Napisano 01:38, 12.06.2010
Winę za powyższy stan ponosi siłownik centralnego zamka, który ulega awarii w 7'kach, Numer części wg katalogu hondy : 72115-SDA-A11.
Powyższy siłownik można również samemu zregenerować. Problem z poprawnym działaniem polega na zanieczyszczeniu się komutatora w silniku napędzającym powyższy siłownik, wskutek czego wzrasta prąd potrzebny do załączenia siłownika, i wtedy włącza sie zabezpieczenie prądowe (termistor, lub bezpiecznik polimerowy powtarzalny), który żeby ponownie przepłynął przez niego prąd, czyli w rezultacie czego zadziała silnik, musi ostygnąć.
Regeneracja polega na wyjęciu siłownika z drzwi, rozszczepieniu obudowy która jest zgrzana ultradźwiękami, następnie wyjmujemy silnik z siłownika, zsuwamy koło zębate z ośki silnika, rozchylamy dwa zagniecione kawałki blachy mocujące dekielek ze szczotkami do korpusu, zdejmujemy dekielek, wyjmujemy wirnik, delikatnie cienkim ostrzem oczyszczamy trzy przestrzenie pomiędzy stykami komutatora, tak żeby ewakuować wszelkie zanieczyszczenia z pomiędzy trzech styków, oczyszczamy i odtłuszczamy komutator (izopropanolem). usuwamy wszelkie zabrudzenia ze szczotek i je odtłuszczamy. Teraz składamy silnik, uprzednio smarując panewki silnika olejem do urządzeń precyzyjnych. Wkładamy silnik w obudowę siłownika i teraz musimy szczelnie złączyć dwie polówki obudowy, najlepiej użyć mocnego kleju, dla pewności warto ponawiercać obudowę w kilku miejscach pośrodku "szfa” spajającego obie połówki oraz "zdrutować „ ją .
Koszt wymiany w serwisie Hondy : siłownik - 380 zł + 80 zł robocizna = 460 zł,
Samemu 0 zł o ile posiada się narzędzia, czas i chęci
Powyższe rozwiązanie sprawdza się we wszystkich siłownikach Hodny Accord 7 generacji