Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Za niskie wolne obroty? Coupe F20B5


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Adasi

Adasi
  • Forumowicz
  • 100 postów
  • Skąd:Łódź
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:34, 22.03.2011

Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu mój furacz cierpi (?) na taką przypadłość.

Odpala zimne auto i obroty ładnie zależnie od temperatury 1200-1500 czy jakoś tak.
Trochę się rozgrzeje lekko powyżej 1000
Już ma prawie maxymalną tempetarurę lekko poniżej 1000
Maxymalnie rozgrzany i ? I tu pojawia się problem. Wydaje mi się że jak kupiłem to auto to obroty były w granicach ~950 i nie trzęsło kierownicą. Teraz trzęsie (mocniej jak odpali się sprężarka od klimy) i obroty są w granicach ~900, dziś nawet było lekko poniżej.

Nasuwa się więc pytanie czy mi się coś wydaje i tak było zawsze (choć w to wątpie) czy może coś jest nie halo?

Nowe kable, świece filtry itp.
Poduszki pod silnikiem ok.
Czy może to mieć związek z tym, że nie czyściłem nigdy przepustnicy, krokowego i EGR? Zabierałem się do tego, ale po tym jak poczytałem, że jednym pomogło a innym wręcz przeciwnie to odpuściłem temat. Hanka obecnie ma nalatane 213tyś z czego ja przejechałem ~70tyś.

Jakie obroty wg producenta powinien mieć silnik f20b5 w pełnym rozgrzaniu na luzie?
  • 0
Lewopasowym powolnojeźdźcom mówimy stanowcze NIE !

#2 Adasi

Adasi
  • Forumowicz
  • 100 postów
  • Skąd:Łódź
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:16, 22.03.2011

Gdzie jest wtyczka od IAC w F20B5 ? Gdzieś kiedyś widziałem fotkę na forum ale teraz za cholere znaleźć nie mogę :/ Była taka fajna strona z obrazkami wszystkiego tylko nie pamiętam jak się nazywała :evil:

Czy da się wyeliminować drgania powstające od sprężarki klimy? Czy ona ma jakieś poduszki czy coś?
  • 0
Lewopasowym powolnojeźdźcom mówimy stanowcze NIE !

#3 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 18:24, 22.03.2011

W VI generacji nie ma regulacji "śrubkowej" wolnych obrotów. Zostaje sprawdzenie i wyczyszczenie przepustnicy, IAC-ka, regulacja zaworów. To podstawa. Jak nie pomoże to trzeba dalej szukać np. czy wszystkie poduchy silnika są na 100% OK.

Jak Ci drży wyraźnie więcej po załączeniu klimy to znaczy, że właśnie IAC brudny albo uszkodzony-nie pracuje w pełnym zakresie i nie przepuszcza dodatkowego powietrza na tyle ile wymagane do stabilnych wolnych obrotów.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#4 Adasi

Adasi
  • Forumowicz
  • 100 postów
  • Skąd:Łódź
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:33, 22.03.2011

W VI generacji nie ma regulacji "śrubkowej" wolnych obrotów. Zostaje sprawdzenie i wyczyszczenie przepustnicy, IAC-ka, regulacja zaworów. To podstawa. Jak nie pomoże to trzeba dalej szukać np. czy wszystkie poduchy silnika są na 100% OK.


Sprawdze przepustnice i IAC. Jesteś pewien, że nie ma śrubkowej regulacji? Śrubka przy przepustnicy przypadkiem nie ma z tym nic wspolnego, zdaje sie ze jakas tam byla.

Jak Ci drży wyraźnie więcej po załączeniu klimy to znaczy, że właśnie IAC brudny albo uszkodzony-nie pracuje w pełnym zakresie i nie przepuszcza dodatkowego powietrza na tyle ile wymagane do stabilnych wolnych obrotów.


Drży ale spadku obrotów przy załączeniu klimy nie widać. Tak jakby to kompresor od klimy drgał. Nie bardzo wiem gdzie jest i jak to sprawdzić.
  • 0
Lewopasowym powolnojeźdźcom mówimy stanowcze NIE !




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq