Witajcie,
przejrzałem chyba wszytkie posty odnośnie felg do accorda CU1 (VIII 2008r (nowy model) sedan R20A3) ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Więc się upewniam....
Moje pytanie brzmi: czy koło "19 ET45 8.5 cala podejdzie bez najmniejszych problemów z oponą 235/35R19 do tej budy? Czy może jednak bezpieczniej wziąć 225/35R19?
PS koło takie jak w załączniku, tutaj aukcja: http://www.ebay.de/i...984.m1423.l2649 - może macie jakieś opinie ?
Z góry dzięki za każde info.
Pozdr!
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#1
Napisano 18:18, 11.08.2013
#2
Napisano 20:00, 11.08.2013
zamiennikiem dla VIII gen to 255/35/19, ew. 225/40/19 ale wtedy będzie lekki naciąg na feldze 8,5"
w VIII gen. musisz założyć 20" aby efekt wizualny był porównywalny z 19" w VII gen.
i oczywiście odpowiednie obniżenie to absolutna podstawa
Był : Accord VII Sport + 19" -40/60mm
Obecnie : Lexus IS 220d + 18" -30/30mm
#3
Napisano 20:37, 11.08.2013
"Bezpieczniej", czyli żeby opona nie przycierała na feldze większej niż fabryczna.
Czyli rozumiem, że 235 jest za wąska tak ? Wobec tego jaki wymiar będzie najlepszy?
255/35/19? - nie będą za szerokie? może jednak 245/35/19? albo 245/40/19?
PS. Odnośnie średnicy jestem raczej zdecydowany.
#4
Napisano 05:36, 12.08.2013
plusem jest to że naciągnięta opona optycznie wydaje się niższa tym samym felga wydaje się większa
czy 255/35/19 nie będą za szerokie ? może też być 245/35/19 ale to nie jest popularny rozmiar, na 255/35 jeździ sporo aut i to jest oficjalny zamiennik dla felgi 8,5" i jest to minimalna szerokość aby rant opony robił swoje zadanie i chronił felgę przed krawężnikami - na 245/35 w większości przypadków felga będzie równo z oponą, bez naciągu ale też bez ochrony ze strony rantu opony
w żadne wyższe opony typu 245/40/19 się nie baw bo to już jest rozmiar np. z audi a8 czyli auta znacznie większego - zakładanie za wysokich opon nie ma kompletnie żadnego sensu, bo felga wydaje się optycznie mniejsza - założysz 19" a optycznie wygląda na 18" i kasa wydana na marne
Był : Accord VII Sport + 19" -40/60mm
Obecnie : Lexus IS 220d + 18" -30/30mm
#5
Napisano 09:55, 12.08.2013
#6
Napisano 13:54, 16.08.2013
Super, dzięki wielkie za wyjaśnienie. Czyli postanowione, 255/35/19 będzie po prostu najlepszą opcją. Pozdrawiam.
255/35R19 to wg mnie kiepskie rozwiązanie: 1. opona za szeroka do niezbyt mocnego auta. 2. wg mnie opona może zacząć obcierać o nadkole. 3. optimum pod felgę 8,50 jest opona 235/35 lub 245 a nie 255. 4. zamiennikiem do fabrycznego rozmiaru 225/50R17 jest 225/40R19 ; 235/35R19 lub 245/35R19. Jeśli felga jest 8,50 calowa to wówczas zamiast 225/40 rzeczywiście lepiej zastosować 235/35 lub 245/35, ale 255 wydaje się naprawdę za szeroka do tego auta.
#7
Napisano 15:32, 16.08.2013
#8
Napisano 16:08, 16.08.2013
#9
Napisano 16:20, 16.08.2013
#10
Napisano 19:11, 16.08.2013
#11
Napisano 13:44, 17.08.2013
3. optimum pod felgę 8,50 jest opona 235/35 lub 245 a nie 255. 4. zamiennikiem do fabrycznego rozmiaru 225/50R17 jest 225/40R19 ; 235/35R19 lub 245/35R19. Jeśli felga jest 8,50 calowa to wówczas zamiast 225/40 rzeczywiście lepiej zastosować 235/35 lub 245/35, ale 255 wydaje się naprawdę za szeroka do tego auta.
zasadnicze pytanie, choć z góry wiadomo odpowiedź - widziałeś chociaż 1 raz w życiu felgę 8,5" z założoną oponą 235/35 ? i google grafika nie jest dobrą odpowiedzią
dodatkowo, 235/35/19 to jest zamiennik dla aut które fabrycznie mają założone 225/45/17 czyli zdecydowana większość aut segmentu C oraz D, natomiast dla aut które mają w serii 225/50/17 czyli np. accord VIII zamiennikiem dla 19" jest 225/40/19 z felgą 8" lub 255/35/19 z felgą 8,5"
Był : Accord VII Sport + 19" -40/60mm
Obecnie : Lexus IS 220d + 18" -30/30mm
#12
Napisano 20:49, 17.08.2013
Czegos tu nie rozumiem. Jezeli na felge 8'' zakladamy opone 225mm i tak dokladnie jest u mnie i opona siedzi idealnie ''prosto'' na feldze tzn.accord VIII zamiennikiem dla 19" jest 225/40/19 z felgą 8" lub 255/35/19 z felgą 8,5"
nie jest zbyt naciagnieta,ani nie wystaje...to dlaczego na felge 8.5'' tzn. tylko o 12.5 mm szersza mam zakladac opone 255mm...bedaca o 30mm
szersza.
Ta opona bedzie sporo wystawac poza rant felgi...bedzie przyslowiowy balon.
#13
Napisano 23:07, 17.08.2013
http://www.fotosik.p...1/album/1491921
pod linkiem zdjęcie felgi 8,50x19 z założoną oponą 225/40R19 – praktycznie brak naciągu – opona jeszcze obejmuje felgę choć i tak przy bliskim styku z krawężnikiem dość łatwo było uszkodzić felgę.
#14
Napisano 10:18, 18.08.2013
a jeśli założysz 225/60/19 na felgę 8,5" to rant opony wyjdzie kilka cm poza felgę .... nie możesz tak porównywać, im niższy profil tym naciąg będzie większyhttp://www.fotosik.pl/u/snisni/zdjecie/1/album/1491921
pod linkiem zdjęcie felgi 8,50x19 z założoną oponą 225/40R19 – praktycznie brak naciągu – opona jeszcze obejmuje felgę choć i tak przy bliskim styku z krawężnikiem dość łatwo było uszkodzić felgę.
235/35/19 na feldze 8,5", nie ma tu mowy o jakiejkolwiek ochronie felgi ze strony rantu opony
Do felgi 8,50 optimum nie będzie opona 255 - szczególnie o profilu 35, takie opony stosuje się do felg 9,00 lub 9,50 cala.
to takie np. Audi o tym nie wie, sprawdzając ich katalog :
dla modelu A5 :
8,5 J x 19, 10-ramienne, opony 255/35 R19
8,5 J x 19, 5-ramienne, opony 255/35 R19
dla S6 :
5-ramienne S-design, 8,5 J x 19, opony 255/40 R19
5-ramienne, 8,5 J x 20, opony 255/35 R20
to jest minimalny rozmiar opony aby zachować praktyczność i można było parkować na krawężniku nie rysując przy tym felgi, dopiero w takim RS4 B7 stosowano 255/35/19 z felgą 9" gdzie robi się delikatny naciąg, czyli w samochodzie gdzie nacisk jest przede wszystkim na prowadzenie po zakrętach, a praktyczność schodzi na dalszy plan
Był : Accord VII Sport + 19" -40/60mm
Obecnie : Lexus IS 220d + 18" -30/30mm
#15
Napisano 16:52, 18.08.2013
http://www.fotosik.p...2bb9a47abb.html
Słuszny przykład z Audi, ale skoro Audi się nie myli to Continental się myli ?
Dodam jeszcze raz: ten model Accorda ma za słaby silnik aby wybrać zamiennik 255/35 skoro zalecany zamiennik to 225/40R19, jeśli zwiększymy rozmiar felgi o 0,5 cala to spokojnie wystarczy zwiększyć rozmiar opony o 10 lub 20 mm.
Przykład z audi jest o tyle chybiony, że to jednak inne auto, inna klasa i zazwyczaj zupełnie inne moce - nie licząc paru najsłabszych silników, które w KM mają moc podobną do Accorda (choć już w Nm prezentują się dużo lepiej) to jednak większość tych aut wyposażonych jest w dużo mocniejsze silniki z dużo większym momentem i tam opona 255 to dobre rozwiązanie
Mogę posłużyć się przykładem Insignii gdzie przy 8,50x19 fabryczna opona to 245/40R19 (dlaczego nie 255?) a przy 8,50x20 fabryczna opona to 245/35R20(dlaczego nie 255 ?) owszem - pod względem ochrony felgi opona 255/35R19 będzie najlepiej chroniła felgę 8,50x19, ale przy 235 lub 245 ochrona będzie wystarczająca a inne warunki jak dopasowanie szerokości opony do mocy oraz ewentualne ryzyko obcierania o nadkole także będą zachowane. Dodam, że wszystkie konfiguratory niemieckich producentów a więc TUVy do CU1 na felgi 8,50x19 dopuszczają rozmiary od 225/40 poprzez 235/35 poprzez 235/40 poprzez 245/35 i czasami (bo nie u wszystkich) dodaje się 255/35.
Napisałeś, że im niższy profil tym przy szerszej feldze będzie większy naciąg. Wg Continentala jest inaczej (opierają się na ERTRO - European Tyre and Rim Technical Organisation)
Posłużę się przykładem popularnego rozmiaru opon a więc 205/55R16 - tutaj Conti dopuszcza felgi o 5,50 do 7,50 cala przy czym optimum to 6,50 cala. Przy takiej samej szerokości opony czyli 205, ale przy profilu 45 dopuszcza już tylko szerokości od 6,50 do 7,50 a optimum robi się przy szerokości 7,00 cala. Wniosek jest taki, że im niższy bok opony tym zakres dopuszczalnych szerokości felg zmniejsza się a zwiększa się szerokość felgi, która jest optymalna. Ogrom certyrfikatów TUV dopuszcza rozmiar 255/35 właśnie nawet pod felgi 9,50, ponieważ można takowe opony stosować nawet do szerokości 10,00 cala. Podsumowując: w 100% zgadzam się, że przy 255/35R19 i feldze 8,50x19 ochrona felgi będzie idealna natomiast biorąc pod uwagę inne czynniki jak:
-dopasowanie szerokości opony do niezbyt mocnego auta
-porównanie rozmiaru 255 do seryjnego 225 (lub dopuszczonego także 205/60 gdzie już takie rozmiary w Audi A5 w ogóle nie wchodzą w grę)
-oraz biorąc pod uwagę ewentualne obcieranie przy większym obciążeniu
nie warto moim zdaniem całego nacisku położyć na ochronę felgi bo on przy 235 lub 245 będzie odpowiedni a należy wziąć także pod uwagę moc auta. Biorąc już wszystko pod uwagę optimum wg mnie do felg 8,50x19 to albo zachowanie 225/40 albo maksymalne zwiększenie szerokości do 245 co już i tak wydaje mi się nieco zbyt szeroką oponą (pamiętajmy, że sama w sobie felga 19 calowa będzie cięższa od 17 czy 18 calowej - do tego szeroki laczek 255 i ogólnie da to dość spore zamulenie całego auta - komuś może to nie przeszkadzać, innemu może, kto co woli.
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII
VIII
Mechanik →
Zawieszenie →
Momenty dokrecania śrub przednich wahaczy i tylnej piastyNapisany przez zefir15 , 15 cze 2024 VIII, wachacz, moment, piasta |
|
|
||
VIII
Mechanik →
Silniki →
Wałek rozrządu wydechowyNapisany przez Sunim , 15 cze 2024 VIII, rozrząd, wałek, wydechowy i 2 więcej |
|
|
||
VIII
Mechanik →
Instalacje gazowe →
Przebiegi na LPGNapisany przez Gnyk , 02 cze 2024 VIII |
|
|
||
VIII
Mechanik →
Układ elektryczny →
Lampka wskazująca wypalanie DPFNapisany przez rudald , 24 maj 2024 VIII, DPF, lampka |
|
|
||
|
VIII
Mechanik →
Układ napędowy →
prosba o pomoc w diagnozie - sprzegloNapisany przez chilli.jazz.man , 23 maj 2024 VIII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych