XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
regulacja zaworów R20A
#1
Napisano 16:36, 11.03.2011
Przymierzam się do zakupu Hondy (CR-V, ale tam forum jest mało aktywne) i w perspektywie rozważam montaż instalacji LPG.
W związku z powyższym mam pytania do znawców:
jak często należy regulować zawory w silnikach serii R? (czy tak samo jak w serii K?)
czy regulacja zaworów jest taka jak w serii K, czy może są to jakieś płytki bądź szklanki?
czy te silniki mają ograniczony zakres regulacji zaworów, to znaczy, czy nie jest tak, że po kilku regulacjach trzeba już wymieniać głowicę bo nie da się wyregulować (czytałem na jakimś forum, że któreś wersje Hondy tak miały)
jaki wpływ na eksploatację ma zmiana (w porównaniu do serii K) z dwóch wałków rozrządu na jeden (seria R to podobno SOHC)?
czy silniki z serii R są tak samo "przyjazne" do eksploatacji na gazie (oczywiście z dobrą i właściwie zamontowaną instalacją) jak silniki serii K? Wiem, że w Accordach te silniki są dopiero od 3 lat, ale może ktoś już montował?
Nie wiem, czy pytanie nie "podpada" bardziej pod dział Instalacje Gazowe (jeśli tak to prosiłbym Moderatora o przeniesienie), ale głównie chodzi mi o informacje o zaworach - dotychczas każdy samochód "gazowałem" (w porządnym zakładzie) i z tego co mi mówili, to że głównym problemem w nowszych samochodach jest konieczność regulacji zaworów, która niekiedy jest ograniczona i trzeba np. po 100tys. robić remont (wiem, wiem, często i tak się opłaca) a sama regulacja też podobno potrafi nieźle kosztować ("szklankowa"?).
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam
#2
Napisano 18:36, 11.03.2011
tak samo się reguluje jak w F,K,H,R i co tam jeszcze
każdy silnik ma ograniczony zakres regulacji
tak samo przyjazne dla gazu jak kazdy silnik, ważna jest odpowiednia instalacja założona przez porządnego fachowca a nie druciaza
poczytaj
http://www.accordklu...opic.php?t=3345
http://www.accordklu...pic.php?t=16597
tak samo w VIII
Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK
#3
Napisano 18:43, 11.03.2011
Co do gazu to nie wiem, mało jeżdżę i się nie interesowałem. Raczej bez problemu.
[ Dodano: 2011-03-11, 20:27 ]
Seth wydaje mi się że nie masz racji, ale Spierał się nie będę
Tak jak napisałeś było F,K,H, ale w R jest inaczej.
Dokładnie w książce serwisowej samochodu CR-V z 2007 roku jest napisane tak (sprawdziłem przed chwilą):
Sprawdzenie luzu zaworowego (CIVIC, Jazz, CR-V, F-RV) co 100000
Sprawdzenie luzu zaworowego (Accord, Civic Type R) co 40000
Ten drugi interwał jest dla accord dlatego 40000, że to 2007 rok i jest jeszcze VII gen w sprzedaży z silnikiem K.
#4
Napisano 21:59, 11.03.2011
w sumie jak jest normalna regulacja, to może i z wytrzymałością nie będzie źle. Chociaż z drugiej strony, jak sprawdza się co 100 tys. km to nie wiadomo na ile takich regulacji jest miejsca (czy jak to tam inaczej można określić). A jak na LPG powiedzmy co przegląd (20k km) to mogłoby być kiepsko.
Fakt faktem, że chyba i tak będzie lepiej niż w Toyocie z valvematic (tam sama regulacja jest skomplikowana podobno i też nie można nie wiadomo ile razy regulować). Chociaż teoretycznie dobra instalacja nie powinna powodować zbyt częstego rozregulowania.
No dylemat mam, ale czytam forum i może coś wymyślę
#6
Napisano 23:07, 12.03.2011
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych