Skocz do zawartości


RODO w HAKP

dolny sworzeń - problem z wybiciem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:03, 03.04.2011

witam serdecznie,

mam problem bo potrzebuje ściągnąć zwrotnicę. Generalnie wszystkie śruby mi puszczają ale dolny sworzeń nie chce wyskoczyć. Próbowałem różnych rzeczy - uderzać, podparłem śrubę na lewarku i od góry uderzałem w dolny wahacz ale nic. Pukałem, psikałem :(

ostatnie co mi przychodzi do głowy to kupić taki palnik do rozpalania kominka za 50 zł i nagrzać dolny wahacz ale czy tym sposobem nie uszkodzę gum to nie wiem. Druga rzecz to całkowicie demontować zwrtonicę z dolnym wahaczem i gdzieś na boku poszukać rozwiązania.

macie inne propozycje

[ Dodano: 2011-04-03, 15:11 ]
teraz przeczytałem ciekawe rozwiązanie - ściągacz tylko pytanie jaki by pasował do mojego acco ?
  • 0

#2 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 15:31, 03.04.2011

od góry
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#3 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 20:20, 03.04.2011

Najprościej - stalowy klin wbijać między wahacz i zwrotnicę
  • 0

#4 pietras007

pietras007
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:wwa/wn
  • Paliwo:PB
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:32, 03.04.2011

Najprościej - stalowy klin wbijać między wahacz i zwrotnicę

Jeśli wymienia dolny sworzeń to ok. Górnego nie wykręcaj do końca bo wahacz "ciągnie" ku górze zwrotnicę. Rozgrzewanie za dużo nie da. Bierz 1 kilogramowy młot i wal w boczną część wahacza dolnego. Musi wyjść.
  • 0

#5 zbrodni

zbrodni
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Wrocław/Bełchatów
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:207
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:40, 03.04.2011

Najprostszym rozwiązaniem jest użycie ściągacza na śrubie, którym bez problemu się zdejmuje takie rzeczy nie narażając się na uszkodzenia z tytułu nieostrożnego obchodzenia się z 1kg młotkiem. Jedyny problem takie coś kupić :D
  • 0

To nie nadmierna prędkość zabija... tylko gwałtowna jej utrata...


#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:19, 04.04.2011

postanowiłem, że nie bede uzywac mlotka tylko kupie sciagacz. Wydaje mi sie, ze taki powinien byc dobry ?

ściagacz
  • 0

#7 zbrodni

zbrodni
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Wrocław/Bełchatów
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:207
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:48, 04.04.2011

W mojej opini powinien sie nadać sprawdź tylko czy rozstaw widełek będzie odpowiednio duży żeby wykorzystac cały potencjał śruby.
  • 0

To nie nadmierna prędkość zabija... tylko gwałtowna jej utrata...


#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:30, 04.04.2011

no cóz pozostaje przetestować - jak mi się uda to opiszę swoje doświadczenie :)
  • 0

#9 pietras007

pietras007
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:wwa/wn
  • Paliwo:PB
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:08, 05.04.2011

Bierz 1 kilogramowy młot i wal w boczną część wahacza dolnego. Musi wyjść.

a druga osoba niech nagina jaką rurą wachacz.Takie tanie ściagacze bardzo lubią po prostu pęknąć.

Na wieki wieków :-) Również średnio polecam "widelec" jeśli sworzeń musi zostać stary do ponownego założenia.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq