XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Auto na luzie - a koło się kręci
#1
Napisano 23:21, 01.05.2011
to normalne że jak mam luz i auto jest całkiem podniesione to kręci się lewe koło?
bo dziś miałem na podnośniku i odpaliłem to się kręciło WTF?
przy maksymalnym skręcie kół przestawało, o co chodzi?
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?
#3
Napisano 07:35, 02.05.2011
#4
Napisano 07:50, 02.05.2011
kiedys cos tam robilismy z nadkolem chyba poprawialismy mocowanie u kumpla i bylo trzeba skrecic kierownica. to opdalil silnik i mowi ze mi cos pokarze, wrzucil jedynke dodal gazu i nie pojechal do przod.. tylko to kolo w powietrzu sie rozpedzilo.
#5
Napisano 07:54, 02.05.2011
kiedys cos tam robilismy z nadkolem chyba poprawialismy mocowanie u kumpla i bylo trzeba skrecic kierownica. to opdalil silnik i mowi ze mi cos pokarze, wrzucil jedynke dodal gazu i nie pojechal do przod.. tylko to kolo w powietrzu sie rozpedzilo
no to jest właśnie zasada działania mechanizmu różnicowego. bez niego na zakrętach, kiedy jedno koło musi pokonać go po zewnętrznej,czyli przebyć większą drogę niż to poruszające się po wewnętrznej, zdzierałby się bieżnik. przeciwieństwem tego jest szpera, czyli blokada dyferencjału, która powoduje równoczesne napędzanie obu kół (np w drifcie, ułatwia poślizg)
#6
Napisano 08:01, 02.05.2011
to ze tak dziala mechanizm roznicowy to wiem ale jakos nie lubie eksperymentow gdzie samochod moze spasc z podnosnika jednak pytanie czy zawsze kreci sie to samo kolo jak oba sa w powietrzu bo to jest zalezne od budowy skrzyni biegow czy tam czegos czy wlasnie chodzi o te opory na lozyskach czy klockach hamulcowych.
#7
Napisano 08:39, 02.05.2011
#8
Napisano 10:32, 02.05.2011
to jest zalezne od budowy skrzyni biegow
na moje oko to tak. zawsze kręci się (chyba) koło na krótszej półośce, ale ręki sobie odciąć nie dam.
a kręci się być może z powodu oporów jakie są właśnie "wytwarzane" przez olej w skrzyni biegów (pomiędzy jej podzespołami).i jeśli koło nie jest zablokowane na ziemi to sie powoli poddaje i kręci.
#9
Napisano 11:58, 02.05.2011
#10
Napisano 18:46, 02.05.2011
wahaczoszuracz accord CW 3
#11
Napisano 21:34, 10.05.2011
#12
Napisano 21:44, 10.05.2011
nie ma roznicy czy lewe czy prawe. kreci sie to ktore ma mniejszy opor lub nie ma go wogole, ktos podal przyklad ze sniegiem to kolo ktore boksowalo bylo na bardziej sliskiej nawierzchni lub opona byla bardziej ch.... czasem smieja sie z filmikow na yt jak gume pala i ze naped m,a na 1 kolo i tu dziala wlasnie mechanizm roznicowy ktory rozdziela sile napedu a ze wiekszosc aut nie ma blokadu np jak auta terenowe to bedzie ciagnac na jedno kolo i przekazywana bedzie pelna moc.
Zauważ, że rozpatrujemy "wolne" koło czyli stan na luzie a nie z załączonym napędem bo wtedy sprawa jest jasna. I teraz proszę napisz jeszcze raz czemu kółko się kręci
#13
Napisano 22:28, 10.05.2011
#14
Napisano 18:17, 12.05.2011
Zauważ, że rozpatrujemy "wolne" koło czyli stan na luzie a nie z załączonym napędem bo wtedy sprawa jest jasna. I teraz proszę napisz jeszcze raz czemu kółko się kręci
wciśnij sprzęgło to przestanie się kręcić
jak puszczasz sprzęgło na luzie, to tarcza sprzęgła dołącza do obracającego się koła zamachowego i też zaczyna się obracać, razem z wałkiem
nie jest wrzucony żaden bieg, ale opory w skrzyni są wystarczające do obracania napędzanych kół, gdy auto jest na podnośniku
#15
Napisano 18:58, 12.05.2011
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych