Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

problem z uruchomieniem silnika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#16 slaf

slaf
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:śląsk
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:23, 22.03.2011

przed chwilą rozmawiałem z Rafałem,lecz na chwilę obecną nie jest pewny czy go ma,da mi znać jutro w południe.A przewody są OK
  • 0

#17 andref24

andref24
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140 KM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:02, 23.03.2011

Andref24-czy opisane przeze mnie czynności,które wykonałem to mniej więcej nie to samo co opisałeś? zastanawia mnie jeszcze to , jak wyzerować mam ECM/PCM?


Zapewnie w HDS-ie jest opcja zerowanie ECU (Polecenie to usuwa zapamiętane dane, takie jak DTC czy zatrzymane dane z pojazdu. Nie czyści ono danych WZORCA CKP.), jednak trzeba mieć HDS lub podjechać do ASO Hondy, aby to wykonali, bo zwykły ODBII nie ma takiego opcji.
  • 0

andref


#18 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 07:46, 23.03.2011

Zapewnie w HDS-ie jest opcja zerowanie ECU (Polecenie to usuwa zapamiętane dane, takie jak DTC czy zatrzymane dane z pojazdu. Nie czyści ono danych WZORCA CKP.), jednak trzeba mieć HDS lub podjechać do ASO Hondy, aby to wykonali, bo zwykły ODBII nie ma takiego opcji.


Taka opcja jest w HDS.. ale wystarczy odłączyć akumulator tak jak było wyżej i później odpalić auto na postoju bez żadnego obciążenia do włączenia się wiatraka. Bo zagłębiając się dalej to po każdym odłączeniu akumulatora(tak jest w ESM) trzeba zerować ECU i uczyć biegu jałowego.... czyli serwis kasa... serwis .. kasa...PS: najlepiej na zimnym odpalić o sanie się załączy.Posiadam prywatny hds.. i jeszcze nie zerowałem ecu... a akumulator raz był odłączony 3 tygodnie....
  • 0

#19 slaf

slaf
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:śląsk
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:33, 23.03.2011

Jak się okazuje jest problem z nabyciem używanego komputera o oznaczeniu CY-EH2278A A69 37820-RBA-G03.Jakby ktoś miał namiary na osoby które mogą mieć na sprzedaż komputer o tym oznaczeniu to proszę o wiadomość.Glinuś dziękuję za inf. ale te osoby niestety nie mają akurat takiego kompa. Czy ktoś z Was posaiada wiedzę na temat tego czy można zamontować komputer o takim oznaczeniu CY-EH2579A AEX 37820-RBA-G21? Raczej nie chciałbym stosować komputera o innych oznaczeniach z uwagi na niepotrzebne komplikacje w pracy silnika.
  • 0

#20 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:39, 23.03.2011

Czy ktoś z Was posaiada wiedzę na temat tego czy można zamontować komputer o takim oznaczeniu CY-EH2579A AEX 37820-RBA-G21?


chyba raczej nie bardzo, bo 37820-RBA-G21 jest do polifta, a tam jest silnik K20Z2, Ty masz K20A6
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#21 slaf

slaf
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:śląsk
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:54, 23.03.2011

Dziękuję za zainteresowanie.Wynalazłem jeszcze w ogłoszeniach komputer o takim oznaczeniu:CY-EH2278A A69 37820-RBA-G02 (w cenie 500 zł).Także jedyna różnica w końcówce oznaczenia - u mnie jest G03.Jakie mogą być negatywne objawy jego zastosowania w moim modelu?
  • 0

#22 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:10, 23.03.2011

Jakie mogą być i czy w ogóle jakieś negatywne objawy będą nie wiem, bo możliwe, że podejdzie bez bólu, ale w katalogu części jest:
37820-RBA-G02 oraz 37820-RBA-G03 - rocznik 2003
37820-RBA-G03 - rocznik 2004
37820-RBA-G04 - rocznik 2005

Możliwe, że one są takie same, a jedynie wersja oprogramowania jest z każdym numerem nowsza, ale nie chce sie wymądrzać, bo nie wiem. Silnik jest ten sam K20A6.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#23 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:30, 23.03.2011

:k po co mu nowy komputer :?: :?: :?:

Za 30zł to się naprawia :k Napisz do mnie na PW swój nr telefonu to Ci zadzwonię i powiem co i jak.
  • 0
F1

#24 slaf

slaf
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:śląsk
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:50, 23.03.2011

Nie chcąc urywać wątku-po rozmowie z malin_f1- zainicjowałem ponowny demontaż komputera,tym razem w celu oczyszczenia płytki z układem scalonym z ewentualnych pozostałości po wyschniętym środku do odgrzybiania.Ostatnio jedynie ją tylko osuszyłem.Uruchomiłem więc pędzel i 95% spirytus,po czym wstępnie wysuszyłem ją suszarką.Teraz płytka będzie się grzać na kaloryferze do jutra
  • 0

#25 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:03, 23.03.2011

nie o to chodzi żeby ją suszyć tylko trzeba porządnie wygrzać :!: elektronika to lubi... trzeba było zmywaczem tak jak mówiłem spiryt nie jest najlepszy... zaopiekuj się kostkami powinno pomóc.
  • 0
F1

#26 slaf

slaf
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:śląsk
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:23, 24.03.2011

Niestety ponownie wykonane czynności czyszczenia komputera nie zmieniły nic.Zdemontowałem także skrzynkę z bezpiecznikami i przekaźnikami umieszczoną przy nogach kierowcy po lewej stronie (było trochę z tym zabawy-jakieś 2 godz.).Rzeczywiście na jej obudowie były zaschnięte ślady lepkiej substancji-czyli środka do odgrzybiania klimy.Jednak ślady te były znikome i nie wskazywały na penetrację do wnętrza skrzynki.Także dzięki malin_f1,jednak w moim przypadku to nie poskutkowało.
Zauważyłem jeszcze dzisiaj podczas jazdy,gdy silnik mi zgasł- włączyłem II bieg (podczas toczenia się pojazdu) i silnik nadal zaczął pracować,jednak kontrolka Check engine już się nie zapaliła,tak jak było to kilka dni temu podczas pierwszej jazdy po feralnym odgrzybianiu.Natomiast kontrolka ta zapala się nadal na ok.2 sekundy po włączeniu zapłonu i gaśnie.Planuję wizytę w serwisie w celu diagnostyki silnika,na ich firmowym sprzęcie, ponieważ powinny być zapisane starsze błędy(które nota bene były ) lecz -jak już wcześniej wspomniałem -nie zostały one znalezione przy diagnostyce silnika u mechanika,który podpiął swój sprzęt do złącza OBDII.Dam wkrótce znać jakie efekty
  • 0

#27 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:34, 24.03.2011

kurde to muszą być kostki w kompie... użyj porządnego zmywacza potem coś do zabezpieczania styków... kilkanaście razy włóż i wyjmij kostki z kompa. nie ma opcji musi działać.
Wizyta w ASO i podpięcie pod kompa nic nie da... stracisz tylko czas i kasę lepiej kupić drugiego kompa i jechać na przekodowanie immo. ważne żeby był z tej samej wersji wyposażenia...
dziwię się bo u mnie w kompie był taki poligon że aż szkoda gadać... doprowadziłem wszystko do kultury jest dobrze do dziś.
  • 0
F1

#28 slaf

slaf
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:śląsk
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:44, 24.03.2011

Kostki też czyściłem.
A w ASO mam znajomego, który ewentualnie w cenie diagnostyki (około 100 zł) zaproponował mi ewentualnie wgranie nowego oprogramowania.Sam jestem ciekawy.
  • 0

#29 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:58, 24.03.2011

zawsze można spróbować a nóż widelec coś to da... może komp / oprogramowanie jakieś błędy złapał... ja kiedyś też zmieniałem oprogramowanie w ASO kosztowało mnie to 50zł na boku różnic po zmianie nie zauważyłem.
BTW dobrze wygrzałeś suszarką płytkę?? MICU rozłożyłeś na tyle ile się dało ?? cz tylko wyjąłeś całą skrzynkę i przeczyściłeś tak jak jest... :?:
  • 0
F1

#30 slaf

slaf
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:śląsk
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:25, 24.03.2011

Płytka wygrzana na 100%, a skrzynkę wyciągnąłem na tyle ,aby sprawdzić ją z każdej strony ,czy nie ma zacieków.

[ Dodano: 2011-03-25, 11:33 ]
Nasunęły mi sę dodatkowe skojarzenia związane z tym, że podczas jazdy silnik nie pracuje równomiernie.Utrzymując np.prędkość 2000- 3000 obr. silnik często poszarpuje. Zdarza się często ( na rozgrzanym silniku ) jak ruszam z miejsca i dam gazu na I lub II biegu to auto skacze jak żaba.Widzę,że nie napisałem też wcześniej o tym że mam wrażenie że spaliny nie są dobrze spalone-mają inny zapach i inne zabarwienie (są bielsze- przed usterką były mniej widoczne).Nasuwa mi się pytanie,czy oprócz uszkodzonego kompa -drogą łańcuchową- nie doszło do zabrudzenia zaworu EGR? Nie potrafłem znaleźć na forum informacji czy w VII gen. czyści się te zawory? Bo rozważam jeszcze ewnetualność jego przeczyszczenia, zanim udam się do ASO.

[ Dodano: 2011-03-29, 17:24 ]
Witam.Czyszczenie zaworu narazie sobie odpuściłem.Po wizycie w ASO nie byłem zbyt zadowolony, z tego względu,że komputer nie przyjmował nowego oprogramowania-co świadczyło ewidentnie,że jest uszkodzony.Dowiedziałem się,że są ludzie,którzy podejmują się próby naprawienia układów elektronicznych w samochodach.Dzisiaj wiem-po diagnostyce (koszt 50 zł)-że w przypadku mojego komputera uszkodzeniu uległ procesor,a koszt jego wymiany i ponownego wgrania danych jest nieopłacalny.Zamówiłem więc nowy komputer o oznaczeniu różniącym się tylko ostatnią cyfrą tj. 37820-RBA-G02 a posiadam taki 37820-RBA-G03.Ten z końcówką G02 pochodzi z samochodu z tempomatem,-ja natomiast go nie posiadam.Wiecie może, czy będzie mi się pojawiła kontrolka "check engine" po jego podłączeniu?Będę go miał za 2 dni.Jeśli ktoś mógłby się wypowiedzieć , to zapraszam.Mimo to i tak dam znać po zamontowaniu tego kompa-może komuś to się przyda.

[ Dodano: 2011-04-01, 20:28 ]
Jestem po wizycie w ASO.Wymieniony został komputer na ten o oznaczeniu z końcówką G02.Wgrano tam nową wersję oprogramowania oraz zsynchronizowano immobilizer i jest wszysto w porządku.Nie wyskakuje "check engine" pomimo,że miałem takie obawy,bo komputer pochodzi z auta z tempomatem.Tak więc po 2 tygodniach doprowadziłem auto do normalnej pracy.Pozdrawiam.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq