Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Błąd ABSu ciąg dalszy...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Hary4484

Hary4484
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Zbąszynek
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:33, 12.04.2011

Witam, od zakupu świecił mi się ABS. Zrobiłem diagnostykę poprzez zwarcie złączki diagnostycznej i lampka ABS wystukała mi błąd 1-2: Usterka w obwodzie silnika pompy ABS. Co sprawdzic najpierw? Pompę? I czy da się zdiagnozowac czy to na 100% pompa bez podmianki? Bezpieczniki sprawdziłem, wszystki dobre...
  • 0

#2 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:49, 12.04.2011

Na 95% padł silnik pompy ABS, u mnie było tak samo (w przed-liftowych pompach zacierają się silniczki).

Zgodnie z manualem powinieneś jeszcze sprawdzić przekaźniki przy ECU ABS w bagażniku (za prawym boczkiem), no i oczywiście bezpieczniki w małej skrzynce pod maską.

Używana pompa kosztuje na Allegro 80-100 zł i najlepiej szybko to naprawić gdyż pompa ABS pełni też funkcję regulatora siły hamowania tylnich kół ...
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#3 Hary4484

Hary4484
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Zbąszynek
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:41, 12.04.2011

Ciąg dalszy przygód z ABSem. Wyczytałem gdzieś w necie, że można spróbowac popukac w pompę bo jest opcja, że się zapiekła, zawiesiła, czy jak to oni tam inaczej ujęli. Przed postukaniem w nią miałem ponad max płynu w zbiorniku modulatora ABS. Postukałem, poziom opadł lekko poniżej minimum. Wtedy dolałem płynu i już tak się unormował stan. Ale najlepsze jest to, że jak zrobiłem diagnostykę po stukaniu to nie ma już błędu 1-2, jest tylko 1- czyli Przekręcony silnik pompy ABS. Jutro spróbuję z tym powalczyc bo jest instrukcja w manualu. Ale mam też w związku z tym pytanie. Czy płyn ze zbiorniczka modulatora ABS "zbiega" się w jeden układ z płynem ze zbiornika płynu hamulcowego (tego z prawej strony)? Bo w manualu piszą, żeby spuścic płyn ze zbiornika modulatora i chcę wiedziec, czy będę musiał później odpowietrzac tylko przy modulatorze czy przy zaciskach też? Ufff. Mam nadzieję, że w miarę jano opisałem o co mi chodzi. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam :)
  • 0

#4 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:07, 13.04.2011

Ja po wymianie pompy odpowietrzałem osobno pompę ABS (3x cykl - uzupełnij płyn do maks, włącz silnik na kilka minut a potem wyłącz, upuść trochę płynu przez odpowietrznik pompy i znowu uzupełnij płyn itd.) i osobno hamulce.

Jeżeli zapowietrzysz układ to od razu poczujesz, że masz miękki pedał hamulca ...
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:08, 20.08.2011

Witam,mam dokladnie ten sam bład 1-2,czy udało sie usunac usterke ???

Mała zmiana-postukanie delikatne w pompe poskutkowało zniknieciem błedu 1-2 natomiast tak samo pojawił sie bład 1.
  • 0

#6 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:48, 22.08.2011

Silnik pompy zakończył żywot, sam również zmieniałem już pompę ABS w moim CC7 po takim samym błędzie ...
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:26, 24.08.2011

Czy podpinajac na krótko zasilanie do kostki pradowej pompy ABS powinno sie załączyc ???
  • 0

#8 Hary4484

Hary4484
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Zbąszynek
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:04, 25.08.2011

Tak, powinna sie zalaczyc. W moim przypadku to tez byla pompa do wymiany. Poydrawiam
  • 0

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:41, 26.08.2011

Czyli pompa kaput :-(
  • 0

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:03, 22.09.2011

Witam. Mam podobny problem. Po samodiagnostyce wyskoczył mi najpierw kod błędu 1-2 a po rozłączeniu przewodów zasilających pompę ABS i ponownej samodiagnostyce wyskakuje błąd 1. Ponadto na żadnym pinie od zasilania pompy nie ma prądu(włączony zapłon). I teraz moje pytanie czy u was jest tak samo, a jak nie to co może być przyczyną. :k
  • 0

#11 Hary4484

Hary4484
  • Forumowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Zbąszynek
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:16, 08.10.2011

Witam. Mam podobny problem. Po samodiagnostyce wyskoczył mi najpierw kod błędu 1-2 a po rozłączeniu przewodów zasilających pompę ABS i ponownej samodiagnostyce wyskakuje błąd 1. Ponadto na żadnym pinie od zasilania pompy nie ma prądu(włączony zapłon). I teraz moje pytanie czy u was jest tak samo, a jak nie to co może być przyczyną. :k

Na 99,9% to także padnięta pompa... A podłączałeś pompę na krótko do akumulatora?
  • 0

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:53, 16.11.2011

witam, panowie i jak wymieniliście pompy? bo ja wlaśnie mam podobny problem i przydały by mi się cenne wskazowki
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq