Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Projekt CE7


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:05, 24.06.2011

Cześć,
pewnie temat się jeszcze nie raz przewinie, możliwe że było już o tym ale postanowiłem jednak zapytać, mam nadzieję, że nie zniszczycie mnie tak od razu i pomożecie :)
Słowem wstępu pomysł pojawił się stosunkowo niedawno i do końca nie jest jeszcze zdefiniowany, dlatego liczę na Waszą pomoc, rady, sugestie.
Na całą zabawę daje sobie +/- 3-4 lata, więc pewnie efekty będą pojawiały się powoli, ale liczy się efekt końcowy. Auto ma być bardziej egzemplarzem niedzielno-zlotowym niż codziennym, dlatego aby uzyskać pożądany efekt potrzebny jest czas i fundusze:)

I tutaj pojawia się pytanie pierwsze i na chwilę obecną najistotniejsze dla mnie, mianowicie silnik. Może wiecie jak wygląda sprawa swapu na coś mocniejszego? Obecnie jest 1.8 F18A3 o ile dobrze piszę. cel jest taki aby wsadzić pod maskę coś mocniejszego i podatnego na uturbienie i inne ewentualne mody. Zależy mi aby nie mieszać za dużo, tzn żeby nowe serce najlepiej wpasować w otwory mocujące z silnika 1.8. Nie wiem oczywiście na ile jest to realne i możliwe? A może jednak i w uturbieniu 1.8 jest jakiś sens?
Za wszelkie odpowiedzi, pytania itp będę wdzięczny.

P.S. Dla osób, które chciałyby napisać "kup inne auto, mocniejsze itp". Oświadczam, że auto "projekt" chcę zrobić dla siebie, bardziej jako pasja niż na sprzedaż itp. chcę się cieszyć, że niepowtarzalne wozidełko będzie mi stało w garażu i tyle, z czasem może dzieciom się pochwalę, ale jeździć nie dam :D :)

pzdr,
misiek85
  • 0

#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:37, 24.06.2011

No Panie, a nie słyszałeś/czytałeś nigdzie, że prawie w każdym temacie ludzie polecają wyminę silnika na mocniejszy? :roll:

Możliwości masz sporo, jak chcesz wolnossącą mocną jednostkę (H22), to takich już kilka przecież jeździ z powiedzeniem w klubie.
Jeśli chcesz soft turbo/kompresor, to po regeneracji głowicy a niekoniecznie całego silnika, polecam F22B z uwagi na niską kompresję. Jak potrafisz cieszyć się cyferkami ok. 200KM/300Nm to do tego wystarczy zdrowe F22B , oczywiście po regeneracji głowicy (uszczelniacze, nowe śruby) plus ewentualnie nowe pierścienie i reszta stuffu, jak uszczelki etc.

Jeśli dobrze pamiętam, to w budzie jaką masz, obecnie Hserie maja Pejot i rbanach, ale z pewnością jeszcze inne chłopaki.
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:39, 25.06.2011

Hitman tak jak piszesz czytałem i to sporo, ale jako że jeśli chodzi o tą dziedzinę, zwłaszcza w hankach to jeszcze słabo się orientuję, więc jak laik zadałem pytanie bo chciałem być potraktowany wyjątkowo :) mam nadzieję, że nie jesteś o to zły. Dzięki Ci za zainteresowanie i odpowiedź. Bynajmniej wiem jak się dalej kierować. Pewnie mody z silnikiem pojawią się jak dobrze pójdzie to za ok rok niestety, najpierw będę powoli robił stronę wizualną, bo tego już zamysł dość konkretny jest, a mechanikę zostawię prawdopodobnie jako wisienkę na tort :) a tak na poważnie to dopóki żonie nie sprawię jakiegoś wozidełka, to nie chcę za dużo modzić w silnik i mechanikę, bo nie tylko ja auta używam :P ostatnio po montażu układu dolotowego nic nie mówiła, więc tolerancja jest:)
  • 0

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:36, 25.06.2011

Nie ma się o co gniewać ;-) daj spokój.
Najważniejsze żebyś nie myślał o obecnym silniku, jak o takim, w który warto zainwestować żeby uzyskać "trochę koni". Bo nie warto.

Jeśli już podejmiesz decyzję o kupnie jakiegoś motoru, to czasami lepiej kupić ten tańszy, albo nawet najtańszy i wydać więcej kasy na jego remont, kiedy jest "na wierzchu" niż przepłacić za taki z "dobrego źródła" a potem pałować się z wyciąganiem i remontowaniem, gdy "jednak" coś ze środka "zastuka".
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:35, 27.06.2011

Wybór dokonany, no prawie :) padło właśnie na h22 tylko się zastanawiam nad a7 lub a8? Najpierw pójdzie czysta seria, a potem będzie się myślało nad ewentualną dalszą zabawą. Teraz to mnie tylko zastanawia, czy takie jednostki będą pasowały pod otwory z mojego f18a3, ale myślę że wszystko jest do zrobienia. Całość powolutku zaczyna nabierać kształtów :) jak już wszystko wymyślę, zobrazuję sobie i rozkminię, przejdę do fazy realizacji (zakupy i konkretniejsze kroki). Na początek muszę dobrą koncepcję i projekt stworzyć, a potem odhaczać kolejne etapy :)
  • 0

#6 MarTTin

MarTTin
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:WWA / WN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:30, 27.06.2011

a może przemyśl jeszcze... F22B S/C
  • 0
ED9 ??KM (by Empire Racing) - Reksio - do zabawy
CH1 226KM - Aki - do lansu (SOLD)
ED6 150KM (by Empire Racing) - Mańka - z miłości

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:00, 27.06.2011

Hmm... i znowu pojawia się niepewność i wahanie :P Tak jak pisałem wcześniej zamysł jest taki, żeby to się odpychało i może nie koniecznie spalało 100l/100km :) Jeśli mowa już o kosztach to widzę, że F22B cenowo lepiej stoją niż H-seria.
Podejrzewam, że swap na f22b byłby tańszy, ale czy będzie z tego dobra zabaweczka? Chciałbym uniknąć opcji takiej, że rok po modach zachce mi się przesiadki na h22. Z drugiej (ekonomiczniejszej) strony, to jak patrzyłem za swapem na h22a7/a8 to koszt rzędu 10kpln, natomiast za tą kasę to może już dałoby radę f22b z jakimś dmuchadełkiem wsadzić. Ciekaw jestem jak kształtują się koszty swapu h22 i f22... Widzę, że jeszcze duuuuuuuużo czytania i pogłębiania wiedzy przede mną nim przyjdzie do rzeczowej realizacji, no ale jak już zrobić to raz a porządnie :)
No i znowu się wątpliwości wkradają, a może F jednak.... Ciężki wybór, tym bardziej, że może docelowo i turbinka tam wskoczy. Im dłużej o tym wszystkim myślę, tym więcej możliwości się pojawia :(
Z tego co czytałem i widziałem to F22B w automacie wychodziła głównie, ale jeśli się nie mylę i dobrze rozumiem wątki o swapie, to manualną skrzynię idzie też do tego wtarabanić?
  • 0

#8 knysha

knysha
  • Forumowicz
  • 141 postów
  • Skąd:Festung Breslau
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:130
  • Paliwo:PB
  • Rok:1990
  • Nadwozie:EX
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:20, 27.06.2011

Bierz F22B, skrzynia z H serii - np. M2A4 lub M2B4/U2Q7 ze szperą (albo dokupić torsena do M2A4) + Eaton M-62 z CLK'ów -- będzie dobrze :)

F22B ma kompresję na poziomie 9.5:1, więc 0.4-0.5 bara można dmuchać :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
  • 0

Wróciłem... drżyjcie :D


#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:41, 27.06.2011

no przy takim zestawie to może i by pod 250 KM mocą podeszło, ciekawe jak spalanie będzie się kształtowało i jak taki wynalazek złożyć żeby się nie rozsypało :P a i cenowo to taki zestaw porównywalny do czystej h-serii
  • 0

#10 knysha

knysha
  • Forumowicz
  • 141 postów
  • Skąd:Festung Breslau
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:130
  • Paliwo:PB
  • Rok:1990
  • Nadwozie:EX
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:57, 27.06.2011

Cenowo jak H seria, masz rację - coś wiem na ten temat... ;-)

Przy dobrym wystrojeniu nawet pod 270KM by wyszło, a zbiera się od dołu bez turbo dziury :-)

Spalanie - w zależności od jazdy, ale aż tak drastycznie by raczej nie było :)
  • 0

Wróciłem... drżyjcie :D


#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:09, 27.06.2011

brzmi ciekawie, trzeba zgłębić temat, no i poszukać magika, który to po rozsądnej kasie i z głową będzie chciał zrobić :)
  • 0

#12 knysha

knysha
  • Forumowicz
  • 141 postów
  • Skąd:Festung Breslau
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:130
  • Paliwo:PB
  • Rok:1990
  • Nadwozie:EX
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:29, 27.06.2011

Dzwoń do Benka - http://obeny.obeny.net/jpg/ :-)
  • 0

Wróciłem... drżyjcie :D


#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:34, 27.06.2011

Dzwoń do Benka - http://obeny.obeny.net/jpg/ :-)

Podziękował jeśli stopka strony mówi prawdę, to i we Wro można ich zanapotkać. Trza zadzwonić/podjechać i pogadać co oni o moich fanaberiach sądzą, a nóż może się podejmą/doradzą :)
  • 0

#14 knysha

knysha
  • Forumowicz
  • 141 postów
  • Skąd:Festung Breslau
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:130
  • Paliwo:PB
  • Rok:1990
  • Nadwozie:EX
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:53, 27.06.2011

Dokładnie :)

Benek lata Ciffem 6 gen z B18C4 - obecnie turbo wyciągnięte, bo ślimak nie wyrabiał ;-)

Ale jak latał, to dmuchał 1.2 bar'a -- strasznie to latało, zło niesamowite :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
  • 0

Wróciłem... drżyjcie :D


#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:04, 28.06.2011

I po rozmowach pojawił się wstępny zarys jednostki (w sumie 3 do przemyślenia i finalnego wyboru). Będzie coś z listy: H22A5, F22A lub F22B. Do tego w kolejnym etapie dołączy kompresorek :)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq