Jakiś czas temu montowałem u siebie w ATeeSie BBK na przednia i tylną oś
![;)](https://www.accordklubpolska.pl/public/style_emoticons/default/wink.png)
Zacznijmy od serii
![;)](https://www.accordklubpolska.pl/public/style_emoticons/default/wink.png)
![;)](https://www.accordklubpolska.pl/public/style_emoticons/default/wink.png)
![;)](https://www.accordklubpolska.pl/public/style_emoticons/default/wink.png)
![nTZIiKv.jpg](http://i.imgur.com/nTZIiKv.jpg)
![AciZPuU.jpg](http://i.imgur.com/AciZPuU.jpg)
Jednakże w moim przypadku jak juz miałem robic to "ALBO GRUBO, ALBO WCALE!"
![;)](https://www.accordklubpolska.pl/public/style_emoticons/default/wink.png)
1. Przygotowania - zakupy - potrzebne narzędzia
• Tutaj głównie chodzi mi o miejsce do pracy
![;)](https://www.accordklubpolska.pl/public/style_emoticons/default/wink.png)
Pisze to bo jest wielu geniuszy którzy zabierają sie za taka robotę np. na parkingu pod blokiem...
Przed podjęciem decyzji dot. montażu BBK zastanówcie sie czy starczy Wam na to kasy! Zestaw który założyłem u siebie i tak wg. mnie jest mega tani! Ale dla wielu wydanie np. 1800zl na same tarcze i klocki to będzie juz cena zwalającą z nóg
![;)](https://www.accordklubpolska.pl/public/style_emoticons/default/wink.png)
Jak juz podejmiecie się tego zadania tzn macie przygotowane zaplecze i części (tarcze, klocki, itd.) to nie zapomnijcie o narzędziach... Dobre klucze to podstawa do sukcesu
![:)](https://www.accordklubpolska.pl/public/style_emoticons/default/smile.png)
2. Montaż - OŚ PRZEDNIA
Zdecydowałem sie na montaż BBK na czterotloczkowym zacisku BREMBO (wystepowaly w Renault RS Clio/Megane, kilku Alfach i chyba Fiatach Abarth) kilka osób przede mną montowało ten sam zestaw w Civic 8gen UFO a widziałem ze inni zakładali również dwutloczek z ACC viii do tych civicow to Brembo tez musiało pasować do Accorda
![;)](https://www.accordklubpolska.pl/public/style_emoticons/default/wink.png)
Tarcze dedykowane do Nissana 350Z (nie ma znaczenia czy pod zwykły zaciski czy pod brembo bo maja one same parametry!) 324x30 5x114,3
Klocki dobierane pod zaciski Brembo + nowe zestawy montażowe (blaszki i kołki)
Adaptery zacisków same co sprzedaje Pit (projekt-k)
Pierścienie centrujące tarcze dostaniecie na Allegro
Ważne żeby były metalowe/aluminiowe a nie plastikowe!
Średnica wewnętrzna taka jak na piaście w naszym wozie zaś zewnętrzna taka jak otwór w tarczy
Przewody hamulcowe w stalowym oplocie to podstawa a to głównie dlatego ze środkowe mocowanie może nam nie pasować
![1O1l4zp.jpg](http://i.imgur.com/1O1l4zp.jpg)
![VKVq8zw.jpg](http://i.imgur.com/VKVq8zw.jpg)
Demontaż to bułka z masłem
![;)](https://www.accordklubpolska.pl/public/style_emoticons/default/wink.png)
Odkręcamy śruby z tyłu trzymające zacisk z jarzmem lub o ile nam sie uda od razu te z jarzma żeby zdjąć komplet razem z klockami ^^ następnie odkręcamy śruby trzymające tarcze, demontujemy tarczę i w zasadzie na chwile obecna to wszystko
Montaż zaczynamy od dokładnego czyszczenia powierzchni styku piasty z tarcza!
![!!](https://www.accordklubpolska.pl/public/style_emoticons/default/wykrzyknik.gif)
Ja miałem pod ręką wiertarkę ze szczotka drucianą
Jak juz wyczyścimy dokladnie piastę (i vo tam jeszcze chcemy) to zakładamy pierścień centrujący i adapter
![TKNTmvD.jpg](http://i.imgur.com/TKNTmvD.jpg)
Następnie tarczę hamulcową i zacisk
![zw082Ah.jpg](http://i.imgur.com/zw082Ah.jpg)
Potem klocki, blaszki i bolce
![;)](https://www.accordklubpolska.pl/public/style_emoticons/default/wink.png)
Na sam koniec przykręcamy nowy przewód hamulcowy do zacisku potem odkręcamy stary (tam gdzie sie łączy z przewodem stalowym) razem z zaciskiem (również starym) i szybo wkręcamy nowy żeby nam za dużo płynu hamulcowego nie uciekło.
Odpowietrzamy zacisk. Nikt mi nie powiedział jak się odpowietrza zacisk z dwoma komorami dlatego stwierdziłem ze na logikę odpowietrza sie układ najpierw ten który jest najbliżej przewodu hamulcowego bo to on będzie jako pierwszy napełniany (wewnętrzny)
![;)](https://www.accordklubpolska.pl/public/style_emoticons/default/wink.png)
Po odpowietrzeniu zakładamy koło i zabieramy sie z druga stronę.
![WinzmMK.jpg](http://i.imgur.com/WinzmMK.jpg)
Proste co nie? ^^
3. Montaż oś tylna
Tutaj musze się pochwalić ^^ jest to mój pionierski pomysł i z poczatku nie wiedziałem w ogóle czy będę miał hamulec ręczny ale o dziwo wszystko działa ^^
Adaptery mojego pomysłu - wykonanie butler
Zaciski tylne, tarcze 302x18 i klocki Mazda RX8,
Przewody w stalowym oplocie,
Pierścienie centrujące
![;)](https://www.accordklubpolska.pl/public/style_emoticons/default/wink.png)
Zacznijmy może od tego ze musimy zluzować linkę hamulca ręcznego. W tym celu zdemontowałem podłokietnik i odkręciłem śrubę napinacza lewarka ręcznego do "0"
Wiadomo następne czynności sa "podobne" jak przy osi przedniej czyli:
Demontaż koła, starego zacisku, jarzma z klockami, odpięcie linki ręcznego z uchwytu na zacisku no i tarczy z którą było wiele problemów...
![5hPn9Ak.jpg](http://i.imgur.com/5hPn9Ak.jpg)
Nie mam fotek z przebiegu montażu ale za to mam z przymiarek prototypu
UWAGA!
prototyp różni się trochę od finalnego produktu!
![WmGsuxC.jpg](http://i.imgur.com/WmGsuxC.jpg)
Jak wcześniej przy przodzie
Czyścimy piastę
![;)](https://www.accordklubpolska.pl/public/style_emoticons/default/wink.png)
![nUuvN17.jpg](http://i.imgur.com/nUuvN17.jpg)
Potem tarcza, jarzmo, zacisk
![JQ2hAsc.jpg](http://i.imgur.com/JQ2hAsc.jpg)
Linkę ręcznego montujemy w uchwycie z Mazdy ale trzeba w nim lekko powiększyć otwór.
Odkręcamy stary przewód płynu hamulcowego, wkręcamy nowy i odpowietrzamy
Po odpowietrzeniu skręcamy LEKKO napinacz linki ręcznego (przy drążku)
Regulujemy go na sam koniec a najlepiej po dotarciu, ułożeniu sie tarcz i klocków.
Zakładamy koło i bierzemy sie za druga stronę
![9A2Xlx1.jpg](http://i.imgur.com/9A2Xlx1.jpg)
![azhq4s2.jpg](http://i.imgur.com/azhq4s2.jpg)
Efekt końcowy
Hamulce jeszcze nie są dotarte i nie chce ich pałować ale czuć poprawę hamowania (może to tylko efekt dobrych tarcz i klocków?)
W kwestii wizualnej uważam ze jest mega bombastycznie
![;)](https://www.accordklubpolska.pl/public/style_emoticons/default/wink.png)
Co do kosztów to tarcze i klocki zalezy co kto kupi mnie wyszły 1800zl
Przewody w stalowym oplocie jakies 300zl
Zaciski przód udalo mi się kupic za 500zl
Tylny zestaw kosztował śmieszne 100zl ^^
Pierścienie centrujące 110zl z wysylka
Farba do malowania zacisków to juz w zależności co chce
Naklejki na zaciski 8zl chyba
![;)](https://www.accordklubpolska.pl/public/style_emoticons/default/wink.png)
![fa7m2oU.jpg](http://i.imgur.com/fa7m2oU.jpg)
![m4g5Jbv.jpg](http://i.imgur.com/m4g5Jbv.jpg)
![8n8vSjI.jpg](http://i.imgur.com/8n8vSjI.jpg)
I kilka innych fotek:
http://imgur.com/dUaRz7Z
http://imgur.com/WUZ7iQU
http://imgur.com/1bWcUtu
http://imgur.com/NIwuxht
Do pełni szczęścia potrzebuje jeszcze mocniejszej pompy hamulcowej bo seryjnie jest 13/16" i stopera pompy hamulcowej ale to wszystko jest juz w planach
![;)](https://www.accordklubpolska.pl/public/style_emoticons/default/wink.png)