XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
vsa - głupie pytanie
#1
Napisano 12:49, 21.12.2009
Mam pytanie -uwaga b. głupie - czy VSA może się zużyć?
Spadły śniegi, mrozy chwyciły, jeżdżę na letnich oponach delikatnie muskając gaz i hamulec (oczywiście zmienię niedługo na zimowe o ile zima się nie skończy).
Ale czasem przyciskam bardziej gaz i się zachwycam systemem VSA (i chyba EPS tak?) - koła nie buksują , akordeon nie wpada w poślizgi (oczywiście bez przesady) a VSA tyra jak szalony.
I właśnie: czy może się po prostu zużyć od tego ciągłego włączania się? Pozdrawiam
#2
Napisano 12:58, 21.12.2009
VSA w naszych Accordach to połączenie ASR oraz ESP.
- Nie synku, to diesel...
#3
Napisano 13:20, 21.12.2009
Natomiast nie wiem Driv3r czy miałeś okazję odczuć działanie EPS bo ja tak.
Jedziesz sobie spokojnie 160 zakopianką na zakręcie i czujesz , jak jakiś tajemniczy jegomość, siedzi pod maską i delikatnie kręci za Ciebie kierownicą np. przytrzymując ją dłużej w zakręcie.
Ostatnio tego nie mam , więc tajemniczy jegomość chyba przeprowadził się spod mojej maski gdzie indziej i komuś innemu tera pomaga. Pozdr.
#4
Napisano 13:23, 21.12.2009
- Nie synku, to diesel...
#5
Napisano 13:25, 21.12.2009
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
#6
Napisano 13:29, 21.12.2009
[ Dodano: 2009-12-21, 13:31 ]
ale to nie EPS, to VSA. EPS to elektryczne wspomaganie kierownicy.
No nie wiem Mikołaj, a przeczytaj to:
Pełen pakiet bezpieczeństwa
Uzupełnieniem licznych elementów zwiększających bezpieczeństwo pasywne jest pełna gama systemów, takich jak system kontroli stabilności jazdy VSA (Vehicle Stability Assist). Stanowi on część wyposażenia standardowego i zapewnia kontrolę nad pojazdem podczas wchodzenia w zakręt, przyspieszania lub gwałtownych manewrów, przyhamowując prawe bądź lewe koła i odpowiednio dostosowując moment obrotowy.
Samoadaptacyjne, elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS)
W nowym Accordzie zastosowano również innowacyjny system będący połączeniem układu VSA oraz elektrycznego wspomagania układu kierowniczego EPS. Samoadaptacyjny układ EPS wykrywa niestabilne zachowanie auta na śliskiej nawierzchni podczas wchodzenia w zakręt oraz hamowania, a następnie automatycznie wysyła sygnały do układu kierowniczego, które pomagają kierowcy wykonać ruch kołem kierownicy we właściwym kierunku.
Sygnały te są praktycznie niezauważalne, co daje kierowcy pełną i stałą kontrolę nad zachowaniem pojazdu, a jednocześnie na tyle sugestywne, aby kierowca intuicyjnie podjął odpowiednią decyzję i odzyskał kontrolę nad pojazdem lub maksymalnie skrócił drogę hamowania.
#7
Napisano 15:57, 21.12.2009
Jedziesz sobie spokojnie 160 zakopianką na zakręcie i czujesz , jak jakiś tajemniczy jegomość, siedzi pod maską i delikatnie kręci za Ciebie kierownicą np. przytrzymując ją dłużej w zakręcie.
Przy takiej prędkości i jakimś gwałtowniejszym manewrze żaden system nie wyprowadzi samochodu poprostu fizyki nie da się oszukać. pomijam kwestię zdrowego rozsądku
#8
Napisano 16:07, 21.12.2009
Samoadaptacyjne, elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS)
W nowym Accordzie zastosowano również innowacyjny system będący połączeniem układu VSA oraz elektrycznego wspomagania układu kierowniczego EPS. Samoadaptacyjny układ EPS wykrywa niestabilne zachowanie auta na śliskiej nawierzchni podczas wchodzenia w zakręt oraz hamowania, a następnie automatycznie wysyła sygnały do układu kierowniczego, które pomagają kierowcy wykonać ruch kołem kierownicy we właściwym kierunku.
Sygnały te są praktycznie niezauważalne, co daje kierowcy pełną i stałą kontrolę nad zachowaniem pojazdu, a jednocześnie na tyle sugestywne, aby kierowca intuicyjnie podjął odpowiednią decyzję i odzyskał kontrolę nad pojazdem lub maksymalnie skrócił drogę hamowania.
buahahahahahahahahahahahahahaha
dawno się tak nie uśmiałem - samochód mi podpowiada w którą stronę kierownicą skręcić
Mnie osobiście to elektroniczne pseudo-adaptacyjne wspomaganie wkurza - chce sobie zimą pojechać lekkim bokiem a tam się siła wspomagania zmienia i nie czuć tego co się z kołami dzieje
- Nie synku, to diesel...
#9
Napisano 16:22, 21.12.2009
Malina_f1: czy ktoś tu coś wspominał o przekraczaniu zdrowego rozsądku?
Driv3r: w poprzednich postach zachęcałeś do poślizgów na placu , to cóż Cie tak rozbawiło?
#10
Napisano 17:14, 21.12.2009
automatycznie wysyła sygnały do układu kierowniczego, które pomagają kierowcy wykonać ruch kołem kierownicy we właściwym kierunku.
osobiście to mnie wkurza, jak musze się z tym całym EPS siłować
- Nie synku, to diesel...
#11
Napisano 01:50, 22.12.2009
Tzn. VSA chyba reagował bo samochód nagle tracił moc, nie pozwolił kołom ślizgać się, trudno było wpadać w poślizg, ale jak działa EPS ? Jak to powinno wyglądać ?, bo nie odczuwałem żadnych sugestii ze strony kierownicy.
No i cały czas jakieś dźwięki typu metalicznego, szorowania , stukania metalu o metal.
Jak taka próba powinna wyglądać?
Czy ma znaczenie że jechałem na oponach letnich?
Jak się ma VSA to nie da się klasycznie wyprowadzać auta z poślizgu?
#12
Napisano 07:47, 22.12.2009
ASR - auto traci moc
ESP - system przyhamowuje poszczególne koła - stąd te stuki
EPS ja czuje wyraźnie jak np na suchym asfalcie szybko wchodzę w zakręt - czuć taki opór na kierownicy.
- Nie synku, to diesel...
#13 Guest_Anonymous_*
Napisano 13:57, 22.12.2009
Przy takiej prędkości i jakimś gwałtowniejszym manewrze żaden system nie wyprowadzi samochodu poprostu fizyki nie da się oszukać.
Zależy od warunków. Mi ESP interweniował przy jeszcze wyższej prędkości, bo w za ostrym zakręcie raptownie zdjąłem (tak wiem, nie wolno tego robić) nogę z gazu. Ale wtedy było w miarę ciepło, letnie opony i sucha droga. Tak więc się przydaje. Ale pozwolicie, że w zimowych warunkach nie będę testował
#14
Napisano 14:01, 22.12.2009
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
#15 Guest_Anonymous_*
Napisano 14:22, 22.12.2009
rafal EPS masz napewno, to jest to co zaszumia CB, a czy to jest "samoadaptacyjne" EPS, to inna sprawa, pewnie tak.
No tak, właśnie w tym sensie pytam. Bo tej samo-adaptacyjności nie doświadczyłem (albo za mocno kręcę i nie czuje ) Może elegance jej nie ma.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych