XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Stuki przy skręcaniu - nikt nie może znaleźć przyczyny ...
#1
Napisano 08:54, 19.09.2013
Od około 2 miesięcy próbuje zlokalizować przyczynę stukania w prawej przedniej stronie samochodu.
Wymieniłem i sprawdziłem do tej pory : przegub zewnętrzny (nowy), sworzeń wahacza (nowy), przetoczenie tarcz, koła zmieniane stronami, koło przykręcone, zawieszenie sprawdzone na 3 stacjach diagnostycznych - wszystko w świetnym stanie (0 luzów) - nie ma się do czego przyczepić, hamulce sprawdzone kilka razy.
Po wymianie przegubu zewnętrznego stukanie dużo przycichło ale nadal jest słyszalne gdy :
- skręcam w lewo (przy takim dynamiczniejszym skręcie, bądź na łuku pod góre w lewo)
- przy hamowaniu stukanie ustaje - nic nie słychać
- tylko podczas jazdy
- po wrzuceniu luzu też stuka
- na nierównościach i podczas jazdy prosto nic nie słychać
Czyli generalnie dopiero słychać jak prawa strona jest dociążona.
Wcześniej też było słychać tylko głośniej podczas skrętu (no i jak jechałem prosto w koleinach tym kołem - tzn na wypukłości koleiny było koło wtedy stukało, tak jakby dociśnięte)...
Teoria pierwszego mechanika po sprawdzeniu wszystkiego co się da - "To na 100% nie przegub. Wyjął półoś i zawiózł ją do jakiegoś magika i ten powiedział że prawy zewnętrzny przegub jest tak jakby uciskany (zmierzył i bodajrze kilka cm jest za ciasno) - jakby silnik się przesunął czy coś, i w tym przegubie nie ma miejsca i dlatego stuka" - dziwna wg mnie ta teoria bo niby dlaczego miałoby się tak stać jak wcześniej było dobrze ?
Teoria drugiego mechanika - przegub zewnętrzny 100% - wymieniłem wczoraj i dalej stuka tylko dużo ciszej - tak jakby przygłuszone to było no ale nadal jest ten dźwięk...
Macie jakieś teorie ?
Może to coś z amortyzatorem skoro dopiero gdy jest dociążone (tak jak pisałem wyżej o tych koleinach) koło to słychać te stuki Może jakaś osłona amortyzatora ?
#2
Napisano 08:57, 19.09.2013
#3
Napisano 09:47, 19.09.2013
A końcówki drążków sprawdzałeś?
Tak, to nie to...
#4 Guest_binki_*
Napisano 10:34, 19.09.2013
#5
Napisano 10:51, 19.09.2013
Sprawdź przegub wewnętrzny. Miałem podobną sytuację w civicu, wymieniony zewnętrzny przegub a okazało się żę wewnętrzny padł. Jeśli to nie to, to możliwe że mechanizm różnicowy w skrzyni oznajmia swoją powolną śmierć. Jedynie te rozwiązania przychodzą mi do głowy
Czy przy jeździe na luzie też przeguby by się odzywały
Bo właśnie wróciłem z przejażdżki i po wrzuceniu na luz caly czas puka...
#6 Guest_binki_*
Napisano 10:57, 19.09.2013
[ Dodano: 2013-09-19, 12:09 ]
Sprawdź jeszcze łożysko w prawym kole, bo to wszystko wygląda jakbyś miał mocno rozku.... zniszczone łożysko. Jeśli nie w kole to mechanizm w skrzyni może padać. Coś takiego miał kolega jak mu padł cały mechanizm w skrzyni to przegub w skrzyni latał jak durny
#7
Napisano 11:12, 19.09.2013
Ale to jest takie równe , rytmiczne stukanie ?
[ Dodano: 2013-09-19, 12:09 ]
Sprawdź jeszcze łożysko w prawym kole, bo to wszystko wygląda jakbyś miał mocno rozku.... zniszczone łożysko. Jeśli nie w kole to mechanizm w skrzyni może padać. Coś takiego miał kolega jak mu padł cały mechanizm w skrzyni to przegub w skrzyni latał jak durny
Tak to jest takie równe , b.szybkie rytmiczne stukanie - puk,puk,puk,puk,puk <--- tak bardzo szybko rytmicznie
Łożysko by się tak rozleciało nie dając objawów wcześniejszych w postaci huczenia Bo jak lewe niedawno wymieniałem to huczało też przy małych prędkościach , dosłownie zaraz po ruszeniu było słyszeć a tutaj muszę nabrać prędkości i mocniej skręcić żeby było to słychać...
Mechanizm w skrzyni ? Ale mi słychać to pukanie tylko przy skręcie w lewo...
Chciałbym podkreślić że podczas nawet delikatnego wciśnięcia hamulca to pukanie ustaje - może to jednak coś z hamulcami - mimo że były sprawdzane to może warto jeszcze raz to zrobić i wymienić te blaszki trzymające klocki ?
#8 Guest_binki_*
Napisano 12:06, 19.09.2013
#9
Napisano 12:42, 19.09.2013
A może tych blaszek nie masz
Blaszki na pewno są , przecież by nie wypadły nagle
Dzisiaj może gdzieś podskoczę żeby sprawdzili mi te hamulce po raz kolejny....
#10 Guest_binki_*
Napisano 13:26, 19.09.2013
#11
Napisano 07:27, 20.09.2013
#12
Napisano 09:20, 20.09.2013
#13
Napisano 10:32, 20.09.2013
Sworznie oba wymieniłeś? Góra i dół? Może na drążkach reakcyjnych jest luz.
Wymienione jest wszystko co budziło wątpliwości. Zawieszenie było sprawdzane przez 3 mechaników (w 1 warsztacie stał samochód 2 dni - rozbierane i sprawdzane wszystko było...) + stacja kontroli pojazdów z szarpakami (tam diagnosta sprawdzał z 30 min)...
Jeżeli byłby na czymś luz to pewnie by ktoś go wykrył...
Może ta teoria że jest ucisk na przegub jest słuszna Bo to jest ten sam dźwięk tylko dużo ciszej , czyli nowy przegub ogranicza hałas
Jestem też pewien że prędkość stuków zależy od prędkości bo wczoraj słyszałem przy wolnej jeździe takie : puk...... puk.......puk (a przy szybkiej jest bardzo szybkie puk.puk.puk.puk).
Kolega mi mówil że przy odłączonym napędzie nie powinno być słychać przegubów ale nie wiem czy to prawda.
#14
Napisano 10:54, 20.09.2013
#15
Napisano 11:06, 20.09.2013
a poduszka któraś Ci nie strzeliła? bo jeśli poducha nie trzyma, to silnik bardziej pracuje w komorze... może wtedy faktycznie gdzieś coś uciska.
Poduszki sprawdzane. Mechanik próbował nawet poluzować na poduszce i przesunąć w lewą stronę silnik ale nic nie dało to...
Nie wiem czy to może mieć jakikolwiek związek - czasami - raz na kilka jazd, zapala mi się kontrolka ABSu. Niestety nie pali mi się cały czas więc nie można zrobić diagnostyki ...
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych