XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
i-VTEC w silnikach Hondy
#1
Napisano 20:11, 22.04.2009
i-VTEC bo o nim mowa. Jest wiele różnych odmian tego systemu. Nigdzie jednak nie mogę znaleźć informacji kiedy załącza się vtec w różnych odmianach silników. Ja osobiście posiadam hanię z silnikiem K24A3 i niestety nie mogę znaleźć informacji przy jakim RPM załącza sie system. A wydaje mi się że to jednak ważna informacja.
Posiadacze najnowszych CIVIC'ów Type R maja kontrolkę załączania się vtec'a. Szkoda że w accordach tego nie wymyślili
Pozdro!
#2
Napisano 21:10, 22.04.2009
nie przejmuj się, ja na początku tez nie wiedziałem. Fakt, nigdzie o tym nie piszą. W K24A3 dość wysoko załącza się vtec, bo przy 6000 rpm. Z drugiej strony to 2.4 litrowy mocny silnik i ciągnie równo od samego spodu. Myślę, że łatwo to można sprawdzić. Nie wierzę, że nie próbowałeś pociągnąć do odcinki zerkając na obrotomierz A dźwięk? Moment przejścia jak w każdej Hance jest dość charakterystyczny Nestety odcina już przy 7200rpm.
Np. w silnikach B16 vtec załącza sie już przy 4500 rpm i można Panie ciągnąć do 8500 rpm.
W C18 fałda daje ostro o sobie znać przy 6000, ale podobnie jak w serii B można podjechać z obrotami ponad 8000 rpm. W serii B, czy C na pewno bardziej słychac v teca, w serii K już nieco mniej. I taka to bajka
#3
Napisano 21:22, 22.04.2009
Trochę krótko działa vtec w K24A3. Ciekawe jak w VIII 2,4. Tam siedzi K24Z3.
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey
#4
Napisano 21:24, 22.04.2009
Jasne że kręciłem acordeona do odcięcia. Uwielbiam tak samo jak on wysokie obroty. Ale uważam że jednak fachowcy od hondy nie przemyśleli sprawy jeśli fałda załącza się przy 6k rpm to do redline pozostaje tylko 1,2k rpm co przy zmianie biegu na wyższy powoduje wyłączenie fałdy . Owszem to mocny motor i bardzo równo ciągnie do samego odcięcia ale osobiście wolałbym aby załaczenie vteca odbywało się wcześniej nawet przy 5k rpm wtedy zmiana biegu utrzymywałaby silnik na vtecu i wtedy to byłaby boska jazda. Przecież ten silnik nie został stworzony do ecojazdy. W każdym razie jazda na vtecu daje niesamowite wrażenia. A spalanie przy włączonym vtec'u? A kogo to obchodzi! Tu nie o spalanie chodzi a ogromną przyjemność z jazdy!
Pozdro!
#5 Guest_Anonymous_*
Napisano 22:48, 22.04.2009
#6 Guest_Anonymous_*
Napisano 00:11, 23.04.2009
#7 Guest_Anonymous_*
Napisano 00:22, 23.04.2009
vtec sterowany jest cisnieniem oleju, wiec ingerencje mechaniczne wchodza w gre tezw B16/18 zalacza sie przy 5,5k rpm, nie tylko hondata zmienia punkt zalacznia vtec, sa duzo tansze sposoby ale nie na wszystkich obd i ecu
#8
Napisano 07:29, 23.04.2009
Pawelsky dzięki za odpowiedź.
Jasne że kręciłem acordeona do odcięcia. Uwielbiam tak samo jak on wysokie obroty. Ale uważam że jednak fachowcy od hondy nie przemyśleli sprawy jeśli fałda załącza się przy 6k rpm to do redline pozostaje tylko 1,2k rpm co przy zmianie biegu na wyższy powoduje wyłączenie fałdy . Owszem to mocny motor i bardzo równo ciągnie do samego odcięcia ale osobiście wolałbym aby załaczenie vteca odbywało się wcześniej nawet przy 5k rpm wtedy zmiana biegu utrzymywałaby silnik na vtecu i wtedy to byłaby boska jazda. Przecież ten silnik nie został stworzony do ecojazdy. W każdym razie jazda na vtecu daje niesamowite wrażenia. A spalanie przy włączonym vtec'u? A kogo to obchodzi! Tu nie o spalanie chodzi a ogromną przyjemność z jazdy!
Pozdro!
No niestety, honda przestała robić takie silniki jak kiedyś. Szkoda, bo te 190PS też nie robi furory. Masz rację, vtec załączający się przy 4500rpm, czy 5500 rpm daje dużo wiecej frajdy z jazdy i nie powoduje wypadania z fałdy. Dlatego jak pisał RafiPl jednym z rozwiązań jest choćby Hondata. Tu przykładowy link jakie przyrosty/korzyści ona daje w K24A3:
http://ecu-performan...8/honda-accord/
http://www.hondatech...pics38/3290.htm
Dodatkowy zimny dolot np. CAI Injen daje dodatkowe ~10 kucy
#9
Napisano 08:33, 23.04.2009
- Nie synku, to diesel...
#10
Napisano 11:09, 23.04.2009
u mnie fałda załącza sie circa 5-5,5k obrotow, odcinka przy 7,5k, takze przy ciagnieciu do 7k i zmianie biegow nie spadamy z vtec
I tego właśnie najbardziej mi brakuje...
#11
Napisano 11:36, 23.04.2009
- Nie synku, to diesel...
#12
Napisano 12:01, 23.04.2009
Jesli chodzi o zmiany w ECU to polecam: www.strojenia.pl
Nowy projekt: Audi A8/S8 <-- Click
#13
Napisano 12:02, 23.04.2009
- Nie synku, to diesel...
#14
Napisano 12:43, 23.04.2009
Ktoś przebija?
Nowy projekt: Audi A8/S8 <-- Click
#15
Napisano 12:58, 23.04.2009
- Nie synku, to diesel...