Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Ciagły nadmuch ciepłego powietrza Acoord 2000 rok


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:13, 21.02.2011

Witam wszystkich forumowiczów bardzo serdecznie.Na co dzień jeżdżę po dziurawych drogach wielkopolski .Bardzo cenię Wasze porady i wiedzę na temat samochodu Honda Accord.Mam problem i zapytam się po staropolsku-pomożecie ?
Zacznę od początku.Niedawno kupiłem samochód (ok 3 miesięcy )Accorda ,rocznik 2000 ,wersja sedan.Klima działała rewelacyjnie,regulacja nawiewów ciepłe-zimne powietrze,bez zastrzeżeń.Oddałem samochód do mechanika-wymiana rozrządu,pompy wody,doregulowanie zaworów.Po tygodniu stwierdziłem fakt,że dmucha ciągle ciepłe powietrze,pomimo przestawienia na minimum.Regulator obrotowy,skokowy .Podczas tych oględzin stwierdziłem też,że sprężarka klimatyzacji nie załącza się.Zadzwoniłem do mechanika z pytaniem czy mógł coś rozłączyć i zapomniał podłączyć ale odpowiedź pewnie znacie,że nic takiego nie miało miejsca.Być może jest to prawda i moja awaria to zbieg okoliczności .Jutro wybieram się do elektryka po poradę ale zanim on się wypowie to może ktoś z Was,coś mi podpowie.Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i propozycje.Więc Panowie i Panie,czekam na sygnały.Z góry dziękuję .wajaju
  • 0

#2 zibi

zibi
  • Forumowicz
  • 164 postów
  • Skąd:Lublin / IRL
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:147
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:20, 21.02.2011

może układ się rozszczelnił i czynnik wybył , w tych modelach lubią się rozszczelniać przewody w miejscach łączenia się elastycznego z aluminiowym sprawdź przewody czy są suche
  • 0

:B Pozdrowionka :B
-----------------------------------------------------------------


Niech będzie błogosławiony człowiek , który
nie mając nic do powiedzenia powstrzymuje się
od ubrania tego faktu w słowa


#3 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 08:24, 22.02.2011

ale taka sytuacja ma miejscu tylko na klimie, czy również na zwykłym nawiewie?
  • 0

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:47, 22.02.2011

Sytuacja ta to jakby dwie rzeczy ,być może powiązane ze sobą.Ciągły nadmuch ciepła,sądze że klapy są zablokowane.Druga rzecz to nie załączająca się sprężarka.Być może bezpieczniki ale gdzie one są ?Samochód stał na mrozie -15 ,może coś zamarzło,samochód był u mechanika,a może poprostu pech i zepsuło się.
  • 0

#5 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 12:41, 22.02.2011

sprawdź też, czy nie "uciekła" Ci linka z zaworka przy ścianie grodziowej, który przepuszcza ciepłą ciecz do nagrzewnicy.
  • 0

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:42, 22.02.2011

Być może , ale czy wtedy nie leciało by tylko zimne powietrze ? U elektryk nie byłem .Są zawaleni autami które w ogóle nie zapalają.Dzisiaj w nocy było -17/19 stopni.Sugestie od fachowców ,pewnie coś zamarzło.Poczekam ,zobaczę.Wstawię go na noc do garażu pod domem.
  • 0

#7 conoor

conoor
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:krakow
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:32, 23.02.2011

niewiem jak u was ale u mnie klima przy niskich temperaturach sie nie załączy,kontrolka na przycisku sie zapala ale sprężarki nie słychać -dopiero przy ok.+5 zaczyna chłodzić
  • 0

#8 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 11:20, 23.02.2011

niewiem jak u was ale u mnie klima przy niskich temperaturach sie nie załączy,kontrolka na przycisku sie zapala ale sprężarki nie słychać -dopiero przy ok.+5 zaczyna chłodzić


i tak jest prawidłowo. Na parowniku jest czujnik temperatury zapobiegający "oszronieniu" ( a konsekwencji rozsadzeniu parownika) i jeżeli temperatura na nim jest poniżej 4 stopni Celcjusza to klimy nie da się załączyć.


Więc problem niezałączania się klimatyzacji w ujemnych temperaturach może wynikać z ujemnych temperatur na dworze
  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#9 kristo

kristo
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:COUPE
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:22, 17.03.2011

U mnie jest podobnie od jakiegoś czasu...Poruszałem ten temat wcześniej,ale do tej pory nie miałem możliwości sprawdzić sugestii...Mogę podsunąć jedną od kolegi mechanika,że zabrudził się jakiś zaworek sterujący na rurce,która doprowadza ciepłą wodę do nagrzewnicy.Wiem,że może on być w komorze silnika,ale również już gdzieś wewnątrz.Niestety nie mam czasu na razie tego sprawdzić...Powodzenia...
  • 0
kristo

#10 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:32, 19.03.2011

To przy nagrzewnicy jest jakiś zaworek? Ja myślałem, że ciecz krąży cały czas i tylko przy odpowiedniej temp. termostat puszcza płyn do chłodnicy.
  • 0

#11 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 12:48, 19.03.2011

Nagrzewnica a chłodnica to zupełnie różne tematy. Termostat steruje otwarciem "duzego" obiegu chodzącego i puszczeniem cieczy chłodzącej w obieg przez chłodnicę. Natomiast sterowanie nagrzewnicą w wersji bez lub z manualną klimą to zwykłą linka stalowa przymocowana do pokrętła od regulacji temperatury. Ona otwiera lub zamyka (przymyka) przepływ cieczy chłodzącej przez nagrzewnicę z której nadmuch kieruje ciepłe powietrze do kabiny. I właśnie zawieszenie się, urwanie, wypadniecie tej linki powoduje, że leci nam np. tylko zimne lub tylko ciepłe powietrze z nawiewów. Nie bez powodu przy wymianie płynu chłodniczego należy regulacje temp. ustawić na maksa - wtedy jest swobodny przepływ płynu i można się go pozbyć jak najwięcej i jak najwięcej wlać nowego do układu.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#12 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:16, 19.03.2011

No patrz a ja byłem przekonany, że o ciepłym powietrzu decyduje tylko regulacja klapką od nawiewów. Tak wszędzie mi zawsze mówili.
  • 0

#13 kristo

kristo
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:COUPE
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:17, 19.03.2011

no właśnie...to zapewne o ten zaworek chodzi :-) Wiesz może w którym miejscu się znajduje?
  • 0
kristo




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq