Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Nie pali na pierwszy cylinder! - pomocy!


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
65 odpowiedzi w tym temacie

#1 ironmanyou

ironmanyou
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:40, 18.04.2011

Witam!
Mam problem z moja Hanią :( Silnik nierówno pracuje, bo nie pali na pierwszy cylinder na wolnych obrotach i nisko trzyma czasem prawie do 0 schodzi przy dojeżdżaniu ndo swiateł na zimnym. Na ciepłym ok 500.. Sprawdzałem zdejmując fajkę z pierwszego i nie ma rożnicy, z innych oczywiście od razu widać jak przygasa, na pierwszym nie dzieje sie nic. Mam wrażenie że od ok-1000 -1200 obrotów dopiero pali na wszystkie a moze jeszcze na wyższych. Wymieniłem wobec tego świece na Denso i przewody SEWIA. I co? Nic... dalej szarpie na wolnych obrotach i pierwszy cylinder nie pali... O co może chodzic? Czy ktoś z was tak miał? Proszę o wszelkie pomysły na rozwiązanie tego problemy, bo ja już nie wiem... Nie ma róźnicy czy auto jest na gazie czy na benzynie.
  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 15:02, 18.04.2011

W jakim stanie jest kopułka?
Kiedy była wymieniana, nie masz tam już wżerów?
  • 0

#3 ironmanyou

ironmanyou
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:04, 18.04.2011

Nie spawdzałęm wnikliwie, ale nie wygląda źle...
  • 0

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:44, 18.04.2011

gaz był dawno zakładany?? jak nie sprawdz czy są wpiete wtyczki od wtryskiwaczy benzynowych dobrze. I połączenia kabli od gazu przy wtryskiwaczach benzynnowych moze gdzies jest zimny lut albo kabel przerwany. jak to nie pomoże mozna spróbowac kompa od gazu sprawdzic ale przede wszystkim sprawdz kopułkę jak kolega wyzej poradził
  • 0

#5 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 20:12, 18.04.2011

U mnie też nie wyglądała źle - dopóki nie spróbowałem wyczyścić styków. Okazało się że na stykach był jakiś 1mm nagaru. Jak ruszyłem to odpadł :k
  • 0

#6 ironmanyou

ironmanyou
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:04, 18.04.2011

No to ładnie sie nagromadziło tego syfu u Ciebie...Ok, jutro spróbuję to wyczyścić i zdam relację co i jak.A czy przepustnica,egr lub IACmoze miec z tym coś wspólnego??Mam zamair to wyczyścić, ale przy większej ilości czasu.
  • 0

#7 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 08:55, 19.04.2011

To nie do końca był syf - po prostu nadpalone styki. Auto normalnie pracowało, rzadko sobie jakby zapłon wypadł.
  • 0

#8 ironmanyou

ironmanyou
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:02, 19.04.2011

A więc tak. Przewody i świece wymienione wczoraj. Zdemontowałem dziś kopułkę i tak na dobrą sprawę nie było tragedii. Trochę nalotu, ale nawet na stykach innych cylindrów niż mój niepalący nr 1. To co mnie zdziwiło, to niewielka ilość oleju na dolnej ścianie kopułki i w ogóle zabrudzone na dole olejem, załączam foty.

http://img688.images.../dsc00719r.jpg/

http://img855.images.../dsc00720r.jpg/

http://img97.imagesh.../dsc00721m.jpg/

Przeczyściłem więc kopułkę z oleju, a styki i palec papierkiem ściernym. Odpalam auto a tam... bez różnicy. Dalej drga, i silnik się trzęsie. czyli nie pali na wszystkie. Co robić?
Załączam tez filmik, na którym nie bardzo widać drgania ale słychać jak to pracuje.


POMOCY!
  • 0

#9 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • SkÄ…d:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 20:47, 19.04.2011

Przecież pali na wszystkie gary :roll:

[ Dodano: 2011-04-19, 21:49 ]
Zdejmij wtyczkę wtryskiwacza benzyny na pierwszym cylindrze. Oczywiście podczas pracy na benzynie. Zobaczysz czy jest zmiana
  • 0

#10 ironmanyou

ironmanyou
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:06, 19.04.2011

Aha.. jeśli zdejmę i niec sie nie bedzie dzialo, tzn że wtryskiwacz do wymiany?? Nie możliwe że pali na wszystkie, bo jak fajkę świecy zdejmuję z pierwszego to tylko takie pykanie słychać, ale nic sie nie dzieje z pracą silnika. Z innych cylindrów spadają obroty i się dusi bardziej.
  • 0

#11 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 08:05, 20.04.2011

Też mi się wydaje, że silniczek chodzi na wszystkie gary. Pewnie nie w tym problem. Może zaworki na nim są źle ustawione albo ten garnek nie trzyma kompresji i dlatego jak zdejmujesz faję z niego to nie ma różnicy bo całą robotę wykonują pozostałe 3? A tak przy okazji - nie zdejmuj fajki z pracującego silnika - bo możesz narobić sobie kłopotu uszkadzając aparat zapłonowy, który bez obciążenia może dostawać w kość.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#12 ironmanyou

ironmanyou
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:54, 20.04.2011

Hej!
Tak jak pisałem, zrobiłem mały test. Zdjąłem w trakcie pracy na benzynie wtyczkę z pierwszego wtryskiwacza i objawy jak przy zdejmowaniu fajki ze świecy, czyli nic sie nie dzieje, silnik pracuje nierówno bez zmian. Gdy natomiast zdejmuję wtyczkę wtryskiwacza z innych cylindrów, wyraźnie słabnie, dławi się, widać wyraźną różnicę. WTF?

Tu filmik jak słychać pracę z tyłu:


Tu filmik z testów zdejmowania wtyczek z wtryskiwaczy:


I co robić? Jaka może być przyczyna? Walnięty wtryskiwacz??
Ps. Ten pisk w tle związany jest ze sprzęgłem, tak mi powiedział mechanik, co może być nie tak?
  • 0

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:27, 20.04.2011

spróbuj zdjąć przewód zapłonowy z pierwszego w czasie pracy na gazie jesli będzie tak samo to warto by było zmiezyc ciśnienie sprężania
  • 0

#14 Aero87

Aero87
  • Forumowicz
  • 272 postów
  • SkÄ…d:Podlasie/BHA
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:30, 20.04.2011

Wydechem jakby ssie powietrze?
Najprawdopodobniej wyruchany zawór/gniazdo.
Póki do zdejmowania czapki możesz sprawdzić ustawienie luzu zaworowego.
Pomiar ciśnienia może nie wykazeć nadpalonego gniazda/zaworu.
Jak masz czas to możesz sobie wtryski podmienić, bądź prościej zrób tak jak kolega wyżej napisał, na gazie zdejmij faje.
Tylko naprawde nie baw się tym zbyt długo bo możesz posadzić aparat ;/
  • 0
Vin Diesel says, "VTEC just kicked in, yo!"

#15 Robson__007

Robson__007
  • Forumowicz
  • 626 postów
  • SkÄ…d:Å»yrardów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sol
  • KM:116
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:28, 21.04.2011

Ja u siebie miałem podobny problem, ale u mnie to byl problem zaworów źle wyregulowanych.
Prowadzałem po mechanikach i nikt nie mógł dojść.
Podjechałem do jednego otworzyłem maskę i odrazu powiedział, że zawory.

A tez wymieniałem świece, kable.
  • 0

pozdrawiam
Robert





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq