Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Ruchy kierownicy.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Duszek

Duszek

    Duszek

  • Forumowicz
  • 895 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Diabelska
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan - CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:59, 11.02.2011

Witam Panowie.

Podobnych postów na forum znalazłem kilka ale żaden nie opisywał dokładnie mojego przypadku.
Chodzi o to że na kierownicy są widocznie i wyczuwalne pod ręką delikatne ruchy. Jakbym miał to dokładniej opisać to proszę wziąć swoją kierownicę w dłoń i poruszać nią o około 3mm w lewo i w prawo. Tak to mniej więcej wygląda. Nie ma przy tym żadnych dźwięków itp. Mogę jedynie zaznaczyć że przy hamowaniu słychać drżenie (prawdopodobnie kół). Czyżby problemem były tarcze ?

Dzięki z góry.
  • 0

#2 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 17:02, 11.02.2011

opony, felgi, tarcze - trzeba sprawdzić wszystko, a tematów z takimi objawami jak u Ciebie to jest 20 tak skromnie licząc :))
szukaj, szukaj ....
  • 0

#3 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:02, 11.02.2011

jakie ruchy? kiedy to wystepuje bo opisales to srednio wyraznie.

jezeli te ruchy sa podczas normalnej jazdy to moze masz zle wywazone kola albo zbieznosc. jak na koleinach to moze masz szerokie kola i to jest powodem? a jak przy hamowaniu to tarcze, przy jezdzie na wprost tarcze raczej nie powoduja skrecania bo musialby byc tak krzywe ze nie dalbys rady jezdzic;)
  • 0

#4 Duszek

Duszek

    Duszek

  • Forumowicz
  • 895 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Diabelska
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan - CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:42, 11.02.2011

No w sumie wszystko dzieje się przy normalnej jeździe po mieście. Raczej kolein nie ma, szerokich opon także. Myślałem też że może to być wina końcówek drążków kierowniczych ale chyba najpierw zacznę do wyważenia kół.
  • 0

#5 Yogas

Yogas
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:16, 11.02.2011

Moze sprawdz cisnienie w kolach. Jakis miesiac temu zlapalem gwozdzia i uszla polowa powietrza i wlasnie tak telepalo kierą :)
  • 0

Do 27.04.2010 F18B2
Od 29.04.2010:


#6 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 07:09, 12.02.2011

ale chyba najpierw zacznę do wyważenia kół.

i słuszna decyzja
sprawdzić dokładnie kółka ciśnienie, wyważenia i przyglądnąć się na wyważarce czy felgi nie są krzywe
  • 0

#7 Duszek

Duszek

    Duszek

  • Forumowicz
  • 895 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Diabelska
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan - CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 07:55, 12.02.2011

Mam jednak wrażenie że to hamulce. Jak hamuje można usłyszeć drgania kół i poczuć delikatnie na kierownicy. Ciśnienie w kołach sprawdzam raz w tygodniu więc to raczej nie to.
  • 0

#8 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:14, 12.02.2011

Duszek, jak slychac stukanie to moze koncowki drazkow kierowniczych sie koncza albo magiel. krzywa tarcza objawia sie bardizej takim łułułu a nie stuaniem i kierownica wtedy rzeczywiscie drga prawo lewo ale na pewno nie drga podczas jazdy... magle sie czesto koncza w accordach wiec moze to jest to? wylacz silnik i pokrec prawo lewo w miejscu, pozniej zrob to samo na wlaczonym i zobaczy czy zauwazysz jakies stuki.
  • 0

#9 Duszek

Duszek

    Duszek

  • Forumowicz
  • 895 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Diabelska
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan - CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 14:40, 12.02.2011

Ale to są takie głuche stuki i występują tylko podczas hamowania a nie podczas jazdy. Podczas jazdy mam tylko ruchy kierownicy.

Test przeprowadziłem i nie usłyszałem żadnych dźwięków więc maglownica chyba w porządku.
Ciśnienie w kołach wyrównane. Po niedzieli wyważę koła.
  • 0

#10 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:32, 12.02.2011

to moze jakies swoznie, wahacze sie koncza, nie wiem dokladnie co masz na mysli mowiac rychy kierownica?... moze masz zbieznosc zrabana i jak jedziesz to cie ciagnie raz w jedna raz w druga a jak hamujesz to dociazasz kola i sie rozjezdzaja/zjezdzaja az wkoncu odchylenia sa za duze i przeskakuje? nie wiem jakbym sie przejechal to bym CI mogl cos wiecej powiedziec. jedz do mechanika niech popsrawdza co pisalismy.
  • 0

#11 Duszek

Duszek

    Duszek

  • Forumowicz
  • 895 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Diabelska
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan - CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:06, 12.02.2011

Ciężko takie rzeczy czasami opisać ale nie sądzę aby to była zbieżność gdyż auto nie ciągnie w żadną stronę ale możesz mieć racje mówiąc o wahaczach lub sworzniach o tym nie pomyślałem. Sprawdzę jednak wyważenie kół jako pierwszą rzecz ponieważ najtaniej i najszybciej :) no a potem będę myślał dalej.
  • 0

#12 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:10, 12.02.2011

Duszek, jedziesz na szarpaki i za 20zl Ci wszystko sprawdza, wiem ze nie mieszkasz w pl ale tam to pewnie tez majatku nie kosztuje a wiesz od razu co jest do roboty, albo auto na lewarku w gore i szarpisz kolem w kazda mozliwa strone i na pewno wyczujesz jezeli stuka...zle wywazone kola raczej nie stukaja przy hamowaniu, no ale wszystko mozliwe
  • 0

#13 Duszek

Duszek

    Duszek

  • Forumowicz
  • 895 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Diabelska
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan - CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:43, 12.02.2011

No coś muszę zrobić ale naprawdę tego nie kumam. Właśnie przed chwila bylem na mieście i tak się przypatrywałem temu... tak jak napisałem podczas jazdy jak puszcze kierownice to ona się po prostu rusza w lewo i w prawo delikatnie a to raczej nie jest normalne prawda ? Po prostu się porusza samoczynnie , wykonuje delikatne ruchy no nie wiem jak to jeszcze opisać.
  • 0

#14 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:47, 12.02.2011

Duszek, ale jak trzymasz to cos czujesz? czy droga jest rowna jak Ci sie kierownica sama kreci? bo u mnie na nierownej drodze to wrecz wyrywa kierownice z rak.
  • 0

#15 Duszek

Duszek

    Duszek

  • Forumowicz
  • 895 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Diabelska
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan - CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:30, 13.02.2011

Równa droga, a pod dłońmi czuć po prostu delikatnie ze kiera chodzi w prawo i w lewo.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq