesz 2 szybkozłączki i w wiązce przewodów do kompa abs łączysz czujniki PT(+) z LT(+) a PT(-) z LT(-), wszystko trwa 5-10 minut ze sprawdzeniem miernikiem. Ja w CC7 wg manuala mam taki układ kostki CD7 nie znam ale rozwiązanie to samo do zrobienia

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Z doświadczenia na 4ech CC7 nie ma to wpływu na żywotność czujnika robiącego za 2, nie zepsuje kompa. Nikt mi się jeszcze nie skarżył i do tej pory działa ok. Jak masz szczęście to czujnik będzie działał i działał jak masz pecha to poprostu siądzie taka ich natura.

Jak będziesz miał pytania pisz, a ten czujnik z aucji to lipa, powinien mieć od 1000 do 1600 Ohm oporności odpuść go sobie
Pozdrawiam
  • 0

#3 kurgan

kurgan
  • Forumowicz
  • 108 postów
  • Skąd:Legnica
  • Silnik:2,2
  • Wersja:iES
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:51, 11.05.2011

czyli jak dobrze rozumiem, moge sobie darowac zakup lewego tylu (czujnika abs).
bo lewego tylu w ogole nie mam zostal zdjety przez poprzedniego usera i juz nie wrocil na miejsce.
czyli generalnie moge "zmostkowac" z prawego kola i lapmka mi zgasnie a abs bedzie zachowywal sie poprawnie
  • 0

#4 conneser

conneser
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:WGR / Modena
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:46, 11.05.2011

tak, mostkujesz z prawego koła i wszystko działa ok bez błędów, a ten czujnik z aucji jest na wykończeniu ma tylko 500 Ohm a powinien miec 1000-1600
pozdr



jak się należy wciskamy pomógł :mrgreen:

edit: tylko pamiętaj żeby robić wg manuala do :!: CD7 :!: na rysunku masz dla przykładu tylko moją kostkę ABS z CC7
  • 0

#5 kurgan

kurgan
  • Forumowicz
  • 108 postów
  • Skąd:Legnica
  • Silnik:2,2
  • Wersja:iES
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:33, 13.05.2011

dzieki zajme sie tym przy montazu alarmu przy okazji. no wlasnie wiedzialem, ze na tyl do mojego acco musi byc powyzej 1000 Ohmow
  • 0

#6 wallett

wallett
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Anglia
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:09, 17.05.2011

Kurgan jesli nadal poszukujesz takiego czujnika to taki raczej mam mialem accorda coupe 96r USA wersja w angli i lewy tyl sam kupowalem placilem za niego kolo 130F lecz niedlugo sie nim nacieszylem bo samochod zostal rozbity a czesci sa w Polsce wiec jak cos napisz mi na pv i podam Ci tel do mojego ojca gdzie sa czesci i mysle ze sie dogadacie.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq