Skocz do zawarto艣ci


RODO w HAKP

Zdj臋cie

VTEC na LPG


Ten temat zosta艂 zarchiwizowany. Oznacza to, 偶e nie mo偶esz doda膰 do niego odpowiedzi.
181 odpowiedzi w tym temacie

#1 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 post贸w
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 12:16, 24.11.2008

Mam pytanko do wszystkich, kt贸rzy posiadaj膮 instalacj臋 LPG a mianowicie jak Wam pracuje VTEC ??

U mnie przyspieszaj膮c na benzynie jest wszystko super pow. 4 tys. budzi si臋 VTEC i autko fajnie przyspiesza, natomiast na LPG 艂adnie przyspiesza do 4 tys. potem jest delikatne szarpni臋cie i czu膰 os艂abienie przyspieszania pow 4 tys. Nied艂ugo b臋d臋 jecha艂 na przegl膮d instalacji i chcia艂bym zasi臋gn膮膰 Waszych opinii co o tym s膮dzicie i na tej podstawie b臋d臋 wiedzia艂 jakich argument贸w u偶y膰 gdyby gazownik powiedzia艂 "wszystko OK" lub "z艂a mieszanka gazu".

Ca艂e forum pozdrawia Ci臋 FairFaX.


#2 Sopelblue

Sopelblue
  • Forumowicz
  • 17 post贸w
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:50, 24.11.2008

Je偶d偶e na gazie i og贸lnie Hond膮 dosy膰 kr贸tko ale z tego co zauwa偶y艂em to gaz (sekwencja) troszk臋 mi wykastrowa艂 auto, no i faktycznie na gazie powy偶ej 4 tys to leci ale nie tak jak na benzynie. Nie ma takiej szalonej r贸偶nicy, 偶e za艂膮czy艂 Vtec, po prostu rozp臋dza si臋 i tyle.

#3 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 post贸w
Reputacja: 46
Super

Napisano 17:46, 24.11.2008

Ja mam Stag 4 i wszystko jest OK. Przechodzenia na LPG nie czu膰, za艂膮czanie VTEC bez najmniejszych problem贸w. Jest mniejsza moc, szczeg贸lnie do 3tys obr, ale przy gazie to normalne. Jak w艂膮czy si臋 VTEC, to jest pr臋dko艣膰 Warp 2.
Je偶eli nie mia艂e艣 wcze艣niej takiego problemu to:
-filtry LPG do wymiany
-rozjechana mapa LPG
-z艂y stan 艣wie膰/przewod贸w zap艂onowych
-filtr powietrza do wymiany
-reduktor prosi o regeneracj臋/wymian臋 (musia艂by艣 zrobi膰 du偶o km na nim)

Je偶eli by艂o tak od pocz膮tku
-masz dupnych gazownik贸w
-reduktor ma za ma艂膮 wydajno艣膰
-藕le wyregulowana instalacja
-b艂膮d przy instalacji

Do zobaczenia na trasie.


#4 Glinu艣

Glinu艣
  • Forumowicz
  • 3403 post贸w
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:15, 24.11.2008

Wszystko potwierdzam co powiedzia艂 Pablo i dodatkowo dzisiaj kolega wymontowa艂 mi listw臋 gazow膮 i do ka偶dego wtrysku podl膮cza艂 jakie艣 elektryczne ustrojstwo z jakim艣 zegarem ci艣nieniowym i ustawia艂.Parametry mia艂em r贸偶ne na ka偶dym wtrysku i po regulacji nie ten samoch贸d.Wy艂膮czy艂em kontrol臋 trakcji i mia艂 takie przyspieszenie,偶e w fotel wciska艂o :mrgreen: .Nie chcia艂 mi nic wi臋cej powiedzie膰,ale ja si臋 dowiem,bo spotka艂em si臋 z tym pierwszy raz.

#5 suchy

suchy
  • Forumowicz
  • 27 post贸w
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:57, 24.11.2008

u mnie na pocz膮tku te偶 zamula艂 i szarpa艂 jak sie vtec za艂膮cza艂. Gazownicy ustawili r臋cznie bogatsz膮 mieszank臋 na wy偶szych obrotach i jest gitara

#6 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 post贸w
Reputacja: 46
Super

Napisano 20:58, 24.11.2008

Glinu艣 kolega zrobi艂 Ci kalibracj臋 elektrozawor贸w, tak aby wszystkie dawa艂y tak膮 sam膮 dawk臋 gazu.

Do zobaczenia na trasie.


#7 Glinu艣

Glinu艣
  • Forumowicz
  • 3403 post贸w
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:03, 24.11.2008

W艂a艣nie domy艣la艂em si臋,偶e to taka r臋czna kalibracja.To co zobaczy艂em jak ka偶dy elektrozaw贸r mia艂 inn膮 warto艣膰 to si臋 :shock: A tak poza tym jak pisa艂em spotka艂em si臋 z tym pierwszy raz,a jest to ju偶 moje 4 autko w gazie i zastanawiam sie dlaczego gazownicy tak s艂abo si臋 przyk艂adaj膮 do swojej pracy i podejrzewam,偶e gdyby robili to co zrobi艂 mi kolega nie by艂oby takich problem贸w z instalacjami.

#8 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 post贸w
Reputacja: 46
Super

Napisano 22:06, 24.11.2008

Dlaczego tak s艂abo si臋 przyk艂adaj膮? Bo si臋 nie znaj膮, nie maj膮 odpowiedniej wiedzy. Jak zachodzisz do gazownika i m贸wi Ci, 偶e robi 200aut rocznie, to mo偶esz powiedzie膰 "Do widzenia". Albo idzie si臋 ilo艣膰 albo jako艣膰. Ka偶dy chce zarobi膰. Jak chce si臋 by膰 konkurencyjnemu to albo:
1. robi si臋 dobrze i ma klient贸w z polecenia, za to bierze si臋 dro偶ej
2. albo robi tanio masowo, na standardowych zestawach. cz臋sto niedo艣wiadczeni monterzy, robienie byle jak na sztuk臋 licz膮c, 偶e auto b臋dzie dzia艂a艂o za pierwszym. je偶eli nie to zwala si臋 na Mark臋 auta i zbywanie klienta do ko艅ca gwarancji.

Do zobaczenia na trasie.


#9 Glinu艣

Glinu艣
  • Forumowicz
  • 3403 post贸w
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:53, 25.11.2008

Tak偶e Szefie Siwy wiesz na co zwr贸ci膰 uwag臋 b臋d膮c u gazownika(jak nie zapami臋tasz to napisz sobie na kartce i wyrecytuj :mrgreen: )zaskocz go i nie daj si臋 zaskoczy膰 przy rozliczeniu :mrgreen:

#10 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 post贸w
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 08:08, 25.11.2008

Tak jest Panie Glinu艣 ! B臋d臋 wa艂czy艂 o swoje, czyli o VTECa na LPG :boks: O to mi chodzi艂o, ju偶 wiem 偶e i na gazie ma wszystko cyka膰 i VTEC ma dzia艂a膰 :mrgreen:

Ca艂e forum pozdrawia Ci臋 FairFaX.


#11 Glinu艣

Glinu艣
  • Forumowicz
  • 3403 post贸w
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:10, 25.11.2008

:db :ok

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:33, 25.11.2008

Ja mam Stag 4 i wszystko jest OK. Przechodzenia na LPG nie czu膰, za艂膮czanie VTEC bez najmniejszych problem贸w. Jest mniejsza moc, szczeg贸lnie do 3tys obr, ale przy gazie to normalne. Jak w艂膮czy si臋 VTEC, to jest pr臋dko艣膰 Warp 2.
Je偶eli nie mia艂e艣 wcze艣niej takiego problemu to:
-filtry LPG do wymiany
-rozjechana mapa LPG
-z艂y stan 艣wie膰/przewod贸w zap艂onowych
-filtr powietrza do wymiany
-reduktor prosi o regeneracj臋/wymian臋 (musia艂by艣 zrobi膰 du偶o km na nim)

Je偶eli by艂o tak od pocz膮tku
-masz dupnych gazownik贸w
-reduktor ma za ma艂膮 wydajno艣膰
-藕le wyregulowana instalacja
-b艂膮d przy instalacji



Posiadam Hanke zagazowana w LandiRenzo
...system Zenita (IV gen)

Instalacje zakladalem 6 mc temu ..wiec wszelkie filtry jak i reduktor sa nowe ..i czyste

Tak samo jak kolega wyzej mam ten problem .. po wyzej 4 tys. obrotow (czyli mniej wiecej jak ma wlaczyc sie VTEC) samochod dostaje malego Mula ....

Posiadam kablel wiec mape zmieniam praktycznie 2 razy w mc ....starajac sie doregulowac jak jak najlepiej ...moja opinia ..PODDAJE SIE! .. nie wiem jak to ustawic;/
pozatym na 80% jestem pewny ze ma to zwiazek z swiecaca sie kontrolka "Check Engine" ..przy wlaczeniu VTEC samochod dostaje kopa ..nie tylko w postaci dodatkowego tloka ale rowniez wzmocnionej mieszanki dolotowej ...automatycznie nagla zmiana spalin odczytywana na sondzie ...

.....Nie jestem mechanikiem wiec prosze mnie poprawic jesli zle mysle:)


na Zenit ciagle wyskakuje mi blad za niskiej temperatury reduktora .. podkrecilem ja chyba do 45 ale wciaz tak samo:/


..

#13 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 post贸w
Reputacja: 46
Super

Napisano 20:38, 25.11.2008

By膰 mo偶e w twoim wypadku mo偶esz mie膰 藕le pod艂膮czony reduktor do uk艂adu ch艂odzenia silnika. Reduktor nie jest dobrze rozgrzany i gaz 藕le si臋 rozpr臋偶a. Jak si臋 za艂膮cza VTEC na mapie wtrysk贸w wyd艂u偶aj膮 si臋 czasy wtrysk贸w. Jednak reduktor nie wyrabia i jest spadek ci艣nienia. Skutkiem tego jest spadek mocy oraz ECU dostaje informacj臋 o z艂ym sk艂adzie mieszanki, st膮d "check engine".

Do zobaczenia na trasie.


#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:22, 25.11.2008

Mi po zalaczeniu VTECa samochod 艂adnei przyspiesza, wyraznie dostaje kopa tak jak na benzynie, nie widze roznicy...

no ale tez pali mi sie check engine ;) ale jakos przzywczailem sie do tego, tak samo mialem w poprzednim Civicku 1.6 VTEC z gazem ;)

#15 Glinu艣

Glinu艣
  • Forumowicz
  • 3403 post贸w
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:32, 25.11.2008

U mnie te偶 czasem si臋 zapala艂 check i by艂o to wkurzaj膮ce,a do tego tak mi si臋 wydaje auto wchodzi艂o w tryb awaryjny(przy ka偶dym zatrzymaniu obroty spada艂y do 500).Dopiero dobry i zaufany gazownik tak dopracowa艂 mi instalk臋,偶e zapomnia艂em o pomara艅czowej kontrolce i auto 艣miga jak ta lala.W dodatku jak wy艂膮cze kontrol臋 trakcji to ko艂a potrafi膮 zagra膰 na 2 biegu.A jak masz 藕le dobrane elementy instalacji gazowej,albo 藕le wyregulowan膮,b膮d藕 nie robisz okresowych przegl膮d贸w to z czasem ka偶dy silnik nawet ten najlepszy zacznie niedomaga膰.




IPB Skin By Virteq