XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
zaciski hamulcowe VI gen hatchback
#1
Napisano 20:54, 18.01.2010
Jestem świeżo po wymianie tylnych tarcz i klocków w mojej Accordce VI hatchback. Problem w tym, że mechanik wymieniający mi heble zauważył dziwną sytuację. Stare klocki i tarcze były nierównomiernie zużyte.
Jedna z tarcz ma głęboki "rów" będący dziełem klocka, z którego została niemal sama blacha drugi klocek (ten z drugiej strony tarczy) jest zjechany pod skosem.
Druga tarcza z kolei również ma z jednej strony rów, ale już nie tak głęboki - klocki jednak również są nierównomiernie starte - z czego jeden wygląda jak nówka
Mechanik powiedział mi, że prawdopodobnie mam coś z tłoczkami, bo nie działają tak jak powinny - nie odbijają, lub nie wracają do prawidłowego położenia. I rzeczywiście - coś w tym jest. Po przeczyszczeniu wszystkiego i założeniu nowych hebli ( tarcze JC, klocki TRW) zrobiłem sobie przejażdżkę do domu ok 30 km. Po dojechaniu sprawdziłem "na dotyk" czy tarcze się nagrzały od hamowania po drodze. Okazuje się, że jedną tarczę mogłem spokojnie przytrzymać ręką, a druga już z odległości 1cm parzyła mi rękę :-/ a więc tak jakby jedna strona ledwo pracowała, a druga przejmowała całą siłę hamowania :-/
No i teraz nie wiem co robić. Słyszałem, że tłoczków nie naprawię - musiałbym szukać zatem nowych tłoczków lub zacisków. Nie wiem tylko czy taki element warto kupić nowy, czy używkę ? I jaki to ma symbol, czego mam dokładnie szukać ? Dzięki z góry za opinie i pomoc
#2
Napisano 21:00, 18.01.2010
No i teraz nie wiem co robić. Słyszałem, że tłoczków nie naprawię - musiałbym szukać zatem nowych tłoczków lub zacisków. Nie wiem tylko czy taki element warto kupić nowy, czy używkę ? I jaki to ma symbol, czego mam dokładnie szukać ? Dzięki z góry za opinie i pomoc
A skąd ty takie głupoty słuszałeś Pewnie od tego super mechanika
Kup reparaturki do tylnych zacisków hamulcowych, jedz do mechanika i niech wymieni.
Koszt na koło ok 35zł plus ok 50zł robota
To jest wewnętrzny pierścień uszczelniający tłoczek plus zewnętrzna harmonijka osłaniająca i chroniąca od brudu.
Proszę
Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego
AUTOFREN SEINSA
D4468
Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego
Informacje Inter Cars o towarze
indeks: D4-468
Cena brutto: 30,94 zł
nazwa: Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego
opis : AUTOFREN reperaturka zacisku T AUDI A3;SKODA
OCTAVIA;ALFA 145;146;156 97-; LANCIA KAPPA 38mm
LUCAS
producent: AUTOFREN
W MAGAZYNIE: >9
Ograniczenia
Strona zabudowy: oś tylna
Średnica [mm]: 38
System hamulcowy: LUCAS
tu sobie poszukaj
http://sklep.intercars.com.pl/
Sam to wymieniałem w listopadzie.
I niech broń boże mechanik nie rozbiera całego zacisku!! Niech wymieni tylko te dwa pierścienie co napisałęm, bo jak rozbierze cały to jeszcze tego nie złoży i pożegnasz się z ręcznym.
Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK
#3
Napisano 21:02, 18.01.2010
A skąd ty takie głupoty słuszałeś Pewnie od tego super mechanika
Kup reparaturki do tylnych zacisków hamulcowych, jedz do mechanika i niech wymieni.
Koszt na koło ok 35zł plus ok 50zł robota
To jest wewnętrzny pierścień uszczelniający tłoczek plus zewnętrzna harmonijka osłaniająca i chroniąca od brudu.
Jesteś pewien, że to właśnie takiego zestawu mi trzeba ? pytam, bo nie chcę kupować czegoś niepotrzebnego. Kwestia jest jeszcze taka, czy masz może jakiś numer katalogowy czy coś takiego ? Jutro zadzwoniłbym do ASO lub do Intercars i zamówił sobie zestaw od razu na dwa koła. Dzięki za pomoc
#4
Napisano 21:05, 18.01.2010
Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK
#5
Napisano 21:16, 18.01.2010
Swoją drogą jeśli coś było nie tak z tłoczkami i mechanik to widział i mimo wszystko założył nowe klocki i tarcze to cżłowieku więcej nie jeździj do niego bo obok fachowca,a nawet mechanika to on chyba nigdy nie stał nawet
Założył to na moje życzenie, ponieważ powiedział, ze w rękach tłoczki zachowywały się OK i trzeba będzie sprawdzić na aucie. Przecież hamulce zawsze mogły się zapiec czy zasyfić - każdy wie, jakie denne są hamulce tylne w naszych Accordach dlatego na własne życzenie kazałem założyć, żeby sprawdzić jak to się zachowa "po ułożeniu" wszystkiego. No i jest tak jak jest - stąd moja prośba o pomoc. A uwierz mi Seth - mechanik z niego naprawdę dobry właściwie to on uratował mi Hondę kiedy wszyscy już rozkładali ręce...więc nie podzielam Twojego zdania...
Ale to nie jest przedmiotem rozmowy - więc polecam nie kontynuować opiniowania mojego mechanika....
Proszę tylko o poradę - co mam kupić i gdzie najlepiej. Ew. jakiś numer katalogowy - wszystkie pomoce mile widziane.
Dzięki :->
#6
Napisano 21:19, 18.01.2010
A uwierz mi Seth - mechanik z niego naprawdę dobry
To przyznaj się kto ci powiedział że trzeba cały zacisk kupić
W pierwszym moim poście nie wiem czy doczytałeś bo go wyedytowałem, napisałem ci dokładnie co masz kupić
Zaznaczam, kupowałem to, wymieniłem i działa Wszystko pasuje
Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK
#7
Napisano 21:25, 18.01.2010
To przyznaj się kto ci powiedział że trzeba cały zacisk kupić
Może źle się wyraziłem mechanik mi powiedział, ze jak dostanę same tłoczki - mam je kupić. Jeśli nie dostanę - będę musiał kupić wraz z zaciskiem - bo takie oferty też widział. O zestawach naprawczych mi powiedział tyle, że sam ich raczej nie stosuje, bo woli kupić nowy element i mieć pewność że nie będzie problemu z hamulcami - to w końcu ważna sprawa. Poza tym - powiedział, że nie jest pewien czy do Accorda takie zestawy naprawcze dostałbym w dobrej cenie. Stąd moje pytanie o tłoczki i zaciski wiesz...nie każdy ma taki sam problem, a więc tak na dobrą sprawę, mechanik mógł nie napotkać takiego jak dotąd. Ty miałeś podobną sytuację, więc znasz ją z autopsji. Dziękuję Ci zatem za pomoc i ukierunkowanie
W pierwszym moim poście nie wiem czy doczytałeś bo go wyedytowałem, napisałem ci dokładnie co masz kupić
Zaznaczam, kupowałem to, wymieniłem i działa Wszystko pasuje
Uu la la - rzeczywiście edytowałeś posta wybacz - nie zauważyłem. Dzięki więc wielkie za informacje - jutro zadzwonię i zamówię co trzeba a potem od razu wymienię
[ Dodano: 2010-01-18, 21:29 ]
I niech broń boże mechanik nie rozbiera całego zacisku!! Niech wymieni tylko te dwa pierścienie co napisałęm, bo jak rozbierze cały to jeszcze tego nie złoży i pożegnasz się z ręcznym.
Co rozumiesz poprzez "pożegnasz się z ręcznym" ? Nie da się tego potem naprawić ?
#9
Napisano 21:30, 18.01.2010
a gdzie punkt za pomoc??
Już jest
Ale napisz mi proszę - co z tym ręcznym
#10
Napisano 21:31, 18.01.2010
Co rozumiesz poprzez "pożegnasz się z ręcznym" ? Nie da się tego potem naprawić ?
Tak słyszałem od kilku mechaników, że złożyć poprawnie zacisk aby ręczny działał to nie lada wyczyn. Bo tam też są jakies gumki, ale jeśli z ręcznym nie było problemów to lepiej tego nie dotykać.
Tłoczek się wymienia wtedy jak są na nim wżery tzn jest zardzewiały w innym przypadku wystarczy go wyczyścić i założyć nowe reperaturki
Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK
#11
Napisano 21:37, 18.01.2010
Co rozumiesz poprzez "pożegnasz się z ręcznym" ? Nie da się tego potem naprawić ?
Tak słyszałem od kilku mechaników, że złożyć poprawnie zacisk aby ręczny działał to nie lada wyczyn. Bo tam też są jakies gumki, ale jeśli z ręcznym nie było problemów to lepiej tego nie dotykać.
Tłoczek się wymienia wtedy jak są na nim wżery tzn jest zardzewiały w innym przypadku wystarczy go wyczyścić i założyć nowe reperaturki
Tzn powiem tak - ręcznego to ja nie mam od dawna :-/ ale prawdopodobnie to wina linki - muszę spróbować ją naciągnąć. Tak czy inaczej - dzięki za pomoc. W razie czego jeszcze się odezwę
#12
Napisano 21:39, 18.01.2010
Zaciągając ręczny powinieneś go do max zaciągnięcia kliknąc 6-8 razy wtedy jest prawidłowo naciągnięta linka
Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK
#13
Napisano 21:41, 18.01.2010
no to zlokalizuj czemu nie masz ręcznego przed regeneracją zacisków, bo może faktycznie wina leży nie w lince a w zacisku.
Zaciągając ręczny powinieneś go do max zaciągnięcia kliknąc 6-8 razy wtedy jest prawidłowo naciągnięta linka
Czyli zaciągnąć lewarek ręcznego do 6-8 kliknieć - i wtedy ew. coś naciągać linkę, a jeśli nie pomoże - to coś z zaciskami ? :-/
#14
Napisano 21:45, 18.01.2010
Tylko ze teraz to ciezko to sprawdzić jak ci tłoczki nie chodzą odpowiednio.
Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK
#15
Napisano 21:51, 18.01.2010
no jeśli zaciągniesz i będzie 6-8 kliknięc i mimo to nie będzie hamowało to na 100% zaciski. Działa tzn nie powinieneś przy zaciągnietym ręcznym ruszyć z miejsca.
Tylko ze teraz to ciezko to sprawdzić jak ci tłoczki nie chodzą odpowiednio.
A co w takim układzie hipotetycznie może być z zaciskami w takiej sytuacji ? Bo przeczyszczone były. Może być tak, że są zapieczone, albo coś takiego ? No i co mnie czeka, jeśli się okaże, że to ich wina bo stwierdzić mogę już teraz, że na 6-8 kliknięciu auto rusza z miejsca, jakby ręcznego nie było wcale. A więc zakładając że to problem z zaciskami - czy warto kupować nowe (aż boję się pomyśleć ile kosztują ) czy lepiej poszukać używek i je zregenerować tym zestawem naprawczym ? No i jeszcze jedno pytanie - czy w sedanie są takie same jak w hatchbacku ?
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych