Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Nierównomierne zużycie tarcz.


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#16 BeBicO

BeBicO
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • SkÄ…d:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:40, 24.01.2021

Dobrze kombinowałeś z odkręcaniem odpowietrznika bo syf wyleci a nie zostanie cofnięty w układ. Mało kto i tym pamięta.

Co do zużycia to nigdy tak mi się nie zrobiło ale ja za każdym zdjęciem zacisku smaruje prowadnice i dokładam smaru pod tłoczek. Może już pora na regenerację zacisków?

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

wymienilem sruby-prowadnice zacisku. wyczyscilem i posmarowalem ate bremszylinder. tloczek ile wystawal to tez wyczyscilem i przesmarowalem


  • 0

#17 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 22:56, 24.01.2021

Przy takim stanie tarcz to wg mnie wyjąć tłoczki i nie czyścić tylko wymienić na nowe razem z gumkami wszystkimi. Wyczyściłes to co widac a dalej pewnie rdza która blokuje tłoczek na uszczelnieniu.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#18 Pantera_Śnieżna

Pantera_Śnieżna
  • Forumowicz
  • 129 postów
  • SkÄ…d:GdaÅ„sk
  • Silnik:K20
  • Wersja:GT
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 13:09, 25.01.2021

Koszt regeneracji jest tak niewielki, że warto rozważyć takie działania serwisowe. Od lat za każdym razem jak zrzucam tarczę robię regenerację (wymiana tłoczka, gumek etc) tym samym mam gwarancję spokoju i serwis zrobiony za jednym zamachem.


  • 0

MB2-MB4-MB6-CG8-CL3&EU8-EM2&CL7-FD7&FG1-FN2&RE5-FD7-FN2&EP2-ES1


#19 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • SkÄ…d:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:47, 08.03.2021

Koledzy może nieco za wcześnie się martwię ale po przejechaniu ok 150 km po wymianie klocków tył, jedna z tarcz lekko przyrdzewiala na powierzchni około 30 procent . Wszystko nasmarowane i pracuje prawidłowo. Rocznik 2013,tłoczki pracują równo , wcześniej tego nie było. Dać jeszcee hamulcom popracować i ewentualnie rozebrać ?
  • 0

#20 mazg

mazg
  • Klubowicz
  • 98 postów
  • SkÄ…d:wci
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:s
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:36, 08.03.2021

Koledzy może nieco za wcześnie się martwię ale po przejechaniu ok 150 km po wymianie klocków tył, jedna z tarcz lekko przyrdzewiala na powierzchni około 30 procent . Wszystko nasmarowane i pracuje prawidłowo. Rocznik 2013,tłoczki pracują równo , wcześniej tego nie było. Dać jeszcee hamulcom popracować i ewentualnie rozebrać ?

hej,

ja bym jeszcze poczekał do 300 km, bez pośpiechu, jeśli się nie poprawi...to do dzieła :)


  • 0

#21 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 19:52, 08.03.2021

A tam jest bolec na klocku? Może nie trafiłeś bolcem w gniazdo?


  • 0

#22 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • SkÄ…d:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:18, 08.03.2021

A tam jest bolec na klocku? Może nie trafiłeś bolcem w gniazdo?


Klocki są bez bolca. Prowadnice aż błyszczały, blaszki założone. Zaciski skręcone kluczem dynamometrycznym.
No nic, poczekam jeszcze z 200 km i tak będę zmieniał koła na letnie to rozkrece raz jeszcze.
  • 0

#23 Åšlepak

Åšlepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • SkÄ…d:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 20:26, 08.03.2021

NIe ma tutaj żadnego bolca:

 

43022-TL0-G52-450x280.jpg

 

43022-TL0-G52_1-450x280.jpg

 

Także daj im jeszcze z 200/300 kilometrów( najlepiej jakaÅ› autostrada), jak bÄ™dzie dalej to samo to bym zdjÄ…Å‚ klocki i przyjrzaÅ‚ bym siÄ™ prowadnicom jak jarzmo czy jest dobrze wyczyszczone i czy klocek siÄ™ gdzieÅ› nie zaparÅ‚. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#24 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • SkÄ…d:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 11:44, 09.03.2021

Autostrada, w sensie rozpędzić do 200 km/h i wyhamować do zera ?


  • 0

#25 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 11:53, 09.03.2021

Przejechać siÄ™ autostradÄ… z mocniejszymi hamowaniami ale nie z 200 do zera a np 140--> 100 kilka razy bez zatrzymywania żeby schÅ‚odzić tarcze. 


  • 0

#26 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • SkÄ…d:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 13:02, 13.03.2021

Tak to obecnie wyglÄ…da. Na autostradzie nie byÅ‚em. Przy wymianie kół rozkrÄ™cÄ™ zacisk i zÅ‚ożę raz jeszcze aczkolwiek kilku znajomych mówiÅ‚o, ze to niewielka powierzchnia i z czasem siÄ™ dotrze. 

Fr997m7.jpg


  • 0

#27 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 14:56, 13.03.2021

klocek luzno wchodzi w blaszki? bo czesto jest tak że nienwyczyszczona powierzchnia jarzma pod blaszkami i zaklada sie nowe klocki ktore wchodza cieżko i potem nie pracuje to poprawnie

Bo rozumiem ze blaszka dociskajaca klocki na zacisku jest ?
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#28 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • SkÄ…d:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 15:20, 13.03.2021

Blaszki oczywiÅ›cie daÅ‚em. Po dwie na klocek, bo tak byÅ‚o w poprzednich. 

WchodziÅ‚y z oporem ale generalnie wszystko wyczyÅ›ciÅ‚em bardzo dokÅ‚adnie. Jak naciskaÅ‚em na blaszki po ich zaÅ‚ożeniu, to byÅ‚o pod palcami równo i nic nie wskazywaÅ‚o na ich że tak to nazwÄ™ - ruchomość. 

 

WedÅ‚ug Ciebie i Was, jest to duża powierzchnia ? 


  • 0

#29 Mika11

Mika11
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • SkÄ…d:Wiena
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:175KM 400Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 16:38, 13.03.2021

Być może ktoÅ›, zapomniaÅ‚ o sprężynce  43227-s9a-e01 ?


  • 0

#30 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • SkÄ…d:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 17:13, 13.03.2021

Jest i była :)

 

Ta sprężynka zapobiega stukaniu klocka o zacisk ? Dobrze wnioskuje ? 


Użytkownik Beryl edytował ten post 17:41, 13.03.2021

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq