Witam wszystkich,potrzebuje porady w sprawie tarczy,klocków i zacisków do accorda VII/04/2.2 ictdi,a mianowicie chciałbym zmienić na większe tarcze oczywiście przód i tył:jaki rozmiar można wcisnąć i czy trzeba zmieniać zaciski z klockami na większe.W tej chwili jeżdze na kolach 225/45/17 a zimowe 205/55/16.pozdrawiam
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#1
Napisano 07:28, 03.08.2012
#2
Napisano 07:35, 03.08.2012
#3
Napisano 08:01, 03.08.2012
#4
Napisano 08:59, 03.08.2012
jezdze sedanem,trochę szkoda że nie da rady nic włożyć lepszego bo przy ostrej jezdzie te slabo sobie radzą i szybko robią sie twarde.Może pomyśleć o lepszych klockach-jakieś w oplotach lub nacinane?
Zakładaj zaciski z ATR'a do przodu do tego tarcze Black Diamond Grooved 6 + Klocki Hawk HPS i oplot Hel'a - hamulec znacznie się poprawi
Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl
#5
Napisano 09:33, 03.08.2012
#6
Napisano 10:28, 03.08.2012
zreszta uderz do maxa i zapytaj jakie mial wrazenia po przejazdzce ze mna:) glowa by mi szybe rozwalil:D
#7
Napisano 10:57, 03.08.2012
Ktoś pisał o klockach które nalezy rozgrzewać?bez zadnych klockow ktore dobrze hamuja dopiero po zagrzaniu
[ Dodano: 2012-08-03, 11:58 ]
Proszę po polsku bo czytam 10 raz i nie kumampo jednakowej jezdzie w testach czytalem ze roznica temperatury np po 5hamowaniach ze 100 jest okolo 40% twoja seria vs 320x32.
[ Dodano: 2012-08-03, 12:01 ]
Tutaj się zgodzę, jednak tarcza 320mm też nie moze być noname bo pokrzywi się po pierwszym ostrzejszym hamowaniu - w tej tarczy występują większe naprężenia cieplne przez większą średnicę. Należy też dobrać odpowiednio dobry klocek.tarcze 320x32 ktora to zdecydowanie szybciej odprowadzi cieplo i bedzie miala duza sile hamowania
Jezeli wielka tarcza załatwiała by sprwę to nie widywałbym u ciebie co tydzień klientów od 300c, BMW x5 itd (tarcze 345mm)
Dzięki zaciskom z ATR'a mamy o ok50% większą siłę hamowania dzięki 2 tłoczą, tylko aby to wykorzystać należy założyć dobre klocki np Hawki
Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl
#8
Napisano 11:22, 03.08.2012
g. prawda bo juz musze tak napisac. sila jest ta sama jak nie mniejsza! na plus jest tylko duzo wiekszy klocek i rownomierny rozklad sily co w calosci daje okolo 10-15% lepsze hamowanie na tym samym klocku i tarczy. roznica robi sie dopiero po zamontowaniu dobrego klocka ale tak samo mozna lepszy do serii wrzucic i juz jest roznica.Dzięki zaciskom z ATR'a mamy o ok50% większą siłę hamowania dzięki 2 tłoczą
z ta temperatura chodzi o to:
masz jeden samochod zalozmy acco CL7 jeden w serii czyli 300x25 drugi pomodzony jak moj 320x32 hamuja 5x 100 do 0 i mierza temperature tarczy ta 320x32 bedzie o okolo 40% chlodniejsza w zaleznosci od tarczy.
co do jakosci tarczy 320mm to ja mam oem honda, nie chcialem sie bawic w zadne cuda bo te sa sprawdzone i na pewno lepsze niz gladkie ebc czy zimmermann i jestem bardzo zadowolony.
jakby ktos chcial to mam do sprzedania moje hamulce 320x32 zacisk 2 tloczkowy z jarzmem pod ta tarcze i klocki oem honda - cena 1650.
rozmiar zalatwia sprawe tylko ze 345 w 300c to tak naprawde mala tarcza tak samo w bmw 5. raz ze ten samochod wazy prawie 2x tyle co accord a dwa ze silniki tez sa 'nieco' mocniejsze. wiec ten zacisk i tarcza musza sie troche napocic zeby wyhamowac ta mase
#9
Napisano 11:31, 03.08.2012
g. prawda bo juz musze tak napisac. sila jest ta sama jak nie mniejsza! na plus jest tylko duzo wiekszy klocek i rownomierny rozklad sily co w calosci daje okolo 10-15% lepsze hamowanie na tym samym klocku i tarczy. roznica robi sie dopiero po zamontowaniu dobrego klocka ale tak samo mozna lepszy do serii wrzucic i juz jest roznica.
Widzę, że kolega przespał fizykę... wyprowadzę prosty wzorek. Załóżmy, że ciśnienie w układzie jest stałe (bo tak jest) wiec wyliczamy z tego siłę
ciśnienie=siła/powierzchnie a więc siła = ciśnienie x powierzchnia - czyli wynika z tego wprost, że większa powierzchnia tłoczków jest proporcjonalna do większej siły naciskającej na tłoczek. Na tej samej zasadzie działają podnośniki typu "żaba" - małym tłoczkiem robimy ciśnienie cieczy która dużym tłokiem podnosi auto
Miałem już klienta który giął te tarcze w z regularnością 10kkmco do jakosci tarczy 320mm to ja mam oem honda, nie chcialem sie bawic w zadne cuda bo te sa sprawdzone i na pewno lepsze niz gladkie ebc czy zimmermann i jestem bardzo zadowolony.
jakby ktos chcial to mam do sprzedania moje hamulce 320x32 zacisk 2 tloczkowy z jarzmem pod ta tarcze i klocki oem honda - cena 1650.
Nie ten dział
rozmiar zalatwia sprawe tylko ze 345 w 300c to tak naprawde mala tarcza tak samo w bmw 5. raz ze ten samochod wazy prawie 2x tyle co accord a dwa ze silniki tez sa 'nieco' mocniejsze. wiec ten zacisk i tarcza musza sie troche napocic zeby wyhamowac ta mase
345mm tarcza jest znacznie bardziej wydajna od 320mm - na średnicy jest jeszcze więcej materiału. Tutaj chodzi o to, że przy takich średnicach ciężko jest nie przegrzać tarczy i ciężko jest zachować jej liniowość - wystarczy mała odchyłka i juz tarcza się krzywi (siła działa na większym ramieniu)
Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl
#10
Napisano 19:22, 03.08.2012
Widzę, że kolega przespał fizykę... wyprowadzę prosty wzorek. Załóżmy, że ciśnienie w układzie jest stałe (bo tak jest) wiec wyliczamy z tego siłę
ciśnienie=siła/powierzchnie a więc siła = ciśnienie x powierzchnia - czyli wynika z tego wprost, że większa powierzchnia tłoczków jest proporcjonalna do większej siły naciskającej na tłoczek. Na tej samej zasadzie działają podnośniki typu "żaba" - małym tłoczkiem robimy ciśnienie cieczy która dużym tłokiem podnosi auto
nic nie przespal i tu akurat sprawa wyglada tak ze jeden duzy tloczek zawsze bedzie mial wieksza sile niz dwa male o tej samej srednicy, jednak rozklad sily bedzie inny i przy jednym duzym tloczku nie mozna zastosowac tak duzego klocka bo by sie odksztalcal i nie hamowal cala powierzchnia.
Miałem już klienta który giął te tarcze w z regularnością 10kkm
to niech zmieni piasty.zwrotnice bo ciezko pogiac jakakolwiek tarcze jak jest dobrze zamontowana a piasta prosta. no chyba ze sie wjedze w wode albo myjka. kazdy kto ze mna jechal wie ze nie jezdze jak emeryt i hamulcow tez nie oszczedzam a jakos nigdy nic nie skrzywilem nawet tarcz oem hyundai ktore czesto sie gotuja.
345mm tarcza jest znacznie bardziej wydajna od 320mm - na średnicy jest jeszcze więcej materiału. Tutaj chodzi o to, że przy takich średnicach ciężko jest nie przegrzać tarczy i ciężko jest zachować jej liniowość - wtrzczy mała odchyłka i juz tarcza się krzywi (siła działa na większym ramieniu)
to trzeba wlozyc tarcze 280 i 10tloczkowy zacisk, na pewno zalatwi sprawe:)
#11
Napisano 20:13, 03.08.2012
I muszę Ci przyznać rację, właśnie popatrzyłem jak wyglądają średnice tłoczków w ATR i VII gen i wychodzi to taknic nie przespal i tu akurat sprawa wyglada tak ze jeden duzy tloczek zawsze bedzie mial wieksza sile niz dwa male o tej samej srednicy, jednak rozklad sily bedzie inny i przy jednym duzym tloczku nie mozna zastosowac tak duzego klocka bo by sie odksztalcal i nie hamowal cala powierzchnia.
ATR 1133mm^2 + 1384mm^2 = 2157mm^2
VII gen 2550mm
Czyli zakładając ciśnienie dla uproszczenia 10MPa mamy siły hamowania
ATR - 21570N
VII gen - 25500N
Więc ciekawie wyszło, że zaciski z ATR'a przynoszą stratę jeżeli chodzi o siłę nacisku na klocek
Blackfly doszliśmy przynajmniej naukowo do jakiegoś rozwiązania
Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl
#12
Napisano 20:48, 04.08.2012
Więc ciekawie wyszło, że zaciski z ATR'a przynoszą stratę jeżeli chodzi o siłę nacisku na klocek
tyle teoria ale co z tego skoro 2 tłoczki mogą bardziej efektywnie ścisnąć większy klocek
#13
Napisano 21:12, 04.08.2012
Sacrum, teoria teoria a prawda jest taka ze zacisk z ATR wcale nie jest duzo lepszy jesli chodzi o efektywnosc hamowania niz ten standardowy w 7gen. glowna roznica jest taka ze podczas bardzo szybkiej jazdy mozesz latwiej hamowac tak zeby kolo sie nie zablokowalo, a mala roznica w poprawie to zasluga duzego kloca i grubszej tarczy co daje lepsze odprowadzanie ciepla.
gdyby zaciski z ATR byly takie super to mialbym je juz dawno u siebie:) tak samo jest z brembo, dlugo sie zastanawialem ale wlozyc te z acury gdzie tarcza jest 300 czy 310 to moim zdaniem wyrzucone pieniadze i tylko ladny wyglad bo efektywnosci nie ma. wracajac do ATR i ta widoczna poprawe - bierze sie ona poniewaz wszyscy u nas na forum porownuja standardowa tarcze, klocek i zacisk z acco 7 do sportowej tarczy, klocka hawk i zacisku z atr, a roznice robi tu tarcza i klocek bo to ona w najwiekszej mierze odpowiada za to jak samochod hamuje, pozniej rozmiar a zacisk to tylko kontrola nad tym wszystkim i w malym stopniu sila - sprawdzone na forum tsx club roznica w sile hamowania miedzy seria w tsx a zaciskiem atr to 10-12%
#14
Napisano 19:55, 05.08.2012
#15
Napisano 03:11, 22.08.2012
masz jeden samochod zalozmy acco CL7 jeden w serii czyli 300x25
w innym wątku kolega Pawpor pisze: "Pozatym w VII'kach są 280x5x114,3".
Więc jak jest w końcu w moim modelu? - seryjnie przednie tarcze są 280mm, czy 300mm ?
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
Brak prądu w niektórych podzespołachNapisany przez Krejzol , 14 May 2024 VII |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Nadwozie →
Dokładka type sNapisany przez Karol321 , 12 May 2024 VII |
|
|
|
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
Grzałki sond lambda grzeją cały czas?Napisany przez szymek152 , 10 May 2024 VII |
|
|
||
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
Wymiana tylnego lewego kierunkowskazu/stopu w błotniku sedanaNapisany przez PanJan , 08 May 2024 VII, kierunkowskaz, stop wymiana |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Silniki →
JAKI ROZRZĄD HONDA ACCORD VII 2.2 ICDTINapisany przez alvargo , 21 Apr 2024 VII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych