![Dołączona grafika](http://ftp://87.206.183.36/uti/test_tungsram.jpg)
Poniższa składanka ze zdjęć zrobionych na identycznych ustawieniach aparatu, w identycznych warunkach zaciemnionego garażu.
Jedyne inne żarówki niż H1 to postojówki (W5W, te ledwo świecące).
![Dołączona grafika](http://ftp://87.206.183.36/uti/test_zarowek_h1.jpg)
1. Zwykłe Halogeny Tungsram H1, 5zł/sztuka.
2. Megalight ultra (up to +90%)
3. Sportlight BLUish (up to +50%)
Wszystkie żarówki nowe, prosto z pudełka.
Pokusiłem się także o pomiar światła, ale to bardziej jako ciekawostka, niż coś, co można wziąć na poważnie. Chciałem porównać żarówki w tych konkretnych warunkach, mieć jakiekolwiek porównanie o ile jedna jest jaśniejsza od drugiej. Producent podaję "up to xx%" jako średnia ważona luminacji najważniejszych punktów w porze nocnej. Nie sposób tego odnieść do moich pomiarów.
Metodologia (dla ciekawych): światłomierz ustawiony równolegle do ściany, zawsze w jednym i tym samym punkcie, naprzeciw lewego reflektora, stała odległość od reflektora. Wymieniałem żarówkę od świateł mijania. Wykonane po 3 pomiary, wynik to średnia arytmetyczna.
Tungsram H1 Halogen - 997lux
Tungsram Megalight Ultra - 1670lux
Tungsram Sportlight BLUish - 1130lux
Podsumowanie
Sportlighty jak widać na fotach mają najbardziej białe światło. Megalighty według światłomierza, to najjaśniejsze żarówki z tej trójki. Sportlighty zostały w światłach mijania, a Megalighty, jako te fabrycznie podkręcone poszły w rzadko używane światła drogowe. Myślę że jako światła mijania nie wytrzymałyby długo.