Skocz do zawarto艣ci


RODO w HAKP

Zdj臋cie
VII

Tarcze klocki zaciski VII gen.

VII

  • Zaloguj si臋, aby doda膰 odpowied藕
1166 odpowiedzi w tym temacie

#1 tomek123

tomek123
  • Nowy
  • 16 post贸w
  • Sk膮d:Italy
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:28, 03.08.2012

Witam wszystkich,potrzebuje porady w sprawie tarczy,klock贸w i zacisk贸w do accorda VII/04/2.2 ictdi,a mianowicie chcia艂bym zmieni膰 na wi臋ksze tarcze oczywi艣cie prz贸d i ty艂:jaki rozmiar mo偶na wcisn膮膰 i czy trzeba zmienia膰 zaciski z klockami na wi臋ksze.W tej chwili je偶dze na kolach 225/45/17 a zimowe 205/55/16.pozdrawiam


  • 0

#2 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 post贸w
  • Sk膮d:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:35, 03.08.2012

tomek123, jesli zimowki maja zostac to nic wiekszego nie wlozysz. a co do tylu to masz sedana czy kombi?
  • 0

#3 tomek123

tomek123
  • Nowy
  • 16 post贸w
  • Sk膮d:Italy
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:01, 03.08.2012

jezdze sedanem,troch臋 szkoda 偶e nie da rady nic w艂o偶y膰 lepszego bo przy ostrej jezdzie te slabo sobie radz膮 i szybko robi膮 sie twarde.Mo偶e pomy艣le膰 o lepszych klockach-jakie艣 w oplotach lub nacinane?
  • 0

#4 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 post贸w
  • Sk膮d:Rybnik/ Krak贸w
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:59, 03.08.2012

jezdze sedanem,troch臋 szkoda 偶e nie da rady nic w艂o偶y膰 lepszego bo przy ostrej jezdzie te slabo sobie radz膮 i szybko robi膮 sie twarde.Mo偶e pomy艣le膰 o lepszych klockach-jakie艣 w oplotach lub nacinane?


Zak艂adaj zaciski z ATR'a do przodu do tego tarcze Black Diamond Grooved 6 + Klocki Hawk HPS i oplot Hel'a - hamulec znacznie si臋 poprawi :B
  • 0

Je偶eli d艂ugo nie odpisuj臋 prosz臋 pytania kierowa膰 na info@brakeparts.pl :)

 


#5 tomek123

tomek123
  • Nowy
  • 16 post贸w
  • Sk膮d:Italy
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:33, 03.08.2012

dzi臋ki bardzo za pomoc,pozdrawiam
  • 0

#6 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 post贸w
  • Sk膮d:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:28, 03.08.2012

ja sie nie zgodze:) za pieniadze tych gratow spokojnie zmienisz zimowki na 17 i mozesz wrzucic tarcze 320x32 ktora to zdecydowanie szybciej odprowadzi cieplo i bedzie miala duza sile hamowania, bez zadnych klockow ktore dobrze hamuja dopiero po zagrzaniu i innych cudow. przerabialem to i prawda jest taka ze lepiej starndardowy hamulec z duza srednia niz super sportowy z malutka tarcza. po jednakowej jezdzie w testach czytalem ze roznica temperatury np po 5hamowaniach ze 100 jest okolo 40% twoja seria vs 320x32.

zreszta uderz do maxa i zapytaj jakie mial wrazenia po przejazdzce ze mna:) glowa by mi szybe rozwalil:D
  • 0

#7 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 post贸w
  • Sk膮d:Rybnik/ Krak贸w
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:57, 03.08.2012

bez zadnych klockow ktore dobrze hamuja dopiero po zagrzaniu

Kto艣 pisa艂 o klockach kt贸re nalezy rozgrzewa膰? :-P

[ Dodano: 2012-08-03, 11:58 ]

po jednakowej jezdzie w testach czytalem ze roznica temperatury np po 5hamowaniach ze 100 jest okolo 40% twoja seria vs 320x32.

Prosz臋 po polsku bo czytam 10 raz i nie kumam :roll:

[ Dodano: 2012-08-03, 12:01 ]

tarcze 320x32 ktora to zdecydowanie szybciej odprowadzi cieplo i bedzie miala duza sile hamowania

Tutaj si臋 zgodz臋, jednak tarcza 320mm te偶 nie moze by膰 noname bo pokrzywi si臋 po pierwszym ostrzejszym hamowaniu - w tej tarczy wyst臋puj膮 wi臋ksze napr臋偶enia cieplne przez wi臋ksz膮 艣rednic臋. Nale偶y te偶 dobra膰 odpowiednio dobry klocek.
Jezeli wielka tarcza za艂atwia艂a by sprw臋 to nie widywa艂bym u ciebie co tydzie艅 klient贸w od 300c, BMW x5 itd (tarcze 345mm)

Dzi臋ki zaciskom z ATR'a mamy o ok50% wi臋ksz膮 si艂臋 hamowania dzi臋ki 2 t艂ocz膮, tylko aby to wykorzysta膰 nale偶y za艂o偶y膰 dobre klocki np Hawki
  • 0

Je偶eli d艂ugo nie odpisuj臋 prosz臋 pytania kierowa膰 na info@brakeparts.pl :)

 


#8 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 post贸w
  • Sk膮d:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:22, 03.08.2012

Dzi臋ki zaciskom z ATR'a mamy o ok50% wi臋ksz膮 si艂臋 hamowania dzi臋ki 2 t艂ocz膮

g. prawda bo juz musze tak napisac. sila jest ta sama jak nie mniejsza! na plus jest tylko duzo wiekszy klocek i rownomierny rozklad sily co w calosci daje okolo 10-15% lepsze hamowanie na tym samym klocku i tarczy. roznica robi sie dopiero po zamontowaniu dobrego klocka ale tak samo mozna lepszy do serii wrzucic i juz jest roznica.

z ta temperatura chodzi o to:
masz jeden samochod zalozmy acco CL7 jeden w serii czyli 300x25 drugi pomodzony jak moj 320x32 hamuja 5x 100 do 0 i mierza temperature tarczy ta 320x32 bedzie o okolo 40% chlodniejsza w zaleznosci od tarczy.

co do jakosci tarczy 320mm to ja mam oem honda, nie chcialem sie bawic w zadne cuda bo te sa sprawdzone i na pewno lepsze niz gladkie ebc czy zimmermann i jestem bardzo zadowolony.

jakby ktos chcial to mam do sprzedania moje hamulce 320x32 zacisk 2 tloczkowy z jarzmem pod ta tarcze i klocki oem honda - cena 1650.

rozmiar zalatwia sprawe tylko ze 345 w 300c to tak naprawde mala tarcza tak samo w bmw 5. raz ze ten samochod wazy prawie 2x tyle co accord a dwa ze silniki tez sa 'nieco' mocniejsze. wiec ten zacisk i tarcza musza sie troche napocic zeby wyhamowac ta mase
  • 0

#9 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 post贸w
  • Sk膮d:Rybnik/ Krak贸w
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:31, 03.08.2012

g. prawda bo juz musze tak napisac. sila jest ta sama jak nie mniejsza! na plus jest tylko duzo wiekszy klocek i rownomierny rozklad sily co w calosci daje okolo 10-15% lepsze hamowanie na tym samym klocku i tarczy. roznica robi sie dopiero po zamontowaniu dobrego klocka ale tak samo mozna lepszy do serii wrzucic i juz jest roznica.


Widz臋, 偶e kolega przespa艂 fizyk臋... wyprowadz臋 prosty wzorek. Za艂贸偶my, 偶e ci艣nienie w uk艂adzie jest sta艂e (bo tak jest) wiec wyliczamy z tego si艂臋

ci艣nienie=si艂a/powierzchnie a wi臋c si艂a = ci艣nienie x powierzchnia - czyli wynika z tego wprost, 偶e wi臋ksza powierzchnia t艂oczk贸w jest proporcjonalna do wi臋kszej si艂y naciskaj膮cej na t艂oczek. Na tej samej zasadzie dzia艂aj膮 podno艣niki typu "偶aba" - ma艂ym t艂oczkiem robimy ci艣nienie cieczy kt贸ra du偶ym t艂okiem podnosi auto

co do jakosci tarczy 320mm to ja mam oem honda, nie chcialem sie bawic w zadne cuda bo te sa sprawdzone i na pewno lepsze niz gladkie ebc czy zimmermann i jestem bardzo zadowolony.

Mia艂em ju偶 klienta kt贸ry gi膮艂 te tarcze w z regularno艣ci膮 10kkm

jakby ktos chcial to mam do sprzedania moje hamulce 320x32 zacisk 2 tloczkowy z jarzmem pod ta tarcze i klocki oem honda - cena 1650.


Nie ten dzia艂 :-P

rozmiar zalatwia sprawe tylko ze 345 w 300c to tak naprawde mala tarcza tak samo w bmw 5. raz ze ten samochod wazy prawie 2x tyle co accord a dwa ze silniki tez sa 'nieco' mocniejsze. wiec ten zacisk i tarcza musza sie troche napocic zeby wyhamowac ta mase


345mm tarcza jest znacznie bardziej wydajna od 320mm - na 艣rednicy jest jeszcze wi臋cej materia艂u. Tutaj chodzi o to, 偶e przy takich 艣rednicach ci臋偶ko jest nie przegrza膰 tarczy i ci臋偶ko jest zachowa膰 jej liniowo艣膰 - wystarczy ma艂a odchy艂ka i juz tarcza si臋 krzywi (si艂a dzia艂a na wi臋kszym ramieniu)
  • 0

Je偶eli d艂ugo nie odpisuj臋 prosz臋 pytania kierowa膰 na info@brakeparts.pl :)

 


#10 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 post贸w
  • Sk膮d:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:22, 03.08.2012

Widz臋, 偶e kolega przespa艂 fizyk臋... wyprowadz臋 prosty wzorek. Za艂贸偶my, 偶e ci艣nienie w uk艂adzie jest sta艂e (bo tak jest) wiec wyliczamy z tego si艂臋

ci艣nienie=si艂a/powierzchnie a wi臋c si艂a = ci艣nienie x powierzchnia - czyli wynika z tego wprost, 偶e wi臋ksza powierzchnia t艂oczk贸w jest proporcjonalna do wi臋kszej si艂y naciskaj膮cej na t艂oczek. Na tej samej zasadzie dzia艂aj膮 podno艣niki typu "偶aba" - ma艂ym t艂oczkiem robimy ci艣nienie cieczy kt贸ra du偶ym t艂okiem podnosi auto


nic nie przespal i tu akurat sprawa wyglada tak ze jeden duzy tloczek zawsze bedzie mial wieksza sile niz dwa male o tej samej srednicy, jednak rozklad sily bedzie inny i przy jednym duzym tloczku nie mozna zastosowac tak duzego klocka bo by sie odksztalcal i nie hamowal cala powierzchnia.

Mia艂em ju偶 klienta kt贸ry gi膮艂 te tarcze w z regularno艣ci膮 10kkm


to niech zmieni piasty.zwrotnice bo ciezko pogiac jakakolwiek tarcze jak jest dobrze zamontowana a piasta prosta. no chyba ze sie wjedze w wode albo myjka. kazdy kto ze mna jechal wie ze nie jezdze jak emeryt i hamulcow tez nie oszczedzam a jakos nigdy nic nie skrzywilem nawet tarcz oem hyundai ktore czesto sie gotuja.

345mm tarcza jest znacznie bardziej wydajna od 320mm - na 艣rednicy jest jeszcze wi臋cej materia艂u. Tutaj chodzi o to, 偶e przy takich 艣rednicach ci臋偶ko jest nie przegrza膰 tarczy i ci臋偶ko jest zachowa膰 jej liniowo艣膰 - wtrzczy ma艂a odchy艂ka i juz tarcza si臋 krzywi (si艂a dzia艂a na wi臋kszym ramieniu)


to trzeba wlozyc tarcze 280 i 10tloczkowy zacisk, na pewno zalatwi sprawe:)
  • 0

#11 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 post贸w
  • Sk膮d:Rybnik/ Krak贸w
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:13, 03.08.2012

nic nie przespal i tu akurat sprawa wyglada tak ze jeden duzy tloczek zawsze bedzie mial wieksza sile niz dwa male o tej samej srednicy, jednak rozklad sily bedzie inny i przy jednym duzym tloczku nie mozna zastosowac tak duzego klocka bo by sie odksztalcal i nie hamowal cala powierzchnia.

I musz臋 Ci przyzna膰 racj臋, w艂a艣nie popatrzy艂em jak wygl膮daj膮 艣rednice t艂oczk贸w w ATR i VII gen i wychodzi to tak
ATR 1133mm^2 + 1384mm^2 = 2157mm^2
VII gen 2550mm

Czyli zak艂adaj膮c ci艣nienie dla uproszczenia 10MPa mamy si艂y hamowania
ATR - 21570N
VII gen - 25500N

Wi臋c ciekawie wysz艂o, 偶e zaciski z ATR'a przynosz膮 strat臋 je偶eli chodzi o si艂臋 nacisku na klocek :shock:

Blackfly doszli艣my przynajmniej naukowo do jakiego艣 rozwi膮zania :mrgreen:
  • 0

Je偶eli d艂ugo nie odpisuj臋 prosz臋 pytania kierowa膰 na info@brakeparts.pl :)

 


#12 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2935 post贸w
  • Sk膮d:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 20:48, 04.08.2012

Wi臋c ciekawie wysz艂o, 偶e zaciski z ATR'a przynosz膮 strat臋 je偶eli chodzi o si艂臋 nacisku na klocek


tyle teoria ale co z tego skoro 2 t艂oczki mog膮 bardziej efektywnie 艣cisn膮膰 wi臋kszy klocek
  • 0

#13 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 post贸w
  • Sk膮d:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:12, 04.08.2012

Sacrum, w zastosowaniu 2 czy 4 tloczkow nie chodzi tyle o sile scisku co o kontrole nad tym. ja co prawda z samochodowymi nie mam zbyt wiele do czynienia za to z rowerowymi bardzo duzo i tam zawsze zacisk 2 tloczkowy bedzie mial wieksza sile niz 4 czy 6. jak sie przesiadlem z hayesa 2 tloczkowego (tloczki sa po obu stronach tarczy) na hope 6Ti gdzie sama nazwa wskazuje ze jest 6 tloczkow to mialem wrazenie ze ten hamulec nie hamuje, nie dlatego ze nie hamowal ale tak plynnie dawkowal sile czego przy 2tloczkowym nie da sie uzyskac bo on dziala znacznie bardziej zero - jedynkowo.

Sacrum, teoria teoria a prawda jest taka ze zacisk z ATR wcale nie jest duzo lepszy jesli chodzi o efektywnosc hamowania niz ten standardowy w 7gen. glowna roznica jest taka ze podczas bardzo szybkiej jazdy mozesz latwiej hamowac tak zeby kolo sie nie zablokowalo, a mala roznica w poprawie to zasluga duzego kloca i grubszej tarczy co daje lepsze odprowadzanie ciepla.

gdyby zaciski z ATR byly takie super to mialbym je juz dawno u siebie:) tak samo jest z brembo, dlugo sie zastanawialem ale wlozyc te z acury gdzie tarcza jest 300 czy 310 to moim zdaniem wyrzucone pieniadze i tylko ladny wyglad bo efektywnosci nie ma. wracajac do ATR i ta widoczna poprawe - bierze sie ona poniewaz wszyscy u nas na forum porownuja standardowa tarcze, klocek i zacisk z acco 7 do sportowej tarczy, klocka hawk i zacisku z atr, a roznice robi tu tarcza i klocek bo to ona w najwiekszej mierze odpowiada za to jak samochod hamuje, pozniej rozmiar a zacisk to tylko kontrola nad tym wszystkim i w malym stopniu sila - sprawdzone na forum tsx club roznica w sile hamowania miedzy seria w tsx a zaciskiem atr to 10-12%
  • 0

#14 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2935 post贸w
  • Sk膮d:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 19:55, 05.08.2012

dzi臋ki za interesuj膮cy wyw贸d blackfly :db
  • 0

#15 jablonvioline

jablonvioline
  • Forumowicz
  • 66 post贸w
  • Sk膮d:Olsztyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 03:11, 22.08.2012

masz jeden samochod zalozmy acco CL7 jeden w serii czyli 300x25


w innym w膮tku kolega Pawpor pisze: "Pozatym w VII'kach s膮 280x5x114,3".

Wi臋c jak jest w ko艅cu w moim modelu? - seryjnie przednie tarcze s膮 280mm, czy 300mm ?
  • 0





R贸wnie偶 z jednym lub wi臋ksz膮 ilo艣ci膮 s艂贸w kluczowych: VII

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy ten temat: 1

0 u偶ytkownik贸w, 1 go艣ci, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq