XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Różnica między skrzyniami MOJ a MOK - Accord VIII
#1
Napisano 20:01, 26.08.2018
#2
Napisano 19:35, 29.08.2018
Ja bym w pierwszej kolejności sprawdził wieloklin od sprzęgła.
Ogólnie zerknij czy do tych jednostek są te same sprzęgła. Wiem, że w accordach VIII z silnikiem 2,4 190KM były inne sprzęgła jak do accorda VIII 2,4 201KM
#3
Napisano 21:44, 01.09.2018
Ogólnie poruszyłeś ciekawy temat . . . Ostatnio się zastanawiałem nad tematem wydłużenia begów w chipowanych 150km
Generalnie można wnioskować że jeżeli prędkość obrotowa silnika w obu jednostkach jest taka sama, a prędkość maksymalna jest różna to skrzynie nie są takie same.
I tak oczywiście powszechnie wiadomo że sprzęgła w wersji Type-S są mocniejsze, ale jak się okazuje to nie wszystkie zmiany jakie przeprowadził producent.
Zajrzałem do katalogów i te podają że: koła zębate biegu 3 i 6 wału głównego, oraz koła zębate biegu 1 i 6 na wale pośrednim są zmienione w wersji MOK względem wersji standardowej.
A więc najprostszym wydłużeniem skrzyni będzie przekładka skrzyni z Type-S
#4
Napisano 15:57, 03.09.2018
Dziękuję za odpowiedź !
Pytanie to zadałem z konieczności a nie dociekliwości choć wolał bym tą druga opcję Kupiłem accorda po kolizji i nieszczęsnym trafem okazało się że skrzynia pękła w miejscu mocowania z łapą silnika, uszkodzenie jest o tyle feralne że ciężko będzie to pospawać tak aby było idealnie oraz centrycznie względem osi poprzecznej silnika/komory no ale nikt nie mówił że będzie łatwo :p Problem jest o tyle dobijający że nie mogę znaleźć ani jednej skrzyni MOK na allegro czy OLX a więc postanowiłem że kupię MOJ i będę kombinował z przełożeniem obudowy. Chyba że ktoś ma na sprzedaż skrzynię MOK ?
#5
Napisano 21:54, 05.09.2018
W sumie ciężko będzie znaleźć z Type-S
Numery obudów są te same więc przełożenie nie powinno być czymś skomplikowanym, przy okazji można sprawdzić stan gratów w środku i ewentualnie przy podmiance od razu wymienić co konieczne.
Jak chcesz się upewnić poszperaj tu :https://www.parts-honda.uk/
I jeżeli auto na dłużej to od siebie mogę polecić dodanie do oleju dodatku do skrzyń z MoS2 od LM
#6
Napisano 05:19, 06.09.2018
Co daje ten dodatek do oleju? Odnośnie skrzyń to TypeS nie ma jakichś wielkich przełożeń. Na 6 biegu obroty są stosunkowo wysokie w porównaniu do innych samochodów. Dobrze by było porównać obroty silnika wersji zwykłej i Type S przy 100km/h żeby mieć pewność czy różnica jest właśnie w przełożeniach czy w czymś innym. Sprawdzę dokładnie obroty przy 100 km/h jak będę wracał z pracy.
#7
Napisano 21:29, 06.09.2018
Tak w skrócie dodatek przeciwcierny, zmniejsza tarcie, wypełnia mikrorysy, zmniejsza wpływ wilgoci, był/jest wykorzystywany w silnikach gwieźdzsistych samolotów gdzie w przypadku utraty oleju silnik wykazywał 2-krotnie dłuższy czas pracy z MoS2
A w praktyce zrobiłem tak: Gdy kupiłem Acco po krotkim czasie okazało się że 1 i 2 wykazywały lekkie zużycie (czasami biegi wchodziły z oporem, głównie przy redukcji z 2 na 1) Wiedziałem że olej jest do wymiany, jednak chciałem zobaczyć czy ten dodatek coś pomoże, no i w sumie coś pomógł, ale efekt był nie specjalny. Następnie wymieniłem olej na OEM i w sumie było to samo co z zużytym olejem i dodatkiem z tym że na zimnym oleju skrzynia pracowała gorzej. Na końcu do nowego oleju dodałem MoS2 i w sumie od 10k km nie zdarzyło mi się żeby coś nie chciało wejść, nawet na zimnym, także w tym konkretnym przypadku to pomogło.
Z chęcią mogę porównać, oczywiście na 6
#8
Napisano 06:38, 07.09.2018
100km/h, 6 bieg, obroty około 1900/min
#9
Napisano 09:02, 07.09.2018
100km/h, 6 bieg, obroty około 1900/min
Mogłeś sprawdzić na 4 i 5 też
Druga sprawa wydaje mi się że różnica może być tez ze względu na różny rozmiar opon
W poszukiwaniu mocy...
#10
Napisano 09:29, 07.09.2018
#11
Napisano 09:51, 07.09.2018
#12
Napisano 13:58, 07.09.2018
I po teście:
100km/h, i obroty również 1900, opona również 235/45 R18
No i moja teoria o dłuższych przełożeniach legła w gruzach
Najwidoczniej tak jak Bartek pisze różnica w skrzyni może wynikać jedynie z większych opon w Type-S
#13
Napisano 15:41, 07.09.2018
100 na 5: 2300
100 na 4: 2900
Wszystk to około, ruch dziś był tak duży że nie było warunków do zabaw.
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII
VIII
Mechanik →
Zawieszenie →
Momenty dokrecania śrub przednich wahaczy i tylnej piastyNapisany przez zefir15 , wczoraj, 12:39 VIII, wachacz, moment, piasta |
|
|
||
VIII
Mechanik →
Silniki →
Wałek rozrządu wydechowyNapisany przez Sunim , wczoraj, 10:03 VIII, rozrząd, wałek, wydechowy i 2 więcej |
|
|
||
VIII
Mechanik →
Instalacje gazowe →
Przebiegi na LPGNapisany przez Gnyk , 02 cze 2024 VIII |
|
|
||
VIII
Mechanik →
Układ elektryczny →
Lampka wskazująca wypalanie DPFNapisany przez rudald , 24 maj 2024 VIII, DPF, lampka |
|
|
||
|
VIII
Mechanik →
Układ napędowy →
prosba o pomoc w diagnozie - sprzegloNapisany przez chilli.jazz.man , 23 maj 2024 VIII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych