Witam Panowie i Panie, temat być może banalny ale jednak postanowiłem napisać by zaczerpnąć opinii co będzie miało wpływ na moją decyzję co do zmiany z manuala na automat. Aktualnie i od zawsze jeżdżę manualem i każdej zimy po prostu przestaje używać hamulca ręcznego a za miast tego auto na noc pozostawiam na biegu by uniknąć zakleszczenia się klocków czy zmrożenia linki, bo tak mi się kiedyś zdarzyło. Nadmienię że nie posiadam garażu a samochód trzymam pod chmurką. Wracając do tematu drodzy posiadacze automatów jakie macie doświadczenia zimą bo rozumiem że pozostawiacie auto bezwzględnie na ręcznym, więc jak sobie radzicie z tym mankamentem? Czy konserwacja na zimę wystarczy by tego uniknąć? jakich środków zapobiegawczych ewentualnie używacie? Zapraszam do dyskusji.
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#1
Napisano 11:58, 30.11.2018
#2
Napisano 12:22, 30.11.2018
Kolego w accordach 7,8 gen ręczny nie ma nic wspólnego ze skrzynią automatyczną. Możesz tak samo używać / nie używać jak w manualu...
#3
Napisano 12:36, 30.11.2018
Nie rozumiem w manualu po prostu wbijasz bieg i nie zaciągasz ręcznego, chcesz powiedzieć że tak samo robisz w automacie zostawiasz go na biegu? bez ręcznego, czy nawet w pozycji ,,P,, bez ręcznego. Z tego co słyszałem to pozostawiając w pozycji P tez należy zaciągać ręczny bo nawet na małym skosie oddziaływują ogromne siły na skrzynie które ją niszczą, ale oczywiście to tylko teoria wyczytana z publikacji.
#4
Napisano 13:24, 30.11.2018
Nie rozumiem w manualu po prostu wbijasz bieg i nie zaciągasz ręcznego, chcesz powiedzieć że tak samo robisz w automacie zostawiasz go na biegu? bez ręcznego, czy nawet w pozycji ,,P,, bez ręcznego. Z tego co słyszałem to pozostawiając w pozycji P tez należy zaciągać ręczny bo nawet na małym skosie oddziaływują ogromne siły na skrzynie które ją niszczą, ale oczywiście to tylko teoria wyczytana z publikacji.
Nie ma czegoś takiego jak zostawienie na biegu (w AT). Jak zgasisz motor, nie ma ciśnienia oleju, auto się zaczyna staczać. Po to właśnie jest pozycja P (parking) i tak ma być prawidłowo gaszony, parkowany i uruchamiany (nie da się uruchomić inaczej niż na P).
#5
Napisano 15:46, 30.11.2018
Nie rozumiem dlaczego nie zaciągać ręcznego na noc. Jak go używasz systematycznie i masz sprawne linki to nic się nie stanie. Sam w manualu zaciągam i tak samo żona przy automacie ma obowiązek zaciągania niezależnie od pogody.
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
#6
Napisano 16:03, 30.11.2018
#7
Napisano 16:07, 30.11.2018
Czyli teoretycznie - najpierw zaciągamy ręczny, potem wbijamy "P" ?
#8
Napisano 17:10, 30.11.2018
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
#9
Napisano 20:01, 30.11.2018
Użytkownik cysior edytował ten post 20:03, 30.11.2018
#11
Napisano 16:00, 04.12.2018
Zawsze uzywam recznego, pora roku i temperatura nie ma zadnego znaczenia.
A jesli zamarza ci reeczny, linka itp to znaczy ze masz niesprawny uklad hamulcowy i nalezy to naprawic.
Instrukcja mówi: najpierw ręczny, następnie tryb "P".
#12
Napisano 16:09, 04.12.2018
#13
Napisano 09:17, 29.04.2020
#14
Napisano 16:10, 03.05.2020
Ja tam praktykuje bezwzględnie na to czy jest wzniesienie czy go nie ma.
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, zaciąganie
VIII
Mechanik →
Zawieszenie →
Momenty dokrecania śrub przednich wahaczy i tylnej piastyNapisany przez zefir15 , dziś, 12:39 VIII, wachacz, moment, piasta |
|
|
||
VIII
Mechanik →
Silniki →
Wałek rozrządu wydechowyNapisany przez Sunim , dziś, 10:03 VIII, rozrząd, wałek, wydechowy i 2 więcej |
|
|
||
VIII
Mechanik →
Instalacje gazowe →
Przebiegi na LPGNapisany przez Gnyk , 02 cze 2024 VIII |
|
|
||
VIII
Mechanik →
UkÅ‚ad elektryczny →
Lampka wskazujÄ…ca wypalanie DPFNapisany przez rudald , 24 maj 2024 VIII, DPF, lampka |
|
|
||
|
VIII
Mechanik →
UkÅ‚ad napÄ™dowy →
prosba o pomoc w diagnozie - sprzegloNapisany przez chilli.jazz.man , 23 maj 2024 VIII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych