Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Kolektor wydechowy + układ dolotowy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:21, 23.04.2011

Czy zmieniając układ dolotowy oraz kolektor wydechowy potrzebuje jeszcze czegoś (strojenie komputera, układ wydechowy), aby uzyskać omawiany przyrost mocy ~10 KM?
  • 0

#2 hammer64

hammer64
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:Pabianice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Type-R
  • KM:250
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:ej9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:10, 23.04.2011

Nie wystarczy zrobic reset kompa i do tego wywalić kata. Jezeli masz 2 sondy to potrzebujesz jeszcze emulator sondy taka tulejke ktora oszuka sonde bo jak wywalisz kata to sonda głupieje. Nie wiem jak tam u ciebie w accordzie jest czy masz 1 czy 2 sondy jezeli tylko 1 to bedzie OK jak 2 to jeszcze tulejka
  • 0

#3 tmc

tmc
  • Forumowicz
  • 633 postów
  • Skąd:Zakopane
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:16, 23.04.2011

to 10 km to optymistyczna prognoza.
  • 0
Moja Hańcza http://www.accordklu...p=106949#106949
=== ZAPRASZAM PO PORTFEL, TOREBECZKE ===
http://allegro.pl/Sh...Show?id=1600961

#4 atom

atom
  • Forumowicz
  • 205 postów
  • Skąd:wybrzeże
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:02, 23.04.2011

to 10 km to optymistyczna prognoza.


W VI gen to tak.

oraz kolektor wydechowy


Kolektor wydechowy 4-2-1 ze stali nierdzewnej bardziej doda ci elastyczności z dolnych obrotów. Dobrze się wkręca przy wolnych prędkościach.Pomaga to przy dojeżdżaniu np. do skrzyżowań przy minimalnej prędkości.Wtedy bez problemu nie musisz 1 biegu wbijać tylko spokojnie z drugiego dajesz radę. Nawet pod wrażeniem byłem jak ułatwia on taki start.
Chcesz odczuć moc na wysokich obrotach to wywal kata zrób dolot CAI i w tym opornym na mody f18 może coś poczujesz.
Najlepiej jedz na hamownie przed modami i po.
  • 0

#5 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6,037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 14:38, 23.04.2011

Jezeli masz 2 sondy to potrzebujesz jeszcze emulator sondy taka tulejke ktora oszuka sonde bo jak wywalisz kata to sonda głupieje


Nie trzeba wrzucać żadnego emulatora....wystarczy tulejka dystansowa, która spowoduje, że sonda nie będzie montowana bezpośrednio w tym, czym zastąpi kata. Sonda nie może być po prostu bezpośrednio na linii spalin. I nic nie będzie głupieć. A to, że stary, wysłużony katalizator warto "odetkać" lub zastąpić czymś odetkanym - to swoją drogą....

gripek, jak chcesz faktycznie odczuć różnicę i pod nogami, i na papierze - warto samochód wystroić po każdej takie zmianie...w przypadku zmiany dolotu + kolektora + ew. zmian w wydechu (usunięcie kata) - strojenie by się przydało ;-)
  • 0

#6 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1,176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:33, 23.04.2011

temat rzeka i tylko dla odpornych gotowych wydać wiecej niż to kilka stówek na części - wiem co mówie :)
  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:37, 24.04.2011

Dzięki chłopaki za podpowiedzi. :)

Po prostu czeka mnie wymiana całego układu wydechowego (rdza) i zastanawiałem się nad tym, czy by już od razu nie dołożyć tych paru stówek więcej i wymienić kolektor na ten 4-2-1 żeby mieć o 10 KM więcej. Ale tak jak mówicie, że jest to "optymistyczna" prognoza, jeżeli chodzi o ten wynik to sam się zastanawiam czy gra warta świeczki :)

Nawet, jeżeli nie będzie tych 10 kucy więcej to pozostaje sama przyjemność świadomości, że ma się już autko lekko dłubnięte niż pozostałe :)
  • 0

#8 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6,037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 12:43, 24.04.2011

gripek, nie patrz tak na liczby....wiele zależy od kondycji Twojego silnika...a tutaj bardziej chodzi o to, że silnik lekko się odetka, a tym samym będzie bardziej elastyczny i lepiej będzie się np. zbierał z dołu. Te 10KM więcej i tak nic Ci nie da, poza satysfakcją ;-)
  • 0

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:33, 24.04.2011

tarjei86, lepsze zbieranie z dołu faktycznie byłoby mile widziane, zwłaszcza w chwilach, gdzie jedynka za nisko a dwójka zamula... :)
  • 0

#10 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1,176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:45, 24.04.2011

wszytko da się zrobić ale potrzeba wiele wysiłku i kasy :) ja juz od dawna odmulam auto :) ale ciagle nie moge skończyc :) wiesz może lepiej cieszyć się jazdą lac wahe i jeżdzić a nie kombinowac :)
  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#11 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6,037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 14:09, 24.04.2011

ja juz od dawna odmulam auto :) ale ciagle nie moge skończyc :) wiesz może lepiej cieszyć się jazdą lac wahe i jeżdzić a nie kombinowac :)


to fakt...jak już się zacznie modzić i kombinować....wydatki nie mają końca :roll: poprawianie "fabryki" nie zawsze jest dobre :-/
  • 0

#12 atom

atom
  • Forumowicz
  • 205 postów
  • Skąd:wybrzeże
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:02, 24.04.2011

lepsze zbieranie z dołu faktycznie byłoby mile widziane, zwłaszcza w chwilach, gdzie jedynka za nisko a dwójka zamula


To pisałem ci wcześnie o tym. Jednak w twoim modelu ciężko o nawet o 10 km. Ale próbuj - zrób pełny przelot ze zwiększoną średnicą z CAI po tym strojenie i z dychę powinieneś uzyskać.
Tak na dobry początek sprawdź jeszcze czy w ogóle serię trzyma.
  • 0

#13 tmc

tmc
  • Forumowicz
  • 633 postów
  • Skąd:Zakopane
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:47, 25.04.2011

doprowadz auto do porządku
EGR, przepustnica, stan kabli, regulacja zaworów, wywal rezonator wsadz K&N i smigaj.
To co mozna w granicach zdrowego rozsadku w 10cio letnim parchu.
Reszta to już pasja, ale trzeba wtedy przestać liczyć pieniądze.

Oczywiście popieram mody i szacun dla tych co je robią :mrgreen:

BTW. Dziwne troche że ten wydech ci przerdzewiał.
  • 0
Moja Hańcza http://www.accordklu...p=106949#106949
=== ZAPRASZAM PO PORTFEL, TOREBECZKE ===
http://allegro.pl/Sh...Show?id=1600961

#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:25, 26.04.2011

tmc, wydech nie zmieniany od nowości, patrz od 99r. dlatego myślałem, że i tak nieźle bo w poprzednim moim aucie (astra z tego samego roku) tłumiki, wydechy itp. były wymieniane ze 3-4 razy :D

P.S.
Panowie, a jakich firm polecacie kolektory wydechowe? Sam coś tam szukałem ale jakoś dziwnie niskie ceny tych produktów widziałem (400-600 zł) i nie wiem, czy przypadkiem nie jest to jakaś kaszana...

Jeżeli taki kolektor faktycznie tyle kosztuje i jest ok, to raczej pokuszę się przy wymianie całego wydechu wydać tych parę stówek więcej i wsadzę kolektor :)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq