Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Problem z elektronika


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
65 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:39, 04.06.2009

Witam !!!
wszystko zaczelo sie od tego gdy przy wymianie spalonej lampki w drzwiach od strony kierowcy zrobilem zwarcie. :-/ Po tym zwarciu nie dziala sygnalizacja zapalonych swiatel oraz nie swieci sie oswietlenie w samochodzie jak rowniez w drzwiach.Na desce rozdzielczej nie ukazuje sie kontrolka od otwartych drzwi od strony kierowcy pozostale wlaczniki drzwi dzialaja. Czy to mozliwe ze po paru tygodniach w tych samych drzwiach nie dziala centralny zamek nie zamyka sie z pilota tylko kluczem. Prosze o pomoc i szybka odpowiedz :-(

#2 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:01, 04.06.2009

Przede wszystkim sprawdzic bezpieczniki

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:13, 04.06.2009

Bezpieczniki sa OK. Problem w tym, ze ta lampka od ktorej sie zaczelo nie jest zabezpieczona zadnym bezpiecznikiem. Tam jest zastosowana instalacja jedno przewodowa - czyli jest jeden przewod bez zadnego zabezpieczenia.

#4 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:33, 04.06.2009

Popatrzylem troche w manualu serwisowym i jesli bezpieczniki sa ok to mogl sie uszkodzic/spalic MICU, twoje objawy by sie zgadzaly.
znalazlem w necie podobna sytuacje http://www.driveacco...ead.php?t=29558

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#5 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
Reputacja: 43
Super

Napisano 23:44, 04.06.2009

wydaje mi sie że nie jest możliwe, aby jakaś instalacja była wykonana bez zabezpieczeń przeciążeniowo-zwarciowych. . Może nie jest bezpośrednio zabezpieczony dany odbiornik czy obwód końcowy, ale gdzieś musi mieć początek. W samochodzie tym początkiem jest akumulator i zwarcie bezpośrednio na nim może doprowadzić do małej katastrofy. fachowo wykonana instalacja w samochodzie, a taka teoretycznie jest instalacja fabryczna posiada zabezpieczenia na każdym obwodzie lub grupie obwodów. Musisz przeglądnąć dokładnie schemat elektryczny - musi być bezpiecznik. No, chyba że doszło do uszkodzenia w wyniku zwarcia jakiegoś przetwornika, zasilacza itp z którego dany odbiornik był zasilany. Z Twojego opisu wynika że tak mogło sie stać skoro nie działa kilka obwodów powiązanych w jeden układ.
Może to być jakaś część/moduł/ centralnego zamka.
Prądy mają tysiące dróg i proponuje udać się do elektryka, do elektryka samochodowego bo to specyficzny rodzaj elektryki.

#6 MarekFinlandia

MarekFinlandia
  • Forumowicz
  • 59 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:58, 05.06.2009

Witam. Mam praktycznie ten sam problem. Jedyna roznica to, ze u mnie centralny dziala. Reszta objawow ta sama.
Pisalem juz o tym tutaj: http://www.accordklu...opic.php?t=3075
i watek ten jest rowniez poruszony tutaj: http://www.driveacco...ead.php?t=28390

Generalnie jest nie dobrze bo przy zwarciu tego obwodu lampki na drzwiach nastepuje uszkodzenie w komputerze (MICU czy inaczej Multiplexie). System zapamietuje na stale, ze drzwi kierowcy sa zamkniete. Jedyne co mi pozostalo to odlaczyc kleme na jakis czas i zobaczyc, czy czasem sie to nie naprawi samo po zresetowaniu komputera, chociaz w to watpie. Poczytaj moj watek z forum to zobaczysz, ze komputer nie daje impulsu po otrzymaniu sygnalu od masy stycznika drzwi. Myslalem, ze u mnie to problem z przewodem ale po zmasowaniu na krotko we wtyczce wchodzacej do komputera tez nie bylo reakcji. Po zmasowaniu na krotko konektorka w tej samej wytczce polaczonego z kablem od drzwi pasazera lampka od razu sie zapalila. Generalnie czlowiek "KaaBob" z forum accorda wymienil kompa na nowego. Podobno juz do 200USD w USA sie je kupi.
Lacze sie z Toba w bolu ! Pozdrawiam. Marek

[ Dodano: 2009-06-05, 10:48 ]
Wyskoczylem do garazu i sciagnalem kleme z masy. Zobaczymy po godzinie czy sie problem sam naprawi !

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:35, 05.06.2009

Witam ponownie,
Wszystkim dziekuje za podzielenie sie informacjami.
Chyba musze napisac ze jak juz cos znajda i naprawia to dam znac.
Dodam, ze autko stoi od trzech dni w serwisie HONDA w Niemczech i niestety tutejsi fachowcy sa :lol: . Wlasnie dzwonili i stwierdzili, ze wymienia w drzwiach kierowcy uklad od centralnego zamka i wszystko bedzie dzialac. -ZOBACZYMY! Na szczescie autko jest na gwarancji wiec w razie czego koszty mnie nie dotycza. Ale jesli zadziala to napewno napisze.
Pozdrawiam.

#8 MarekFinlandia

MarekFinlandia
  • Forumowicz
  • 59 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:09, 05.06.2009

Wedlug schematow elektrycznych, ktore sprawdzalem odnosnie ukladu oswietlenia i sygnalizacji swiatel, sa one oddzielone od ukladu sterowania centralnym zamkiem. Szczegolnie, ze centralny zaczal szwankowac pare tygodni od zwarcia obwodu lampki drzwi.
Jak by sie to skonczylo wymiana komputera (MICU/Multiplex) to kaz sobie stary dac na pamiatke - a noz widelec sie kiedys przyda ! Powodzenia i daj prosze znac jak sie sprawa rozwiaze !

#9 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
Reputacja: 43
Super

Napisano 11:13, 05.06.2009

z gwarancją to może być różnie - ingerencja osób trzecich, można udowodnić czy w układzie nastąpiło zwarcie czy samoistne przeciążenie - wszystko zależy od tego czy ktoś będzie szukał dziury w całym czy przymknie oko.
Daj znać co nawaliło jeżeli będziesz - no właśnie wiedział czy wiedziała, bo znaczek przy nicku oznacza kobietę a wyrażasz się jak mężczyzna :?:

#10 MarekFinlandia

MarekFinlandia
  • Forumowicz
  • 59 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:12, 05.06.2009

zdjecie klemy z masy na 3 godziny nie przynioslo zadnego efektu. Trzeba jednak szukac uzywanego komputera (Micu) w "idealnym" stanie, co jest raczej nie mozliwe, albo zakup nowego w ASO. Ciekawe ile takie cacko stoi do 2.2 ictdi ?!
ps. z drugiej strony ta usterka nie stanowi az tak duzego problemu. Ja sie o niej zorientowalem dopiero po 4 miesiacach uzytkowania :-D

#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:15, 05.06.2009

Witam,
Ok - napewno napisze o tym jak to sie zakonczy.
Wczorajsza wiadomosc pisal moj zdesperowany maz, ktory niestety doprowadzil do tej malej :-/ usterki.
W moich rekach to autko raczej nie sprawia problemow.
Pozdrawiam.

#12 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:29, 07.06.2009

Wczorajsza wiadomosc pisal moj zdesperowany maz, ktory niestety doprowadzil do tej malej :-/ usterki.
W moich rekach to autko raczej nie sprawia problemow.

:ok :mrgreen:

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#13 andref24

andref24
  • Forumowicz
  • 113 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:06, 07.06.2009

Może to MICU jest takie samo w CTDI jak i w benzyniaku, bo w sumie nie jest to centralka wtryskowa, która na pewno jest inna, a raczej coś w rodzaju body computer? Na allegro zauważyłem, że koleś sprzedaje dużo części od Accorda 2.4 (anglika) może sprawdź, czy podejdzie od 2.4 i zapytaj gościa czy nie ma tego MICU na sprzedaż.
Oto link z allegro: http://www.allegro.p...kie_czesci.html

andref


#14 MarekFinlandia

MarekFinlandia
  • Forumowicz
  • 59 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:40, 08.06.2009

Dzieki Andref24 za linka. Oczywiscie myslalem o temacie uzywki ale zaczalem miec watpliwosci. Po pierwsze nie mamy 100% pewnosci czy z Anglika podejdzie, po drugie nie wiadomo czy nie ma roznych wersji MICU do roznych modeli, po trzecie - mam obawy odnosnie wyjscia wtyczek lewo-prawo po tym jak widzialem MICU u mnie i na zdjeciach (Anglikach), po czwarte nie ma pewnosci, ze uzywka nie ma bledow.
Wniosek: "kupic" kompa z samochodu, ktory jezdzi :mrgreen: albo nowy z ASO.

#15 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:51, 08.06.2009

MICU to nie taka prosta sprawa nawet jak będzie od Accorda z identycznego rocznika z tym samym silnikiem to i tak trzeba będzie udać się do ASO w celu zgrania z samochodem. Ja ze swojego samochodu miałem MICU wyjmowany i rozłożony na czynniki pierwsze bo było podejżenie że został zalany pianką od klimy ale na szczęście nic takiego nie miało miejsca.
Z tego co się orientowałem na allegro ok 400zł za MICU trzeba dać ale czy będzie OK to już nie wiadomo...
Przestudiuj najpierw serwice manual i postaraj się dojść co jest grane wg mnie od czegoś takiego nie mogłeś uwalić MICU.
Jak coś to mam namiar również na dobrego elektryka z ASO Hondy robi prywatnie po pracy :mrgreen:

Kurde jakby to było MICU to lepiej nie dotykać lampki od drzwi po przepaleniu żarówki :mrgreen:

[ Dodano: 2009-06-08, 21:03 ]
Jeszcze jedna rzecza upewnialiście się czy tego błędu nie da się skasować programowo spod prog. diagnostycznego w ASO? Może komp go poprostu zapamiętuje i trzeba go wykasować ??
F1




IPB Skin By Virteq