Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

regulacja zaworów R20A


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 czay

czay
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance Lifestyle
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CRV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:36, 11.03.2011

Witam!
Przymierzam się do zakupu Hondy (CR-V, ale tam forum jest mało aktywne) i w perspektywie rozważam montaż instalacji LPG.
W związku z powyższym mam pytania do znawców:
jak często należy regulować zawory w silnikach serii R? (czy tak samo jak w serii K?)
czy regulacja zaworów jest taka jak w serii K, czy może są to jakieś płytki bądź szklanki?
czy te silniki mają ograniczony zakres regulacji zaworów, to znaczy, czy nie jest tak, że po kilku regulacjach trzeba już wymieniać głowicę bo nie da się wyregulować (czytałem na jakimś forum, że któreś wersje Hondy tak miały)
jaki wpływ na eksploatację ma zmiana (w porównaniu do serii K) z dwóch wałków rozrządu na jeden (seria R to podobno SOHC)?
czy silniki z serii R są tak samo "przyjazne" do eksploatacji na gazie (oczywiście z dobrą i właściwie zamontowaną instalacją) jak silniki serii K? Wiem, że w Accordach te silniki są dopiero od 3 lat, ale może ktoś już montował?
Nie wiem, czy pytanie nie "podpada" bardziej pod dział Instalacje Gazowe (jeśli tak to prosiłbym Moderatora o przeniesienie), ale głównie chodzi mi o informacje o zaworach - dotychczas każdy samochód "gazowałem" (w porządnym zakładzie) i z tego co mi mówili, to że głównym problemem w nowszych samochodach jest konieczność regulacji zaworów, która niekiedy jest ograniczona i trzeba np. po 100tys. robić remont (wiem, wiem, często i tak się opłaca) a sama regulacja też podobno potrafi nieźle kosztować ("szklankowa"?).

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam
  • 0

#2 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 18:36, 11.03.2011

na PB regulacja co 40tys, na LPg co 15-20tys km
tak samo się reguluje jak w F,K,H,R i co tam jeszcze
każdy silnik ma ograniczony zakres regulacji
tak samo przyjazne dla gazu jak kazdy silnik, ważna jest odpowiednia instalacja założona przez porządnego fachowca a nie druciaza
poczytaj
http://www.accordklu...opic.php?t=3345
http://www.accordklu...pic.php?t=16597

tak samo w VIII
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#3 mazdam

mazdam
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:Legionowo
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:43, 11.03.2011

Według książki sprawdzenie i regulacja co 100kkm. Regulacja jest tradycyjna. Ja mam teraz 73kkm i jeszcze nie były regulowane, będę jechał teraz na przegląd to zapytam.
Co do gazu to nie wiem, mało jeżdżę i się nie interesowałem. Raczej bez problemu.

[ Dodano: 2011-03-11, 20:27 ]
Seth wydaje mi się że nie masz racji, ale Spierał się nie będę:)

Tak jak napisałeś było F,K,H, ale w R jest inaczej.

Dokładnie w książce serwisowej samochodu CR-V z 2007 roku jest napisane tak (sprawdziłem przed chwilą):
Sprawdzenie luzu zaworowego (CIVIC, Jazz, CR-V, F-RV) co 100000
Sprawdzenie luzu zaworowego (Accord, Civic Type R) co 40000
Ten drugi interwał jest dla accord dlatego 40000, że to 2007 rok i jest jeszcze VII gen w sprzedaży z silnikiem K.
  • 0

#4 czay

czay
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance Lifestyle
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CRV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:59, 11.03.2011

Dzięki ,
w sumie jak jest normalna regulacja, to może i z wytrzymałością nie będzie źle. Chociaż z drugiej strony, jak sprawdza się co 100 tys. km to nie wiadomo na ile takich regulacji jest miejsca (czy jak to tam inaczej można określić). A jak na LPG powiedzmy co przegląd (20k km) to mogłoby być kiepsko.
Fakt faktem, że chyba i tak będzie lepiej niż w Toyocie z valvematic (tam sama regulacja jest skomplikowana podobno i też nie można nie wiadomo ile razy regulować). Chociaż teoretycznie dobra instalacja nie powinna powodować zbyt częstego rozregulowania.
No dylemat mam, ale czytam forum i może coś wymyślę :-)
  • 0

#5 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 22:04, 11.03.2011

mazdam nie no ty masz racje z tym ze co 100tys km :) sugerowałem się VI i VII widać w R poszli na bezobsługowość ;-)
Ale sama regulacja wygląda tak samo :-)
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#6 czay

czay
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance Lifestyle
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CRV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:07, 12.03.2011

Dziękuję za odpowiedzi. Mam jeszcze kilka pytań, ale to już zadam konkretnie w dziale o lpg
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq