XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Zamiast ABS - VSA
#1
Napisano 20:59, 08.10.2010
Teoretycznie od strony technicznej - czujniki, zaciski, pompa, itd. - zarówno ABS jak i VSA wyglądają tak samo, różnią się tylko elektroniką. Czy zatem jest możliwe wyjęcie z mojego auta układu ABS i w jego miejsce włożenie układu VSA? I czy taki manewr przyniesie pożądany skutek?
Może ktoś już tego próbował?
#2 Guest_Anonymous_*
Napisano 21:15, 08.10.2010
Teoretycznie od strony technicznej - czujniki, zaciski, pompa, itd. - zarówno ABS jak i VSA wyglądają tak samo, różnią się tylko elektroniką.
A sprawdzałeś po numerach części w EPC? Bo tylko takim zestawieniem uzyskasz pewność w różnicach wersji z i bez VSA. Na logikę może się różnić pompa ABS (nie hamulcowa) ze względu na system stabilizacji toru jazdy (przyhamowujący tylne koła) i oprogramowanie silnika (ze względu na kontrolę trakcji - w Twoim przypadku zmniejszenie dawki paliwa kiedy koła zaczynają buksować). Z oprogramowaniem silnika może być gorzej, bo w EPC masz numer hardware, a nie wiadomo co oni tam wgrywają.
#3 Guest_Anonymous_*
Napisano 20:04, 17.10.2010
U mnie siadlo vsa swiecilo sie caly czas.
Diagnoza : wymiana pompy hamulcowej razem z czujnikiem vsa
koszt : 6400 pln.
no i tyle.
jeszcze jedna rzecz do psucia sie.
a co do tego jaki model masz to poszukaj sobie po numerze vin bodajze 3 cyfra numeru mowi z jakim modelem mamy do czynienia i czy ma vsa czy nie ma.
#4
Napisano 07:13, 20.10.2010
Mam Accorda z 2004 roku i niestety fabryka nie wyposażyła go w VSA, a tylko w ABS. Przeglądając manuale, zauważyłem, że wersja z VSA różni się od mojej tym, że w skrzynce bezpieczników ma układ wyglądający jak przekaźnik z napisem VSA. Dokładnie w tym samym miejscu i tak samo wyglądający tylko z napisem ABS, ma moja bryczka.
Teoretycznie od strony technicznej - czujniki, zaciski, pompa, itd. - zarówno ABS jak i VSA wyglądają tak samo, różnią się tylko elektroniką. Czy zatem jest możliwe wyjęcie z mojego auta układu ABS i w jego miejsce włożenie układu VSA? I czy taki manewr przyniesie pożądany skutek?
Może ktoś już tego próbował?
ABS jest we wszystkich modelach a VSA dodatkiem. Masz wersję sport dlatego nie masz VSA bo jak byś strzelił bączka jakbyś miał VSA ?
Możesz mieć inny modulator ABS/ VSA czyli to przy prawym przednim nadkolu
i pewnie jak byś zajechał do serwisu to Ci powiedzą 9000zł bo pół auta trzeba wymienić: modulator, wiązki skrzynkę bezpieczników, licznik, przeprogramować ECU itdzarówno ABS jak i VSA wyglądają tak samo, różnią się tylko elektroniką
[ Dodano: 2010-10-20, 08:21 ]
ale jeszcze sie zastanow.
U mnie siadlo vsa swiecilo sie caly czas.
Diagnoza : wymiana pompy hamulcowej razem z czujnikiem vsa
koszt : 6400 pln.
no i tyle.
jeszcze jedna rzecz do psucia sie.
z ta pompa to Cię naciągnęli pewnie sami o tym w serwisie nie wiedząc bo w manualu który mają jest napisane jeśli VSA się świeci a czujniki sprawne to wymienić modulator.... ja bym na początku czujniki posprawdzał i wiązki bo brak masy może też spowodować złą pracę, według serwisówki trzeba wymienić modulator jak kosztuje to 6400zł to ja już na modulatorze 13 tys jestem do przodu
#5 Guest_Anonymous_*
Napisano 17:26, 23.11.2010
#6 Guest_Anonymous_*
Napisano 17:29, 23.11.2010
#7
Napisano 17:59, 29.11.2010
w sportach był VSA w std (chyba?)
chyba tylko 2.0 sport i comfort nie miały vsa w std (do liftu)
#8
Napisano 23:00, 29.11.2010
VSA poza tym współpracuje z ECU - VSA może np. obniżyć moc silnika żeby ograniczyć poślizg kół przy ruszaniu. Tak, że wymiana ABS na VSA nie wydaje się sprawą trywialną.
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych