Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Benzyna czy diesel ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
57 odpowiedzi w tym temacie

#1 mkr1983

mkr1983
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Londyn
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:27, 27.11.2011

Witam wszystkich forumowiczow! Mam na imie Marcin. Mam juz jedna Honde - PCX, sluzy do dojazdow do pracy. Przymierzam sie bardzo pomalu do Accorda VII, poki co jezdze Peugeotem 406 Kombi.2.0 benzyna, na ktorego zreszta nie moge narzekac ale wiem ze predzej czy pozniej bedzie trzeba zmienic. I tutaj pare dylematow: Czy ktos z was deptal w podobnym czasie 2.0 vtec i 2.2 icdti? Moze to glupie ale niewiem co wybrac. Powiem, ze jezdze glownie po miescie(zachodni Londyn) i raz w roku trasa do Polski (1600km) Auta uzywam glownie wieczorami i w weekendy, takze rocznie robie max 10000km. Przy wyborze silnika bedzie liczyly sie przede wszystkim koszta : serwisowanie + paliwo razem. - jak z tym jest w obu wersjach? wiem, ze bagaznik w sedanie nie oszalamia, niemniej na codzien powinien byc wystarczajacy. Przyzwyczailem sie do ogromnego kufra w 406 i woze troche gratow ze soba takze tu kolejny dylemat co so wersjo nadwoziowej. Jednego wyboru juz jednak dokonalem - na pewno bedzie to Accord VII.
  • 0
Marcin

#2 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 23:44, 27.11.2011

tylko benzyna, na dieslu bedziesz w plecy, bo 10 tys. km to maly przebieg

pozdr
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#3 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:45, 27.11.2011

Jezeli jezdzisz glownie po miescie i 10 000km robisz rocznie to odpowiedz jest jednoznaczna - tylko benzyna. Diesel sie nie nadaje do krotkich odcinkow po miescie, nie zdazy sie nawet dobrze zagrzac i trzeba wachlowac lewarkiem.

Diesle sa dobre do dlugich tras i kiedy ktos robi duze przebiegi roczne.
  • 0

#4 tombor

tombor
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Mazowsze
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CR-V
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:12, 28.11.2011

Benzyna. Oprócz argumentów kolegów, dołożę brak zmartwień o paliwo i dodatki do niego w zimie, brak zmartwień o odpowiednie dbanie o turbinę (rozgrzewanie i studzenie), brak zmartwień o sprzęgło (jak piszą inni na forum) no i o wiele fajniejszy dźwięk :)
Bagażnik w sedanie jest bardzo przyzwoity i wypełniasz go bezpiecznie w całości. W kombi nie powinno się, zwłaszcza luźnych rzeczy kłaść powyżej oparcie, żeby w trakcie wypadku nie stanowiły dodatkowego zagrożenia. Jak jechalismy ze znajomymi na sylwestra dwa lata temu, to on do sedana wpakował więcej gratów, niż ja do tourera (ja nie zmieściłem już wanny dla potomka, mimo tego, że nasz wózek po złożeniu zajmował mniej miejsca niż ich (o jakieś 30%)).
Poza tym jest krótszy (11cm o ile pamiętam), szczególnie w manewrowaniu np. podczas parkowania.
Mnie na pewno bardziej pasuje tylna kanapa w sedanie. W tourerze jest pod nią mechanizm, który unosi siedzisko w czasie składania oparcia. Przez to siedzisko jest nieco wyższe i ma się wrażenie, że siedzimy na stołku.
  • 0

Sedan, K24A3, A/T  :arrow: CR-V 2.0 A/T


#5 mkr1983

mkr1983
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Londyn
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:22, 28.11.2011

Dzieki, szczegolnie dla tombora za bardzo ladny opis bagaznika! Pzdr!
  • 0
Marcin

#6 Maro

Maro
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:CL9
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:59, 28.11.2011

Tak jak koledzy polecam benzynę.

Miałem ten sam dylemat kilka miesięcy temu i wybrałem benzynę.
Oczywiście nie żałuję. Póki co wszystko jest cacy :-)

A co do bagażnika, to powiem że jest spory

Życzę udanego zakupu
  • 0

#7 Mniwoj

Mniwoj
  • Forumowicz
  • 72 postów
  • Skąd:Krosno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:01, 28.11.2011

Ja też wybierałem 4 lata temu. Wybrałem diesla. Kosztował więcej, ale porównaj sobie spalanie benzyniaka i diesla. W większości przypadków >50% więcej.
Rocznie robię ok. 13 tyś. km, codziennie do pracy 2x12 km, dłuższe wakacje i coś jeszcze. Jestem zadowolony. Spalanie 6-7 litrów, brak problemów z rozruchem, w ogóle brak problemów - w końcu to Honda :lol:
Na dalsze trasy przydałby się 6-ty bieg. Ja mam niestety przelifta. :cry:

Nie ważne, czy kupisz ON czy ET, będziesz zadowolony.
  • 0

#8 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:09, 28.11.2011

W większości przypadków >50% więcej.

chyba troche przesadziles. mi spali 8-8.5 przy normalnej jezdzie. wiec to niewielka roznica, biorac pod uwage roznice w cenie ktora juz jest dosyc zauwazalna (u mnie 2 gr) no i duzo wiecej oleju na przegladzie nie wiem czy nadal wyglada to tak kolorowo?

[ Dodano: 2011-11-28, 21:10 ]
na dzien dzisiejszy albo benzyna plus gaz jak ma byc tanio. a diesel vs benzyna przynajmniej w przypadku accorda pod wzgledem kosztow sa jednakowe no chyba ze ktos jezdzi codziennie trasy i to nie 30km to zobaczy roznice w spalaniu
  • 0

#9 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:13, 28.11.2011

Ja też wybierałem 4 lata temu. Wybrałem diesla. Kosztował więcej, ale porównaj sobie spalanie benzyniaka i diesla. W większości przypadków >50% więcej.

niestety nie jest to prawda, bo diesel ma znacznie wyzsza cene zakupu, wyzsze ceny serwisu, i jest znacznie bardziej podatny na drogie awarie, kupowanie takiego auta na tak maly przbieg nie równoważy jego wysokiej ceny nabycia, dobrze chociaż ze masz szczęście i w auto póki co nie włożyłeś kasy
spalanie nie jest 50% wyższe w benzynie, kolega ma 2.0 w benzynie (ok. sedan) i o 50% nie mam mowy, a cena ON w pl tez do najkorzystniejszych nie należny (w de dalej ON jest ok 60 gr tańszy na litrze)
mi w dwa lata wyjdzie ok. 70 tys. km i jestem właściwie na granicy opłacalności jak sobie dwumas doliczę :r
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#10 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:19, 28.11.2011

Ja też wybierałem 4 lata temu. Wybrałem diesla. Kosztował więcej, ale porównaj sobie spalanie benzyniaka i diesla. W większości przypadków >50% więcej.
Rocznie robię ok. 13 tyś. km, codziennie do pracy 2x12 km, dłuższe wakacje i coś jeszcze. Jestem zadowolony. Spalanie 6-7 litrów, brak problemów z rozruchem, w ogóle brak problemów - w końcu to Honda :lol:
Na dalsze trasy przydałby się 6-ty bieg. Ja mam niestety przelifta. :cry:

Nie ważne, czy kupisz ON czy ET, będziesz zadowolony.


Ja bym zaczal rozwazac kupno diesla przy przebiegach rocznych >40 tys. km.
  • 0

#11 Tiger1980

Tiger1980
  • Forumowicz
  • 162 postów
  • Skąd:Gorzów Wlkp.
  • Silnik:0,0
  • Wersja:brak
  • KM:00
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:00
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:22, 28.11.2011

Ja też wybierałem 4 lata temu. Wybrałem diesla. Kosztował więcej, ale porównaj sobie spalanie benzyniaka i diesla. W większości przypadków >50% więcej.
Rocznie robię ok. 13 tyś. km, ,.......



jeśli to było jedyne kryterium wyboru - spalanie - to gratuluje świadomego wyboru.... :roll:
nie dość, że spalanie niewiele mniejsze, to koszty serwisu nieporównywalnie wyższe. Cena zakupu również.
  • 0

#12 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:25, 28.11.2011

w firmie z ktorej mam sluzbowy samochod ostatnio ktos to przeliczal. samochodami jezdzi sie mniej wiecej do 150kkm, wtedy jest koniec gwarancji i auto zaczyna byc zuzyte wiec trzeba sprzedac. liczyli cene zakupu, cene serwisu oraz wydatki na paliwo. wyszlo ze przy dzisiejszych kosztal diesel jest niemal nie oplacalny bo zysk jest znikomy a niestety bylo pare przypadkow kiedy auto zepsulo sie po gwarancji i niestety ceny napraw byly zabojcze. w duzej firmie nikt sie nie bawi w uzywane czesci czy tez szukanie zamiennikow oddaja do aso i naprawiaja stad tez ceny napraw ale nie ma co liczyc ze diesel bedzie taki tani w utrzymaniu
  • 0

#13 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:46, 28.11.2011

w firmie z ktorej mam sluzbowy samochod ostatnio ktos to przeliczal. samochodami jezdzi sie mniej wiecej do 150kkm, wtedy jest koniec gwarancji i auto zaczyna byc zuzyte wiec trzeba sprzedac. liczyli cene zakupu, cene serwisu oraz wydatki na paliwo. wyszlo ze przy dzisiejszych kosztal diesel jest niemal nie oplacalny bo zysk jest znikomy a niestety bylo pare przypadkow kiedy auto zepsulo sie po gwarancji i niestety ceny napraw byly zabojcze. w duzej firmie nikt sie nie bawi w uzywane czesci czy tez szukanie zamiennikow oddaja do aso i naprawiaja stad tez ceny napraw ale nie ma co liczyc ze diesel bedzie taki tani w utrzymaniu

wreszcie zdrowe podejscie :db , a nie diesle na 10 tys. km rocznie :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:16, 28.11.2011

nie dość, że spalanie niewiele mniejsze, to koszty serwisu nieporównywalnie wyższe. Cena zakupu również.



W uk 2.2 tansze od benzyny naszczescie :D JEsli chodzi o wyjazdy do polski to 2.0 beznyna do polski w trzech bakach mozna sie spokojnie zmiescic przy predkosciach 140-160 km/h Mysle ze to bardzo dobry wynik :D

Nie wiem jaki Kolega ma budzet ale do 2.5tys funtow auta maja przejechane do 100 tys mil co w przypadku diesla bankowo turbinka do regeneracji (w anglii ciezko) lub dwumas (koszta) a jak ktos ma szczescie to nawet i wtryski . W benzynce natomiast juz tak ciezko z naprawami nie jest a jesli nawet by cos bylo to sa to awarie z ktorymi mozna jezdzic no chyba ze jest sie jakims maniakiem i mowie tu w sumie tylko o przugubach i tulejach wahaczy ( pestka).

JEzdzilem 2.2 oraz 2.0 hdi i powiem szczerze ze sa to dobre silniki mimo roznych opini. Ale jesli chodzi o moc benzyniaka z accorda 2.0 to niestety ustepuje i to bardzo pod tym wzgledem 2.0 hdi 110KM takze ciezko sie przyzwyczaic do spadku momentu obrotowego. Kultura pracy 2.0 vtec w porownaniu do hdi to wielki + na korzysc accorda. Wysoko sie kreci bez pocenia itd itp

Tkaze tylko beznynka jesli chodzi o accorda, tylko lac v power i jezdzic po duzo wiecej ten silnik nie wymaga :D
  • 0

#15 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:22, 28.11.2011

kolego jak hdi 110km moze lepiej jezdzic od 155?
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq