Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Którędy najprościej do nakrętek tylnych kolumn zawieszenia?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#16 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:13, 29.03.2011

powinna być śruba, w EPC jest
w Vg jest
w VIg jest
to i w VIIg też pewnie wsadzili
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#17 Dylu

Dylu
  • Forumowicz
  • 168 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type S
  • KM:189
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:26, 29.03.2011

No dobra, to jeszcze jedno pytanie pomocnicze :mrgreen:

Jak robiłem hebelki u tego samego znajomego, u którego będę wymieniał sprężynki, to rzucił okiem na konstrukcję zawieszenia i stopień skomplikowania demontażu kolumn zawieszenia. Powiedział, że z przodu roboty jest niewiele, ale za to z tyłu trzeba rozkręcić sporo połączeń... Faktycznie jest tyle rozbierania, żeby zrobić miejsce na opuszczenie sprężyn z amorkami z tyłu autka ??

I powiedzcie mi jeszcze, czy po wymianie sprężynek, ma prawo rozjechać się geometra ?? Nie mówię o kontach nachylanie kół, bo naturalnym jest, że się trochę "położą", ale czy ustawienia mające wpływ na zbieżność mogą ulec zmianie ??
  • 0

#18 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:35, 29.03.2011

Dylu, przeciez napisalem Ci wyzej ze musisz tak naprawde wykrecic 3 sruby na strone + 4 stabilizatora. nie liczac nakretek kola. to najprostszy mozliwy sposob wymiany zawiasu i nie trzeba nawet miec podnosnika na caly samochod. latwiej sie nie da.

z przodu jak ten mechanior nie wykreci Ci niczego niepotrzebnego to zbieznosci nie trzeba robic tyl sie na bank rozjedzie bo trzeba odkrecic jeden wahacz, a przynajmniej mnie sie zawsze rozjezdzalo. 3 razy to robilem, 3 razy sprawdzalem zbieznosc i za kazdym razem tyl byl do poprawek.
  • 0

#19 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:38, 29.03.2011

U mnie z tyłu, tak jak pisałem były odkręcane jedynie łączniki stabilizatora. Sprawdziłem sobie potem w ESM i tam też tak jest.
Generalnie to on przeszkadza, żeby wypchnąć amorek z mocowania.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#20 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:06, 29.03.2011

Mikolaj, ale lacznik jest ciezko odkrecic, zregulu jest zapieczony i ciezko z dostepem, latwiej odkrecic caly stabilizator i to metalowe mocowanie, ja za pierwszym razem tez odkrecalem lacznik ale to trwa wiecznosc, a stabililizator pozniei i tak trzeba odkrecic bo ciezko wypchac calosc w dol.
  • 0

#21 Dylu

Dylu
  • Forumowicz
  • 168 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type S
  • KM:189
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:18, 31.03.2011

Raz jeszcze dzięki za wszystkie rady. Sprężynki są już na aucie. Usiadło dokładnie tyle, ile deklaruje producent. Zarówno przód, jak i tył poszedł w dół o 30mm...

Tak to teraz wygląda:

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Z tyłu faktycznie mniej trzeba się napiąć, żeby skręcić kolumnę po instalacji sprężyny, ale na pewno nie robi się tego "na luźno". Trzeba było się oprzeć o sprężynę, żeby gwint końcówki amorka się pokazał. Z przodu niezbędna była pomoc narzędzia, bo ściśnięcie przy montażu musiało być większe. Oczywiście po skręceniu przednich oraz tylnych kolumn, były one w stanie naprężenia, nic nie było luźne.

Jestem zadowolony z efektu :mrgreen:
  • 0

#22 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:26, 31.03.2011

Jestem zadowolony z efektu :mrgreen:



ja też, i to bardzo :ok
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#23 Dylu

Dylu
  • Forumowicz
  • 168 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type S
  • KM:189
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:43, 13.04.2011

Zapomniałem wspomnieć jeszcze o jednej rzeczy...

Demontaż kolumn, zarówno z przodu jak i z tyłu odbywa się absolutnie bez żadnego rozkręcania zawieszenia ponad to, co trzyma samą kolumnę. Jedynie z tyłu odkręca się jedną śrubę na stronę od mocowania łącznika stabilizatora i dalej kolumnę spokojnie można wymanewrowywać między resztą elementów.
Z przodu nie rusza się w zasadzie nic "ponad program"... Chyba, że mamy ksenon, wówczas trzeba odkręcić czujnik poziomowania (jedna nakrętka od dźwigienki tego czujnika, łącząca go z amortyzatorem, bodajże 10). Dalej nie ruszamy nic więcej.

Co za tym idzie, zbieżność zawieszenia nie ulega zmianie. Sprawdzone! ;-)
  • 0

#24 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:59, 13.04.2011

bardzo fajny efekt - furka z miejsca wymiata
  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#25 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:19, 13.04.2011

Zapomniałem wspomnieć jeszcze o jednej rzeczy...

Demontaż kolumn, zarówno z przodu jak i z tyłu odbywa się absolutnie bez żadnego rozkręcania zawieszenia ponad to, co trzyma samą kolumnę. Jedynie z tyłu odkręca się jedną śrubę na stronę od mocowania łącznika stabilizatora i dalej kolumnę spokojnie można wymanewrowywać między resztą elementów.
Z przodu nie rusza się w zasadzie nic "ponad program"... Chyba, że mamy ksenon, wówczas trzeba odkręcić czujnik poziomowania (jedna nakrętka od dźwigienki tego czujnika, łącząca go z amortyzatorem, bodajże 10). Dalej nie ruszamy nic więcej.

Co za tym idzie, zbieżność zawieszenia nie ulega zmianie. Sprawdzone! ;-)


Przecież już to było tu napisane

Na dole oprócz samego mocowania amorka, trzeba wykręcić łącznik stabilizatora, żeby wyjąć amorek.


oraz

U mnie z tyłu, tak jak pisałem były odkręcane jedynie łączniki stabilizatora.


;-)
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#26 Dylu

Dylu
  • Forumowicz
  • 168 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type S
  • KM:189
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:53, 13.04.2011

Tak, ale gdzieś się przewinęła opinia, że trzeba będzie ustawiać zbieżność, bo coś tam będzie ruszane... no więc napisałem, głównie właśnie pod kątem zbieżności, że nic co by mogło ją rozregulować nie musi zostać odkręcone :)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq