Skocz do zawartości


RODO w HAKP

skrzypi podczas skrecania kierownicy i coś bije na dziurach


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:12, 23.02.2011

Koledzy od wczoraj mam taki duży problem. Najpierw zaczeło mi bić coś w lewym przednim kole jak wjade na dziure a dziś jeszcze zauważyłem że jak skręcam kierownicą to właśnie coś skrzypi w tym kole, albo tak jak by coś obcierało. Nieważne czy kręce w prawo czy w lewo i tak to słychać i nawet jak wykonuje pełny skręt to przez cały czas to słychać i w czasie jazdy też wydaje mi się że słychać to. Byłem dziś sprawdzić całe zawieszenie na stacji diagnostycznej i żadnych luzów nigdzie nie ma i amortyzatory są dobre,. Orientuje się ktoś co to może być??
  • 0

#2 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:34, 23.02.2011

to bicie przenosi się na kierownicę, czy tylko słyszysz stukanie?

zdejmij koło i zobacz, czy metalowa osłona tarczy hamulcowej nie odpadła i nie trze o tarczę lub o coś w pobliżu

tam na stacji diagnostycznej podnieśli auto i sprawdzili dolne sworznie?
  • 0
AK

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 07:54, 24.02.2011

kolego tylko słychać stukanie, na kierownicy nic nie czuć. A na stacji ato wjechało na kanał, gość wszedł i sprawdzał tak a poźniej amortyzatory sprawdził na trzepakach, Dziś ściągne koło i popatrze na ta osłone. a i dodam że ostatnio myłem samochód karcherem i nadkola chciałem dobrze wypłukać ze soli więc może to mieć coś wspólnego z myciem??
  • 0

#4 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:05, 24.02.2011

tak jak pisze ARCZI2005, sam posprawdzaj dolne sworznie, jeśli się mechanikom tego nie chciało zrobić - podnieś przód i łyżką spróbuj poruszyć dolny sworzeń względem dolnego wahacza - a na zachętę poczytaj sobie ten wątek: urwany sworzeń

jak zdejmiesz koło, to od razu możesz zdjąć zacisk i sprawdzić, czy klocki hamulcowe nie siedzą za ciasno oraz po wyjęciu klocków, czy z łożyskiem wszystko w porządku. I osłony gumowe na przegubach.
  • 0
AK

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:40, 24.02.2011

Takie coś wyczytałem na innym forum. Wszystko by sie zgadzało jak u mnie, wiec pewnie to jest to.


Dość trudne do zlokalizowania są luzy które występują na dolnym sworzniu zwrotnicy (wahacza ) . Dopóki samochód stoi na kołach na gruncie , sworzeń ten jest dociążony masą samochodu i nie wykazuje żadnych luzów . Dopiero w trakcie jazdy po nierównościach mogą być słyszalne stuki lub w czasie skręcania kół szczególnie na postoju odgłosy skrzypienia . Oczywiście skrzypienie mogą powodowac też elementy gumowe w zawieszeniu . Wracając do sworznia dolnego zwrotnicy , to dobrą metodą na sprawdzenie , czy nie ma on luzów jest podniesienie podnośnikiem samochodu tak by koło unosiło się ponad ziemią , a następnie podkładamy pod dolny wahacz solidną podpórkę i opuszczamy powoli samochód do momentu aż oprze się on całym ciężarem na podpórce . Koło po oparciu wahacza musi znajdować się nadal nad ziemią , tym sposobem ulega odprężeniu zwrotnica i można spróbować poruszać koło podważając je dżwignią (prętem ) w kierunkach : góra- dół i na boki czy nie wyczujemy luzu na sworzniu dolnym i górnym zwrotnicy
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq