Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

stukanie z tyłu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 agloco

agloco
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Skąd:świętokrzyskie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:05, 30.03.2011

Witam,

Macie jakiś pomysł na stukanie w tylnym prawym kole ? na stacji diagnostycznej gość powiedział, że to końcówka na przodzie z prawej strony i się przenosi. Wymieniłem i nie ma żadnych zmian. Stuk jest przy skręcie w prawo, to jest coś takiego jakby jeden stuk podczas jednego obrotu koła. patrzyłem to ale tam jest z sześć gum które mogą stukać i ciężko mi to samemu wyczuć. jeśli potrzeba więcej informacji to opiszę.
  • 0

#2 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:04, 31.03.2011

Żeby gumy stukały to musiałyby się rozpaść lub mieć duże luzy, a to łatwo wykryć przy sprawdzaniu poszczególnych elementów.
Poruszaj jeszcze tylnym stabilizatorem, czy gumy (poduszki) od niego do podwozia nie są za bardzo wybite.
Posadź kogoś z tyłu przy otwartym oknie i niech nasłu*cenzura*e, skąd dokładnie dochodzą stuki - możesz też złożyć część kanapy, aby posłuchać, czy stuk nie jest z górnego mocowania amortyzatora.
Sprawdź też osłonę tarczy hamulcowej, czy nie odpadła lub czy jakiś kamyczek tam nie wpadł.
I jeszcze może być coś z łożyskiem.
  • 0
AK

#3 agloco

agloco
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Skąd:świętokrzyskie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:28, 31.03.2011

łozysko (piaste) wymieniałem miesiąc temu i wydaje mi się że nie da się tego zrobić źle bo po prostu piaste wyjąłem w wsadziłem nową. stuk jest też na głębokiej dziurze lub na zapadniętej studzience w asfalcie.

[ Dodano: 2011-04-05, 09:41 ]
Koliberek to chyba będzie dolne mocowanie amortyzatora. Byłem wczoraj na kanale i ta guma rusza się nie tylko w kierunku tak jakby chciała przejść przez ten otwór a rusza się mocno też na boki. Przy lewym kole rusza się tylko w jednym kierunku. Więc myślę, że znalazłem przyczynę, tym bardziej że słychać głośne stuknięcie kiedy koło wpadnie w dużą dziurę czyli amortyzator wtedy mocno się wychyla. Nie wiesz czy do wymiany tej tuleji potrzebna jest prasa? czy da rade to samemu zrobić ?
  • 0

#4 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:58, 05.04.2011

to będzie tuleja met.-gumowa zwrotnicy i raczej ręcznie się ją wymienia (ja u siebie jeszcze jej nie wymieniałem)
element nr 32 na obrazku: japancars.ru/cat/honda...

w manualu to tak wygląda: (widok z góry, rurki (tuleje do demontażu) trzeba sobie dopasować/dorobić)

Dołączona grafika
  • 0
AK




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq