Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Auto na luzie - a koło się kręci


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
53 odpowiedzi w tym temacie

#1 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:21, 01.05.2011

siema

to normalne że jak mam luz i auto jest całkiem podniesione to kręci się lewe koło?
bo dziś miałem na podnośniku i odpaliłem to się kręciło WTF?

przy maksymalnym skręcie kół przestawało, o co chodzi?
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#2 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:29, 01.05.2011

norma
  • 0

#3 Athar

Athar
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Chełm
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:35, 02.05.2011

to zaczy ze uklad roznicowy dziala idealnie :)
  • 0

#4 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:50, 02.05.2011

a wie ktos dokladnie jak to jest? dlaczego kreci sie akurat to jedno kolo? kiedys troche czytalem o tym i podobno jest tak dlatego ze na jednym kole jakies lozysko sie minimalnie ciezej kreci, klocki lekko blokuja i automatycznie mechanizm roznicowy przenosi naped na to lekkie kolo.

kiedys cos tam robilismy z nadkolem chyba poprawialismy mocowanie u kumpla i bylo trzeba skrecic kierownica. to opdalil silnik i mowi ze mi cos pokarze, wrzucil jedynke dodal gazu i nie pojechal do przod.. tylko to kolo w powietrzu sie rozpedzilo.
  • 0

#5 krisss111

krisss111
  • Klubowicz
  • 1568 postów
  • Skąd:Mińsk Maz/Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG4
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 07:54, 02.05.2011

kiedys cos tam robilismy z nadkolem chyba poprawialismy mocowanie u kumpla i bylo trzeba skrecic kierownica. to opdalil silnik i mowi ze mi cos pokarze, wrzucil jedynke dodal gazu i nie pojechal do przod.. tylko to kolo w powietrzu sie rozpedzilo


no to jest właśnie zasada działania mechanizmu różnicowego. bez niego na zakrętach, kiedy jedno koło musi pokonać go po zewnętrznej,czyli przebyć większą drogę niż to poruszające się po wewnętrznej, zdzierałby się bieżnik. przeciwieństwem tego jest szpera, czyli blokada dyferencjału, która powoduje równoczesne napędzanie obu kół (np w drifcie, ułatwia poślizg)
  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...sss111/</a></p>
<p> </p>
<p> </p>

#6 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:01, 02.05.2011

krisss111, no ale to chyba mowa o szperze plytkowej. te bardziej cywilne nie sa az takie hardkorowe bo wiele osob mialoby problem z jazda takim samochodem.

to ze tak dziala mechanizm roznicowy to wiem ale jakos nie lubie eksperymentow gdzie samochod moze spasc z podnosnika :mrgreen: jednak pytanie czy zawsze kreci sie to samo kolo jak oba sa w powietrzu bo to jest zalezne od budowy skrzyni biegow czy tam czegos czy wlasnie chodzi o te opory na lozyskach czy klockach hamulcowych.
  • 0

#7 Gallus

Gallus
  • Forumowicz
  • 503 postów
  • Skąd:Chorzów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:39, 02.05.2011

a właśnie kiedyś się dziwiłem.... o co chodzi.. znajomego auto się zakopało w śniegu... miał skręcone koła... daje gazu w dechę a jedno koło się nie kręci... tylko to po zewnętrznej stronie.... teraz już wiem o co chodzi ;-)
  • 0

#8 krisss111

krisss111
  • Klubowicz
  • 1568 postów
  • Skąd:Mińsk Maz/Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG4
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 10:32, 02.05.2011

to jest zalezne od budowy skrzyni biegow


na moje oko to tak. zawsze kręci się (chyba) koło na krótszej półośce, ale ręki sobie odciąć nie dam.
a kręci się być może z powodu oporów jakie są właśnie "wytwarzane" przez olej w skrzyni biegów (pomiędzy jej podzespołami).i jeśli koło nie jest zablokowane na ziemi to sie powoli poddaje i kręci.
  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...sss111/</a></p>
<p> </p>
<p> </p>

#9 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 11:58, 02.05.2011

U mnie akurat kręci się prawe :-)
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#10 Lorf

Lorf
  • Forumowicz
  • 413 postów
  • Skąd:ja go znam
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exec +-+-+
  • KM:chcialbym wiecej
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:BRA-tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:46, 02.05.2011

nie ma roznicy czy lewe czy prawe. kreci sie to ktore ma mniejszy opor lub nie ma go wogole, ktos podal przyklad ze sniegiem to kolo ktore boksowalo bylo na bardziej sliskiej nawierzchni lub opona byla bardziej ch.... czasem smieja sie z filmikow na yt jak gume pala i ze naped m,a na 1 kolo :k :k i tu dziala wlasnie mechanizm roznicowy ktory rozdziela sile napedu a ze wiekszosc aut nie ma blokadu np jak auta terenowe to bedzie ciagnac na jedno kolo i przekazywana bedzie pelna moc.
  • 0

wahaczoszuracz accord CW 3

 


#11 ELF

ELF
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Warmińsko-mazurskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:34, 10.05.2011

Panowie tu jest odpowiedź http://www.auto-moto...-test-1582.html a tu zasada działania http://pl.wikipedia.org/wiki/TorSen . Muszę przyznać ,że my tego nie mamy a taka Alfa Mito ma mechanizm Torsena i łatwiej ją prowadzić w zakrętach (częściowo blokuję się mechanizm różnicowy na przedniej osi :ok ). Pozdrawiam
  • 0

#12 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:44, 10.05.2011

nie ma roznicy czy lewe czy prawe. kreci sie to ktore ma mniejszy opor lub nie ma go wogole, ktos podal przyklad ze sniegiem to kolo ktore boksowalo bylo na bardziej sliskiej nawierzchni lub opona byla bardziej ch.... czasem smieja sie z filmikow na yt jak gume pala i ze naped m,a na 1 kolo :k :k i tu dziala wlasnie mechanizm roznicowy ktory rozdziela sile napedu a ze wiekszosc aut nie ma blokadu np jak auta terenowe to bedzie ciagnac na jedno kolo i przekazywana bedzie pelna moc.


Zauważ, że rozpatrujemy "wolne" koło czyli stan na luzie a nie z załączonym napędem bo wtedy sprawa jest jasna. I teraz proszę napisz jeszcze raz czemu kółko się kręci ;-)
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#13 ELF

ELF
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Warmińsko-mazurskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:28, 10.05.2011

Panowie tak działa zwykły układ różnicowy . Znalazłem fajną stronkę można poczytać sobie o różnych rozwiązaniach http://impreza-evo.p...node,show,155,2 i http://grupab.vdclan...tent/view/57/2/ . Wystarczy przeczytać i wszystko jasne
  • 0

#14 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:17, 12.05.2011

Zauważ, że rozpatrujemy "wolne" koło czyli stan na luzie a nie z załączonym napędem bo wtedy sprawa jest jasna. I teraz proszę napisz jeszcze raz czemu kółko się kręci ;-)


wciśnij sprzęgło to przestanie się kręcić

jak puszczasz sprzęgło na luzie, to tarcza sprzęgła dołącza do obracającego się koła zamachowego i też zaczyna się obracać, razem z wałkiem
nie jest wrzucony żaden bieg, ale opory w skrzyni są wystarczające do obracania napędzanych kół, gdy auto jest na podnośniku
  • 0
AK

#15 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 18:58, 12.05.2011

Ja to wiem ale pisałem do Autora cytowanego przeze mnie postu, żeby właśnie uświadomić mu, że nie chodzi o działanie mechanizmu róznicowego przy załączonym napędzie tylko mówimy o zupełnie innym zjawisku. I oczekiwałem przemyśleń i odpowiedzi od niego :-)
  • 0
MaxLife RULEZ !!!




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq