Witam
Zdecydowałem się na montaż instalacji gazowej.
Faworytem jest BRC pomimo, że połowa forumowiczów twierdzi że jakość taka sama jak w polskich instalacjach a cena zawyżona.
W dotychczasowym aucie Alfa Romeo 147 1.6 TS na instalacji BRC przejeździłem około 80. 000 km i jedyne wizyty w warsztacie gdzie montowałem gaz to były regularne przeglądy z wymianą filtrów. Stąd mój wybór.
Wcześniejszy montaż został wykonany w Biłgoraju na ul. Krzeszowskiej w firmie Tech Car Sławomir Skrobański.
Wtedy byłem zadowolony, obsługa wydawała się profesjonalna, instalacja schludnie prezentująca się pod maską. Ustawianie odbywało się na postoju ale i też w trakcie jazdy wszystko było sprawdzane.
Obecnie będąc po zakupie Hondy Accord wersja Comfort 2.0 156 KM 2008 r. stanąłem przed decyzją odnośnie instalacji gazowej.
- Roczne przebiegi jakie wykręcam to ok. 27.000 km
- 90% trasa
- zakupione auto do końca serwisowane w ASO w Lublinie (dostałem komplet faktur z ASO)
- dotychczasowy przebieg 142.000 km potwierdzony w ASO
- auto po sprawdzeniu u mechanika - poza sprawami eksploatacyjnymi wszystko ok
- z faktur wynika, że ostatnie sprawdzenie luzu zaworowego miało miejsce 42.000 km temu (2015 r.) i wtedy wymieniono uszczelkę pokrywy zaworów
- czekam grzecznie w kolejce na sprawdzenie luzu teraz
Dzwoniłem do ww. warsztatu Tech Car i wypytałem o szczegóły, uzyskałem takie informacje:
- montowane są tam instalacje BRC i Zavoli (rzekomo na częściach BRC tyle, że bez ogólnopolskiej gwarancji jak to jest w przypadku BRC).
- proponowana instalacja BRC Sequent 32 plug and drive
- właściciel zaleca lubryfikację elektroniczną z pompą (mówiłem o wątpliwościach co do lubryfikacji, o tym że dużo rozbierznych informacji jest w internecie i że wiele głosów opowiada się za brakiem potrzeby takich wynalazków. Odp. była szybka - w mieście i ogólnie na krótkich dystansach lubryfikacja jest zbędna gdyż na światłach, krzyżówkach czy korkach wszystko się chłodzi. Natomiast na trasie cały czas utrzymują się wysokie temp. i wtedy lubryfikacja podając olej jeśli dobrze pamiętam ma chłodzić zawory. A w Hondzie jest to potrzebne kontynuował gdyż trzonki zaworowe? są dość cienkie i nie oddają tak dobrze ciepła.
- Pytałem o wtryskiwacze Keihin czy można zamontować, i można ale padła sugestia że przy moich przebiegach nie wykorzystam ich potencjału
- I wyraziłem od razu prośbę, że jeśli dojdzie do montażu żeby kolektor ssący został zdemontowany na czas nawiercania - odp. że wszystko zrobią tak że będę zadowolony
- Koszt 3400 PLN z lubryfikacją, 3900 PLN z lubrą i wtryskiwaczami Keihin
Przeczytałem ostatnio sporo na naszym forum i poza nim o instalacjach i szczerze mówiąc jestem rozbity i trochę zagubiony. Nie zamierzam oszczędzać przy montażu tylko podczas eksploatacji, jestem świadomy konieczności regularnego sprawdzania luzu i dbałości o auto 2 x bardziej niż na Pb. Nie wiem jaką ostatecznie podjąć decyzje odnośnie lubryfikacji. Pomóżcie Panowie.
Użytkownik henio5020 edytował ten post 20:26, 23.07.2019