Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Trzeszczenie przy kręceniu kierownicą


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:57, 22.04.2011

Witam koledzy.Mam problem i nie za bardzo wiem co z tym fantem zrobić.Otóż przy kręceniu kierownicą strasznie coś trzeszczy,a w czasie manewrowania dodatkowo coś jakby przeskakuje,po wykonanym skręcie kierownica nie wraca do pozycji jazdy na wprost.Jakie są wasze pomysły na takie usterki?Byłem w stacji obsługi pojazdów i gość powiedział że to na 90% przekładnia kierownicza jednak jest ona suchutka żadnych wycieków na maglownicy nie widać.Sprawdził zawieszenie i nie doszukał się żadnych usterek na swożniach ani nigdzie indziej.Byłem u innego mechanika i powiedział żę maglownica nie będzie trzeszczeć tylko będzie miała luzy lub wycieki.Jak myślicie zaryzykować i dać przekładnie do regeneracji ?Ewentualnie co innego mogło się zchrzanić????
  • 0

#2 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1,802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 17:14, 22.04.2011

Ja to bym zaryzykował i wymienił sworznie zwrotnicy. Koszt mniejszy niż regeneracja przekłądni a opisywany objaw pasuje dokładnie do zapieczonych sworzni dolnych. I nie jeźdź z tym za długo bo taki sworzeń jak się urwie to Ci narobi bigosu. On może nie mieć luzów i nie stukać a jednak ....
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:09, 22.04.2011

Kurcze naprawdę nie wiem co robić. Jak zszedłem z tym diagnostom do kanału to kazał mi dotknąć tej przekładni i wyczuwalne były wibracje wewnątrz kiedy ruszał kierownicą.Czy przy zapieczonych swożniach zwrotnicy byłyby wyczuwalne wibracje na tej przekładni????Acha i zapomniałem dodać że ten problem występuje nieregularnie odpalam rano auto chwilę jest dobrze a za chwilę zaczyna trzeszczeć.Po pracy to samo.
  • 0

#4 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1,176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:16, 23.04.2011

wibracje przekładni to jedno - zwiazane może to być tak jak była mowa wcześniej z zapieczonymi śworzniami zwrotnicy dolnej, to że na przekładnie przechodza wibracja to w takiej sytuacji normalka bo to na niej kumuluje się cała siła ruszająca zwrotnica zapieczoną w miejscu sworznia. Przejściowość problemu może wynikać z faktu ze jescze troche smaru jest pod gumą sworznia i dopuki się nie rozgrzeje- rozrzedzi to coś tam samruje. Przekłądnie bym narazie odpuścił bo to najdroższa zabawka szczególnie ze alternatywy masz. Dodatkowo gdyby sam korpus przekładni latał w mocowaniach to przyjżyj sie gumowym tuleją przekładni prez które jest ona mocowana do nadwozia - je się wymienia a moga być wyrobione.

a jak chesz testu na potwierdzenie diagnozy to weż strzykawke ze smarem i przez mała igiełke wstrzyknij pod gume sworznia jak bedzie poprawa to sprawa jasna ale nie zwlekaj z tym bo sworznie dolne to problemy, odradzam używanie do tego WD40 bo wypłuczesz smar do końca i juz nawet nie dojedziesz na wymiane :) ewentualnie bez strzykawki postaraj sie nałozyć troche samru na sworzeń jak najbliżej podstawy zwrotnicy
  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:26, 24.04.2011

Ok po świętach umówiony jestem w zakładzie gdzie regenerują przekładnie.Poproszę w pierwszej kolejności o 100% diagnozy zanim wezmą się za grzebanie przy maglu.Faktycznie wydać tyle kasy na regenerację i czasem problem zostanie to głupiego robota.Wielkie dzieki za rady.Aha i jeszcze pytanko w zawieszeniu mam do wymiany jeszcze z przodu w górnym wahaczu sworzeń i z tyłu z lewej strony wahacz górny.Jakie polecalibyście części zamienne jakiej firmy abym znowu nie dał plamy.Dzieki jeszcze raz za rady
  • 0

#6 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1,176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:48, 24.04.2011

masz na forum w dziale zawieszenie wszystkie niezbedne informacje :) sworznie dolne najlepiej 555, z tylnymi wahaczami moze byc problem bo markowych zamienników nie ma ale znajdziesz cos na allegro jakies no name sa po 100zł sztuka albo ASO - tam ceny nie powalaja w zalezności od wahacza od 150-250zł. Diagnoza zawiechy w zakładzie gdzie naprawiaja magiel to zły pomysł co by nie było złe i tak naciagna cię na regeneracje magla i skasuja :) miałes to zrobić we własnym zakresie albo u kogoś zaufanego
  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:39, 24.04.2011

byłem wczoraj w serwisie Honda Largo w Gdyni.Tam właśnie mi potwierdzili o przekładni i elementach zawiechy do wymiany.Amorki tył 35 % skuteczności także do wymiany dobrze że mam takowe Bilsteina.Do tego ta zawiecha i przekładnia wspominałem o dolnych sworzniach zwrotnicy ale niby tam wszystko gra.Nie chcę już tracić na diagnozy bo każdy inaczej gada i człowiek głupieje i sam nie wie co robić. Także trochę po kieszeni szarpnie ale mam nadzieję że po tych wszystkich wymianach będzie wszystko ok.Acha i jeszcze najlepszy numer że moje auto wogóle nie miało łączników strabilizatora :shock: Dam znać co wyszło po tych wszystkich naprawach trzeba się na coś zdecydować bo czasu coraz mniej a trzeszczenie i klepanie w zawieszeniu się nasila.
  • 0

#8 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1,176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:53, 24.04.2011

nie możliwe by nie miało łaczników tam łaczniki sa ale wyglądają inaczej niż klasyczne to sa po prostu gumowe podkładki nawleczone na metalowy tczpien i to robi za łącznik - tak one wyglądają w V gen

w każdym razie powodzenia........
  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:51, 24.04.2011

Nie dało mi to spokoju raz dwa wskoczyłem do kanału pokręciłem kierownicą aż zacznie trzeszczeć zrobiłem dziurki w gumach od sworzni zwrotnicy na dole i tam wstrzyknąłem trochę oleju.Ku mojemu zdziwieniu po paru chwilach kręcenia kierownicą trzeszczenie ustało.Tak że odmawiam wizytę w tym zakładzie od przekładni i w pierwszej kolejności wymieniam te sworznie przy zwrotnicy.podziękowania dla Zigiego i Pegala za zainteresowanie.Zamawiam części i do warsztatu.
  • 0

#10 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1,176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:57, 24.04.2011

tak wiec następnym raziem posłuchaj dobrych kolegów :) a nie leć do ASO po diagnoze :) polecam sie na przyszłość
  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:06, 25.04.2011

jeszcze jedno wymienię sam sworzeń czy lepiej wymienić całą końcówkę drążka kierowniczego????
  • 0

#12 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1,176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:06, 25.04.2011

jak drazek nie ma luzów to wymieniaj sam sworzen :)
  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq