Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

odłączenie pompki paliwa po przełączeniu na gaz.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 staa42

staa42
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:h22
  • Wersja:type-r
  • KM:240
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:cg
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:33, 15.03.2011

Witam. Ma ktoś opracowany patent by pompka paliwa przestawała pracować po przełączeniu na lpg? Skoro ma pracować bez potrzeby, i się zacierać, to może lepiej ją odłączyć.
  • 0

#2 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 19:09, 15.03.2011

a od kiedy się zaciera?? kto ci takich pierdół naopowiadał
  • 0

#3 pawko

pawko
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:D4D
  • Wersja:4x4
  • KM:1
  • Paliwo:ON
  • Rok:0000
  • Nadwozie:suv
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:33, 15.03.2011

kiedyś miałem accorda VI 1.8 lpg prins i nic sie nie zatarło. warto mieć troche więcej benzyny niż rezerwa by pompka miala lepsze chlodzenie. załozyłem lpg sam przy przebiegu ok 100tys. sprzedałem gdy na liczniku zbliżało sie 200tys i z tego co słyszałem dobija 300tyś i nadal ma sie swietnie i pompka i cała reszta
  • 0

#4 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 19:42, 15.03.2011

no to jest jakaś bzdura normalnie.. u mnie jest 80 tyś na LPG od 2007 roku i nie mialem takiej akcji zeby pompa mi sie spaliła....
  • 0

#5 staa42

staa42
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:h22
  • Wersja:type-r
  • KM:240
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:cg
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:08, 15.03.2011

moze inaczej, nie wazne czy sie zaciera czy nie, ma ktoś na to sposób? PS. A mi już w V gen raz padła, wiec dmucham na zimne
  • 0

#6 Gucio

Gucio
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Skąd:Niepolomice
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:36, 15.03.2011

dobrze jest miec conajmniej 1/3 paliwa w zbiorniku
  • 0

#7 czay

czay
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance Lifestyle
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CRV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:56, 15.03.2011

Nie jestem zbyt oblatany w tematach technicznych, ale gdzieś słyszałem, że pompa powinna pracować cały czas i podawać paliwo do wtryskiwaczy benzyny (tak jakby obieg zamknięty się robi w trakcie pracy na LPG), bo dzięki temu wtryskiwacze się chłodzą. I przy okazji, jak słyszałem, to jest właśnie główny problem w silnikach TSI itp. (z wtryskiem bezpośrednim), że one są w komorze spalania i trudno je schłodzić przy pracy na LPG (w niektórych nowych instalacjach - DI Landi Renzo co ileś wtrysków gazu jest jeden wtrysk benzyny)
Jak coś popitoliłem to przepraszam :oops:
  • 0

#8 staa42

staa42
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:h22
  • Wersja:type-r
  • KM:240
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:cg
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:42, 15.03.2011

o ile się nie mylę, to podczas pracy na lpg, paliwo nie przepływa przez wtryski (?) pomimo iż pompka zapodaje.
  • 0

#9 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 21:54, 15.03.2011

Ale tutaj nie chodzi o chłodzenie wtrysków, tylko pompy. Pilnuj ilości paliwa w zbiorniku -przynajmniej 1/4 i będzie ok.
  • 0

#10 staa42

staa42
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:h22
  • Wersja:type-r
  • KM:240
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:cg
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:57, 15.03.2011

właśnie chodzi oto, że u mnie pompka pracuje już dość głośno, dlatego chciałbym jej trochę przy oszczędzić, a skoro już będzie odłączona, to i chłodzenia też nie będzie potrzebować. tak? ;-)
  • 0

#11 czay

czay
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance Lifestyle
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CRV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:29, 15.03.2011

o ile się nie mylę, to podczas pracy na lpg, paliwo nie przepływa przez wtryski (?) pomimo iż pompka zapodaje.


A chyba faktycznie coś mi się pomieszało. Po prostu przy wtrysku bezpośrednim przy pracy silnika jak by paliwo nie przepływało to by się przegrzewały od temperatury przy spalaniu mieszanki bo są "w środku"
A co do pompy to może zrobić odcięcie jakimś przełącznikiem? Po przełączeniu się na gaz wyłączałbyś pompę? Tylko, że w razie braku gazu samo by się z powrotem nie przełączyło na Pb. Dawno dawno temu miałem tak w Lancii Dedrze żeby oszczędzić pompę, która ledwie dyszała (ale to była II generacja lpg i zazwyczaj odpalałem i tak na gazie)
  • 0

#12 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 08:42, 16.03.2011

Tu było już o tym wyjaśnione http://www.accordklu...p=153718#153718
  • 0

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#13 staa42

staa42
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:h22
  • Wersja:type-r
  • KM:240
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:cg
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:47, 16.03.2011

Oooo i właśnie na przekaźnik zrobię, by się nie zastanawiać czy wyłączyłem, czy włączyłem. :)
  • 0

#14 pawel3333

pawel3333
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:rzeszów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:01, 18.03.2011

Po pierwsze wystarczy mieć paliwo w baku i pompka będzie chłodzona i nic jej się nie dzieje (powrót paliwa cały czas działa) :-) .
Natomiast montowanie przekaźnika który będzie odłączał pompkę to średni pomysł pn:
-wyprzedzamy spadło ciśnienie gazu sterownik przełącza na benzynę i samochód zamiast przyśpieszać robi BUUUUU bo nie mam ciśnienia na listwie czas jaki potrzebuje pompka na nabije po przełączeniu nie jest strasznie długi ale na naszych polskich drogach możemy się zdziwić :j
  • 0

#15 aktak

aktak
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Radom
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:05, 19.03.2011

Witam. Ma ktoś opracowany patent by pompka paliwa przestawała pracować po przełączeniu na lpg? Skoro ma pracować bez potrzeby, i się zacierać, to może lepiej ją odłączyć.

widzisz i tu masz problem bo właśnie odłączenie pompy paliwa powoduje jej uszkodzenie i nie rób tego, poczytaj wcześniejsze wypowiedzi, minimum 1/3 paliwa w baku i będzie OK., pompa wtedy ma smarowanie i jest sprawna, co będzie jeśli odłączysz i nie będziesz używal paliwa i za jakiś miesiąc będziesz musiał jechać na benzynie a tu pompa stoi :-/

[ Dodano: 2011-03-19, 20:06 ]
no może przesadziłem 1/4 paliwa w baku i jest OK. :-?
  • 0

pozdrawiam Andrzej





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq