Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

i-VTEC w silnikach Hondy


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
37 odpowiedzi w tym temacie

#1 matman

matman
  • Forumowicz
  • 308 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:11, 22.04.2009

To mój pierwszy temat na forum accordklubpolska więc wybaczcie moje potknięcia. Chciałbym rozpocząć dyskusję na temat jednego z najlepszych (jak nie najlepszego) wynalazku jakim mogą się cieszyć posiadacze samochodów marki HONDA.
i-VTEC bo o nim mowa. Jest wiele różnych odmian tego systemu. Nigdzie jednak nie mogę znaleźć informacji kiedy załącza się vtec w różnych odmianach silników. Ja osobiście posiadam hanię z silnikiem K24A3 i niestety nie mogę znaleźć informacji przy jakim RPM załącza sie system. A wydaje mi się że to jednak ważna informacja.
Posiadacze najnowszych CIVIC'ów Type R maja kontrolkę załączania się vtec'a. Szkoda że w accordach tego nie wymyślili
Pozdro!!!

#2 Pawelsky

Pawelsky
  • Forumowicz
  • 623 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:10, 22.04.2009

Witaj,
nie przejmuj się, ja na początku tez nie wiedziałem. Fakt, nigdzie o tym nie piszą. W K24A3 dość wysoko załącza się vtec, bo przy 6000 rpm. Z drugiej strony to 2.4 litrowy mocny silnik i ciągnie równo od samego spodu. Myślę, że łatwo to można sprawdzić. Nie wierzę, że nie próbowałeś pociągnąć do odcinki zerkając na obrotomierz :mrgreen: A dźwięk??? Moment przejścia jak w każdej Hance jest dość charakterystyczny ;-) Nestety odcina już przy 7200rpm.
Np. w silnikach B16 vtec załącza sie już przy 4500 rpm i można Panie ciągnąć do 8500 rpm.
W C18 fałda daje ostro o sobie znać przy 6000, ale podobnie jak w serii B można podjechać z obrotami ponad 8000 rpm. W serii B, czy C na pewno bardziej słychac v teca, w serii K już nieco mniej. I taka to bajka ;-)

#3 ntgale

ntgale
  • Forumowicz
  • 122 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:22, 22.04.2009

W R20A3 vtec załącza się ok. 4500rpm a odcina coś koło 7000rpm.
Trochę krótko działa vtec w K24A3. Ciekawe jak w VIII 2,4. Tam siedzi K24Z3.
C4 Grand Picasso 2.0 Hdi Exclusive automat 2011 brun hickory
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey

#4 matman

matman
  • Forumowicz
  • 308 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:24, 22.04.2009

Pawelsky dzięki za odpowiedź.
Jasne że kręciłem acordeona do odcięcia. Uwielbiam tak samo jak on wysokie obroty. Ale uważam że jednak fachowcy od hondy nie przemyśleli sprawy jeśli fałda załącza się przy 6k rpm to do redline pozostaje tylko 1,2k rpm co przy zmianie biegu na wyższy powoduje wyłączenie fałdy :-( . Owszem to mocny motor i bardzo równo ciągnie do samego odcięcia ale osobiście wolałbym aby załaczenie vteca odbywało się wcześniej nawet przy 5k rpm wtedy zmiana biegu utrzymywałaby silnik na vtecu i wtedy to byłaby boska jazda. Przecież ten silnik nie został stworzony do ecojazdy. W każdym razie jazda na vtecu daje niesamowite wrażenia. A spalanie przy włączonym vtec'u? A kogo to obchodzi! Tu nie o spalanie chodzi a ogromną przyjemność z jazdy!!!
Pozdro!

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:48, 22.04.2009

Mozna zmienic moment zalaczenia Vteca poprzez ingerencje w elektronike(hondata) :mrgreen:

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 00:11, 23.04.2009

w B16/18 zalacza sie przy 5,5k rpm, nie tylko hondata zmienia punkt zalacznia vtec, sa duzo tansze sposoby ale nie na wszystkich obd i ecu

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 00:22, 23.04.2009

w B16/18 zalacza sie przy 5,5k rpm, nie tylko hondata zmienia punkt zalacznia vtec, sa duzo tansze sposoby ale nie na wszystkich obd i ecu

vtec sterowany jest cisnieniem oleju, wiec ingerencje mechaniczne wchodza w gre tez

#8 Pawelsky

Pawelsky
  • Forumowicz
  • 623 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:29, 23.04.2009

Pawelsky dzięki za odpowiedź.
Jasne że kręciłem acordeona do odcięcia. Uwielbiam tak samo jak on wysokie obroty. Ale uważam że jednak fachowcy od hondy nie przemyśleli sprawy jeśli fałda załącza się przy 6k rpm to do redline pozostaje tylko 1,2k rpm co przy zmianie biegu na wyższy powoduje wyłączenie fałdy :-( . Owszem to mocny motor i bardzo równo ciągnie do samego odcięcia ale osobiście wolałbym aby załaczenie vteca odbywało się wcześniej nawet przy 5k rpm wtedy zmiana biegu utrzymywałaby silnik na vtecu i wtedy to byłaby boska jazda. Przecież ten silnik nie został stworzony do ecojazdy. W każdym razie jazda na vtecu daje niesamowite wrażenia. A spalanie przy włączonym vtec'u? A kogo to obchodzi! Tu nie o spalanie chodzi a ogromną przyjemność z jazdy!!!
Pozdro!


No niestety, honda przestała robić takie silniki jak kiedyś. Szkoda, bo te 190PS też nie robi furory. Masz rację, vtec załączający się przy 4500rpm, czy 5500 rpm daje dużo wiecej frajdy z jazdy i nie powoduje wypadania z fałdy. Dlatego jak pisał RafiPl jednym z rozwiązań jest choćby Hondata. Tu przykładowy link jakie przyrosty/korzyści ona daje w K24A3:
http://ecu-performan...8/honda-accord/
http://www.hondatech...pics38/3290.htm
Dodatkowy zimny dolot np. CAI Injen daje dodatkowe ~10 kucy :ok

#9 Driv3r

Driv3r
  • Forumowicz
  • 257 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:33, 23.04.2009

u mnie fałda załącza sie circa 5-5,5k obrotow, odcinka przy 7,5k, takze przy ciagnieciu do 7k i zmianie biegow nie spadamy z vtec :)
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel...

#10 Pawelsky

Pawelsky
  • Forumowicz
  • 623 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:09, 23.04.2009

u mnie fałda załącza sie circa 5-5,5k obrotow, odcinka przy 7,5k, takze przy ciagnieciu do 7k i zmianie biegow nie spadamy z vtec :)


I tego właśnie najbardziej mi brakuje...

#11 Driv3r

Driv3r
  • Forumowicz
  • 257 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:36, 23.04.2009

Pawelsky, nie dziwie sie, przy wyprzedzaniu jak znalazl.
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel...

#12 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:01, 23.04.2009

W H22 fałda jest od 5700 i kręci się do 7800... Trzeba b.szybko zmienić 1 na 2 zeby nie spaść z fałdy... później jest łatwiej.

Jesli chodzi o zmiany w ECU to polecam: www.strojenia.pl

#13 Driv3r

Driv3r
  • Forumowicz
  • 257 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:02, 23.04.2009

Blade, ale Ty masz dłuzszy 2 bieg, dlatego ;)
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel...

#14 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:43, 23.04.2009

U2Q7 w H22A7: 1st 3.285, 2nd 2.090, 3rd 1.481, 4th 1.071, 5th 0.870, final 4.266

Ktoś przebija?

#15 Driv3r

Driv3r
  • Forumowicz
  • 257 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:58, 23.04.2009

Blade, a skąd masz te dane? chętnie bym porównał :-)
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel...




IPB Skin By Virteq