Skocz do zawarto艣ci


RODO w HAKP

VII

VII gen - auto p艂ywa

VII

  • Zaloguj si臋, aby doda膰 odpowied藕
97 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:13, 18.12.2010

witam,to jest m贸j pierszy raz na tym forum , i mam taki oto problem z moja hank膮:gdy z ty艂u wioze dosc ciezki 艂adunek( dwie trzy osoby to mam wrazenie ze ty艂 mnie chce wyprzwdzi膰 dos艂ownie.czuje jakbym jecha艂 troche bokiem.amortyzatory za艂ozy艂em nowe w sierpniu magnumy i sprawdza艂em to luz贸w nie by艂o,co tylko delikatny luzik na 艂aczniku stabilizatora,i tu moje pytanie co to moze oznacza膰?mo偶e ktos tez tak mia艂 to co艣 doradzi.pozdrawiam gdy jade sam lub we dw贸jk臋 to nie ma tego. :-|
  • 0

#2 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7,399 post贸w
  • Sk膮d:D臋bica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 19:17, 18.12.2010

my艣l臋, 偶e na pocz膮tek sprawd藕 ci艣nienie opon i ich stan
czy po zmianie amork贸w by艂a sprawdzana zbie偶no艣膰 ?
  • 0

#3 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4,275 post贸w
  • Sk膮d:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:36, 18.12.2010

w og贸le sprawd藕 zbie偶no艣膰, je艣li by艂a zachowana staranno艣膰 przy wymianie amork贸w to nie ma szans 偶eby
si臋 przestawi艂a
  • 0
Tarjei86 napisa艂:Zar贸b i wpakuj w auto troch臋 wi臋cej ni偶 kas臋 wyci膮gni臋t膮 z odszkodowa艅, to pogadamy, wtedy mo偶e zrozumiesz, 偶e takie hobby kosztuje kup臋 pracy, czasu i pieni臋dzy. I wtedy mo偶esz debatowa膰 o tym, co si臋 powinno robi膰, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:05, 18.12.2010

cisnienie mam po 2 atm. wiec to odpada,a zbieznosci nie sprawdza艂em bo nie by艂o takiej koniecznosci.apropo zbieznosci to opon mi nie drze zty艂u ani z przodu :-/ .a amory wymienia艂em sam i raczej powinno byc ok bo to nie bya zbyt sk膮plikowana operacja :-)
  • 0

#5 wujasss666

wujasss666
  • Forumowicz
  • 421 post贸w
  • Sk膮d:krk-nh
  • Silnik:H22
  • Wersja:V-TEC
  • KM:pono膰 200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:kupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:34, 19.12.2010

nie wiem jak ci臋偶kie fanty lub osoby wozisz ale mo偶e spr贸buj 2.2 da膰 i zobacz jak si臋 b臋dzie jecha膰, je偶eli masz mo偶liwo艣膰 przegl膮dnij na spokojnie ca艂y zawias z ty艂u
  • 0

#6 Roman Czy偶ak

Roman Czy偶ak
  • Forumowicz
  • 74 post贸w
  • Sk膮d:Nak艂o nad Noteci膮
  • Silnik:2,0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:37, 19.12.2010

Kolega ma racj臋 przy ci臋偶kich 艂adunkach trzeba zwi臋kszy膰 ci艣nienie w oponach.
Sp贸jrz z twojej strona na s艂upku powinny by膰 zakresy ci艣nienia w ko艂ach.
Roman
  • 0

#7 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7,399 post贸w
  • Sk膮d:D臋bica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 09:03, 19.12.2010

cisnienie mam po 2 atm. wiec to odpada,a zbieznosci nie sprawdza艂em bo nie by艂o takiej koniecznosci.apropo zbieznosci to opon mi nie drze zty艂u ani z przodu :-/ .a amory wymienia艂em sam i raczej powinno byc ok bo to nie bya zbyt sk膮plikowana operacja


na zim臋 2 atm to za ma艂o zw艂aszcza je偶eli trafisz na temperatur臋 poni偶ej 0st C, a w zimie to raczej normalne :)) - przy minusowych temperaturach ci艣nienie w oponie spada np przy 20st C 2 atm to tyle co przy -5 st C to ju偶 oko艂o 1,8 at a byc mo偶e je藕dzi艂e艣 przy -10, -15 i juz w k贸艂kach by艂o poni偶ej 1,8 czyli kape膰 :))

wymiana amork贸w to mo偶e nie jest skomplikowana sprawa ale zawsze kiedy co艣 robi si臋 przy zawieszeniu trzeba sprawdzi膰 geometri臋 - ewentualnie ustawi膰 zbie偶no艣膰.
  • 0

#8 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4,275 post贸w
  • Sk膮d:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:11, 19.12.2010

Jarek, dobrze gada odno艣nie tego ci艣nienia, ale z t膮 geometri膮 to troch臋 "zaokr膮gli艂",
a jak poduszki stabilizatora wymieniasz to te偶 zbie偶no艣膰/geometria?
Wi臋kszo艣膰 element贸w ma punkty sta艂e i jak mechanik ma poj臋cie to niczego nie spierniczy.
Nawet po wymianie ko艅c贸wek dr膮偶k贸w zbie偶no艣膰 mo偶e si臋 nie ruszy膰, wystarczy bardzo dok艂adnie
policzy膰 obroty przy wykr臋caniu/wkr臋caniu.

Druga kwestia, warto kontrolowa膰 zbie偶no艣膰/geometri臋 co najmniej raz do roku.
Taki urok naszych pi臋knych autostrad.
Pami臋ta膰 trzeba 偶e do takiego badania jedziemy bez jakichkolwiek luz贸w w zawiasie.
Takie ustawianie nie ma najmniejszego sensu. Bo i tak si臋 rozjedzie.
  • 0
Tarjei86 napisa艂:Zar贸b i wpakuj w auto troch臋 wi臋cej ni偶 kas臋 wyci膮gni臋t膮 z odszkodowa艅, to pogadamy, wtedy mo偶e zrozumiesz, 偶e takie hobby kosztuje kup臋 pracy, czasu i pieni臋dzy. I wtedy mo偶esz debatowa膰 o tym, co si臋 powinno robi膰, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#9 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7,399 post贸w
  • Sk膮d:D臋bica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 09:21, 19.12.2010

no nie b臋dziemy si臋 tu sprzecza膰 kiedy sprawdza膰, a kiedy geometri臋 - rozwi膮zujemy problem p艂ywaj膮cego ty艂u wi臋c szukamy wszystkich mo偶liwych przyczyn - opr贸cz ci艣nienia w oponach i stanu technicznego opon /stare, 艂yse opony zimowe/ . Przyczyn膮 p艂ywania ty艂u mo偶e by膰 co艣 pokopane w geometrii. Mo偶e byc jeszcze pewnie kilka innych przyczyn, ale te jako pierwsze rzuci艂y mi si臋 na twarz :))
  • 0

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:51, 19.12.2010

dzieki za zainteresowanie moim tematem,wiec tak zaraz do艂oze troche cisnienia a zim贸wki maj膮 ok 5 mm bieznika,a jesli chodzi o obci膮zenie to zabieram do pracy po drodze kolesia kt贸ry wazy 130 kg :-D i jak mi sie zapakuje to tak sie dzieje.a jak jade z 偶onk膮 i m艂odym to jest ok,przynajmniej tego nie czuje.a po drugie to mi sie dzieje tak od jakiego艣 tygodnia a przedtem by艂o ok,nawet z tym kolesiem na pok艂adzie.cos musia艂o waln膮膰.a propo jakie s膮 objawy luzu na 艂膮czniku stabilizatora bo moze ca艂kiem sie wywali艂 i to dlatego... dzisiaj sprawdza艂em na sniegu czy czasem nie zostawia mi 4 slad贸w i wszystko ok 艣lady idealnie r贸wne i opon nie drze..
  • 0

#11 ekonom

ekonom
  • Forumowicz
  • 158 post贸w
  • Sk膮d:G艂og贸w
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:04, 19.12.2010

To posad藕 tego go艣cia na 艣rodku tylniej kanapy. Mo偶e po prostu taka waga powoduje balansowanie auta na zakr臋tach. Troch臋 to 艣mieszne si臋 wydaje ale 130kg ju偶 nie s膮 艣mieszne. Przy za艂adunku towar贸w te偶 pami臋ta si臋 o r贸wnomiernym rozmieszczeniu mas.
  • 0
Je艣li koni du偶o pod mask膮 lepiej 偶eby za sterami nie siedzia艂 OSIO艁.

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:27, 19.12.2010

witam,dopompowa艂em do 2.2 w kazdym kole i jest to samo.na czarnym czystym asfalcie przekraczam 50-60 i zaczyna mi ta艅czyc po ulicy,oczywiscie z kolesiem na pok艂adzie.jau niewiem co to moze byc.
  • 0

#13 Glinu艣

Glinu艣
  • Forumowicz
  • 3,403 post贸w
  • Sk膮d:Nie wa偶ne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:30, 19.12.2010

Wymienia艂e艣 amorki,a jak wygl膮da艂y spr臋偶yny :?:Zak艂ada艂e艣 nowe czy zostawi艂e艣 stare?
  • 0

#14 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 post贸w
  • Sk膮d:Rzesz贸w
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:07, 19.12.2010

wysoki profil opony + luzy w tylnych 艂o偶yskach k贸艂 + minimalne koleiny b臋d膮 powodowa膰 wra偶enie p艂ywaj膮cego ty艂u
je艣li tak wcze艣niej nie mia艂e艣 to sprawd藕 wszystkie po艂膮czenia w tylnym zawieszeniu
luz na 艂o偶ysku sprawd藕 szarpi膮c ko艂em (tylnym)
  • 0
AK

#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:04, 19.12.2010

wymienia艂em amorki bez sprezyn,a ten problem mi sie pojawi艂 jakis tydzien temu.przedtem by艂o wszystko super.jutro pojade na szarpaki i niech szuka diadnosta przyczyny.dam znac jak mi cos powie.dzieki panowiew :B :B

[ Dodano: 2010-12-21, 17:50 ]
witam ponownie,dzisiaj by艂em i tak:ty艂 amory po 70 % sprawno艣ci oba a prz贸d 80% obydwa.zadnch luz贸w w zawieszeniu mi nieznalaz艂 ani z przodu ani z ty艂u.zaproponowa艂 mi tylko zmiane opon na inne.wymienie i zobaczymy,lepiej opony jak w zawieszeniu grzebac. :-) mam nadzieje ze to pomo偶e.pozdrawiam wszystkich mi艂osnikow accord贸w i dzieki dla jarka za najtrafniejsza pomoc :ok
  • 0





R贸wnie偶 z jednym lub wi臋ksz膮 ilo艣ci膮 s艂贸w kluczowych: VII

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy ten temat: 1

0 u偶ytkownik贸w, 1 go艣ci, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq