Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Dławienie diesela + check-engine


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:24, 08.03.2011

Witajcie,

Jestem świeżo upieczonym posiadaczem Accorda 2,2 i-CTDi 2004 i raczej laikiem w sprawach mechaniki samochodowej.

Wczoraj w nocy pod koniec długiej trasy (po ok. 900km jazdy) po zredukowaniu i wdepnięciu gazu zdławiło mi silnik, straciłem moc, zapaliło się check-engine i kontrolka świec żarowych no i auto zgasło. Po chwili je uruchomiłem, odpaliło bez problemu, check-engine się dalej paliło, a kontrolka świec żarowych mignęła kilka razy i zgasła. Dojechałem spokojnie do domu przy świecącym check-engine, poza tym wszystko było ok, turbo działało jak trzeba. Jadę do serwisu zobaczyć co wyjdzie z komputera...

Kupiłem auto raptem tydzień temu i zrobiłem nim 2000km. Poprzedni właściciel twierdzi, że to mu się zdarzyło 2 razy, ale zawsze check-engine gasło po chwili. Czy ktoś słyszał o tego typu usterce i czy jest to normalne czy też powinienem się martwić, że kupiłem felerny egzemplarz. Dodam, że przed zakupem sprawdziłem auto w ASO Arher w Krakowie i powiedzieli, że wszystko jest ok poza drobnym zużyciem zawieszenia.

Pozdrawiam,
  • 0

#2 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:29, 08.03.2011

Wyskakiwanie błędu i wchodzenie w tryb awaryjny zdecydowanie nie jest normalne. Masz w kompie zapisany kod błedu, on powie o co chodzi, ale ja stawiam tradycyjnie na filtr paliwa.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#3 zkruk

zkruk
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:13, 08.03.2011

tak jak wyżej - wygląda to na filtr paliwa -"no name"
  • 0

#4 andref24

andref24
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140 KM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 06:56, 09.03.2011

Ewentualnie filtr paliwa odwrotnie podpięty pod układ paliwowy.
  • 0

andref


#5 marekkb1

marekkb1
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Grójec
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:29, 09.03.2011

co to jest za usterka to Ci nie powiem, jednak miałem podobną sytuacje, przy ostrym katowaniu czyli 1 do odcięcia potem 2 do docięcia i 3 tuż przed czerwonym polem najpierw kontrolka sprężynka,check engine i potem zgasł silnik. Chwilowo nie chciał zapalić lecz po minutce zapalił normalnie kontrolka check engine juz nie zgasła. Następnego dnia po kilku odpaleniach zgasła i wszystko wróciło do normy ;-) . z tego co sie dowiedziałem to sprężynka migająca to problem z ciśnieniem w szynie common rail (więc może faktycznie problem jest w przepustowości filtra paliwa, u mnie jest problem z drugim wtryskiwaczem przedtem nigdy nie miałem takiego niekontrolowanego odcięcia paliwa).
  • 0
Accord 2.2 i-CTDi + CBR 1000 RR

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:08, 14.03.2011

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

Mechanik (pracował w ASO, teraz ma swój warsztat Hondowski) zrobił różne testy i stwierdził, że może być kilkanaście różnych przyczyn i trzeba je eliminować od najprostszych do najbardziej skomplikowanych. Zmienił mi filtr paliwa i wężyki i powiedział, żeby zobaczyć czy pomoże. Od tego czasu zrobiłem jakieś 300 km bez żadnego problemu, ale to chyba jeszcze za mało, żeby stwierdzić na 100%, że pomogło.

Generalnie to mechanik powiedział, że ten model tak ma. To znaczy, że spotkał się już z podobną usterką w kilku Accordach i-CTDi i jest to dość uciążliwe, ale niezbyt poważne. Czyli ciężko to zupełnie wyeliminować, ale z drugiej strony po takim zdarzeniu wystarczy trochę odczekać i wszystko wraca do normy. Faktycznie na następny dzień, jak jechałem do warsztatu to check-engine zgasło samoistnie już po kilkuset metrach.

Widzę, że sporo forumowiczów, właścicieli i-CTDi miało podobny problem. Ponoć po 2006 roku Honda to poprawiła...

Pozdrawiam,
  • 0

#7 zkruk

zkruk
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:29, 16.03.2011

Widzę, że sporo forumowiczów, właścicieli i-CTDi miało podobny problem. Ponoć po 2006 roku Honda to poprawiła...


problemem jest używanie kiepskiej jakości części...
  • 0

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:40, 16.03.2011

Bardzo bym chciał, żeby to była kwestia kiepskiej jakości filtra. Auto było serwisowane w ASO Wielicar, a teraz w Morawicar, gdzie pracują mechanicy z dawnego Wielicaru i montują tylko oryginalne części. Ostatnio zostawiłem u nich sporo kasy, bo robiłem zawieszenie + klocki + tarcze, więc nie sądzę, żeby oszczędzali na filtrze paliwa...

Póki co trudno powiedzieć czy wymiana filtra w ogóle pomogła, bo od tego czasu zrobiłem raptem 200 km, a wtedy problem pojawił się przy dłuższej trasie....

W podobnych przypadkach u forumowiczów nie zawsze kończyło się na filtrze paliwa. "waldemar" napisał do mnie:

ja juz wymienilem filtr i mialem sprawdzane wtryski na automacie i wymienilem pompe wtryskowa i sie wciaz pojawia ten problem


  • 0

#9 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 16:18, 20.03.2011

Mechanik (pracował w ASO, teraz ma swój warsztat Hondowski) zrobił różne testy i stwierdził, że może być kilkanaście różnych przyczyn i trzeba je eliminować od najprostszych do najbardziej skomplikowanych. Zmienił mi filtr paliwa i wężyki i powiedział, żeby zobaczyć czy pomoże


to taki mechanik jak lekarz: co pana boli to to i to ... co panu przypisać .... to to i to.... a o badaniach już zapominamy :!: ....

Diagnostyka: numer błędu i działamy .... Diagnoza "na słuch" to nie robota... :k
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq