XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Pierścienie olejowe
#1
Napisano 15:28, 22.06.2011
Chłopaki potrzebna mi jest pomoc, czy ktoś już wymieniał komplet pierścieni tłokowych w Accordzie VII 2,4 (2003 rok)?
Standardowo silnik (przejechane ponad 220 000) zaczął brać coraz więcej oleju (ponad 1l na 1000km). Po wyjęciu silnika i sprawdzeniu wszystkiego co jest związane ze spalaniem oleju okazało się że silnik najprawdopodobniej kiedyś został przegrzany czego efektem były spieczone pierścienie olejowe.
I tu pojawił się problem z ich zdobyciem. Silnik K24A3, wg. wszelkich dokumentów grubość pierścienia olejowego to 2mm, natomiast u mnie na tłoku jest frez o szczelinie równej 2.5mm. Żadna hurtownia nie jest mi w stanie sprowadzić takich pierścieni twierdząc że takich nie ma. Serwis Hondy oczywiście je ma (sprawdzili po numerze VIN auta). Co ciekawe, po około dwóch godzinach po wizycie w serwisie dostałem od nich telefon że zaczynają mieć wątpliwości co do tych pierścieni (2,5mm grubości) twierdząc że w ich karierze nie spotkali się jeszcze z ich wymianą. Na moje bezpośrednie pytanie czy w ogóle kiedykolwiek wymieniali pierścienie po chwili ciszy gość odpowiedział że w tym silniku jeszcze nie.
Ręce opadają, koszt nowych pierścieni (komplet) to ponad 900zł. Serwis uprzejmie zaznaczył że nie przyjmują zwrotów więc problem jest jeszcze większy. Więc na moje kolejne pytanie że przecież są serwisem i kto jak kto ale to oni powinni znać dokładną specyfikacje części już nie uzyskałem odpowiedzi.
W tym momencie silnik jest rozpołowiony i wg. mnie głupotą byłoby przeprowadzić gruntowny remont (wymiana uszczelek kolektora ssącego i wydechowego, uszczelki pod głowicą, kompletu uszczelniaczy zaworów itp itd) bez wymiany pierścieni które wg opinii specjalistów niestety kwalifikują się do wymiany na skutek wspomnianego przegrzania. W końcu te spalanie oleju chyba o czymś świadczyło.
Jakie jest wasze zdanie?
#2
Napisano 20:35, 22.06.2011
http://www.hondaorig...0&block_03=2797
Z tego co widze sa dwa rodzaje (STD.) pewnie standard i (OS 0.25) oraz dwie firmy NIPPON i RIKEN.
Link do strony NIPPON:
http://www.nipponauto.pl/
moze oni pomoga
#3
Napisano 21:06, 22.06.2011
Napisałem już do nich z prośbą o identyfikację i pomoc w upewnieniu się że kupuję odpowiednie pierścienie.
Oczywiście jeśli otrzymam odpowiedź, powiadomię o tym.
[ Dodano: 2011-06-24, 14:55 ]
Temat zaczyna być jasny, wersja silnika K24A3 ma niestety pierścienie olejowe o grubości 2,5mm, których niestety NIGDZIE nie mogę dostać...
Auto rozebrane, super
#4
Napisano 17:22, 28.12.2011
Czy może ktoś mi polecić jakiegoś dobrego producenta i podpowiedzieć, gdzie w miarę tanio mogę kupić cały komplet!?
Jeśli wymienialiście już, to co do swoich wkładaliście?
Wszystkich Tu Obecnych POZDRAWIAM
#5
Napisano 18:25, 28.12.2011
Ja we wszystko zaopatrywałem się w jdmshop.pl, fachowa pomoc. Jeśli dobrze pamiętam to do wyboru był jedynie OEM Hondy tj. TP (Teikoku Pistons albo jakoś tak). Mam założone i jest OK.
#6
Napisano 18:38, 28.12.2011
Wszystkich Tu Obecnych POZDRAWIAM
#7
Napisano 18:47, 28.12.2011
Mechanik za wyjęcie silnika, wymianę uszczelniaczy zaworowych, uszczelek kolektorów i jeszcze masę innych mniejszych rzeczy skasował mnie 1800zł.
#8
Napisano 22:46, 28.12.2011
Happy Owner Never Drives Anything else.
#9
Napisano 23:29, 28.12.2011
Chodzi mi tutaj o jego grubość (czy też wysokość). :-/
Ponoć są dwa wymiary 2,8mm oraz 3,0mm
Wszystkich Tu Obecnych POZDRAWIAM
#10 Guest_Anonymous_*
Napisano 06:59, 29.12.2011
Ale ja osobiscie zanim kupiłbym cokolwiek...czyli tłoki czy pierścienie.., najpierw pomiar bloku. Bez pomiaru średnicy owalizacji i bla bla bla nic bym nie kupował...może się okazać , że Twój blok to kupa złomu.
#12
Napisano 21:17, 05.11.2014
Witam wszystkich. Posiadam accorda f20b6. I mam problem poniewaz sciagnąłem glowice i okazało sie ze luz na tlokach jest dosc duzy moge nim ruszyc tak ze puka mi o cylinder.Ogolnie szukalem przyczyny dlaczego cos klepie na zimnym i na cieplym troche mniej.wał jes w porządku zadnych luzów takze na korbowodach. Czy wystarczy zrobic szlif i zalozyc nowe pierscienie czy musze takze tloki wymienic. Prosze o pomoc jak to rozwiązac... honde kupiłem nie dawno myslalem ze trzeba tylko zawory ustawic a tu zonk oleju nie bierze nie dymi wszystko w porzadku po za tym stukaniem
#13
Napisano 21:40, 05.11.2014
Sytuacja nie jest taka straszna jak się wydaje, pierścienie tłokowe masz już tak zużyte, że jest wyczuwalny luz na tłokach.
Jeżeli tłoki nie są przytarte to zakładasz nowe nominalne pierścienie + profilaktycznie nowe nominalne panewki korbowodowe i jeździsz dalej - PW.
Happy Owner Never Drives Anything else.
#14
Napisano 13:09, 24.06.2015
Witam wszystkich.
Po zapoznaniu sie tym z tematem oraz pokrewnymi dotyczacymi tego problemu w k24a3, chcialem was zapytac o opinie na temat takiego zestawu pierscieni.
http://www.ebay.co.u...=item1c50b56e5b
Nie znalazlem w Polsce niczego ciekawego, a obawiam sie ze jednak bedzie mnie czekac taki remont. Silnik w chwili obecnej bierze ponad litr na 1k km wiec raczej tego nie unikne.
Pytanie zasadnicze, co polecalibyscie jeszcze zrobic podczas takiego remontu.
Btw gdzies na allegro znalazlem tloki w cenie 145zl/szt z silnika ktory byl na czesci (ale hgw co to jest), prosze o jakas mala podpowiedz
#15
Napisano 16:44, 24.06.2015
Napisz do
Haparts
Modified.pl
Jarusnet
Oni mogą coś mieć na stanie.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych