Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Zacinający centralny zamek w drzwiach od strony pasażera


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
49 odpowiedzi w tym temacie

#1 marlubin

marlubin
  • Forumowicz
  • 98 postów
  • Skąd:k/Krakowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:14, 11.06.2010

Witam dziś ponownie, tak jak pisałem we wcześniejszym temacie dot. zacinania podnośnika szyby mam jeszcze jeden problem z elektryką w Accordzie.

Problem dotyczy pracy centralnego zamka w drzwiach przednich od strony pasażera.
Mianowicie drzwi zamykane lub otwierane z pilota lub przycisków na drzwiach kierowcy działają tylko raz, aby ponownie je zamknąć lub otworzyć trzeba odczekać kilka minut, po których zamek zadziała ponownie tylko raz i tak w kółko....

W skrócie po jednorazowym użyciu centralnego trzeba chwilę odczekać aby ponownie zadziałał w drzwiach pasażera.

Sytuacja dość denerwująca, bo gdy chcę zamknąć Hanie i pomylę nieuważnie przycisk na pilocie to za drugim razem już nie chce się zamknąć i muszę chwilkę odczekać albo zamykać ręcznie.

Sugestie i propozycje pomocne w rozwiązaniu problemu mile widziane :) Może lokalizacja kostki, wtyczki od przewodów do przednich drzwi będzie jakimś rozwiązaniem?
  • 0

#2 train

train
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:08, 11.06.2010

Hmmm, może to tylko słaba bateria w pilocie?
Sprawdź, otwórz drzwi z pilota, jeśli nie można zamknąć z pilota to wciśnij "cycka" w drzwiach kierowcy:
- powinien się uaktywnić centralny zamek dla wszystkich drzwi po zamknięciu drzwi;
- powinien się uaktywnić autoalarm;

Jeśli któreś nie zadziała czas poszukać elektryka...

I jeszcze jedno, sprawdź jak działa z zapasowym kluczykiem.
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 01:38, 12.06.2010

Winę za powyższy stan ponosi siłownik centralnego zamka, który ulega awarii w 7'kach, Numer części wg katalogu hondy : 72115-SDA-A11.
Powyższy siłownik można również samemu zregenerować. Problem z poprawnym działaniem polega na zanieczyszczeniu się komutatora w silniku napędzającym powyższy siłownik, wskutek czego wzrasta prąd potrzebny do załączenia siłownika, i wtedy włącza sie zabezpieczenie prądowe (termistor, lub bezpiecznik polimerowy powtarzalny), który żeby ponownie przepłynął przez niego prąd, czyli w rezultacie czego zadziała silnik, musi ostygnąć.
Regeneracja polega na wyjęciu siłownika z drzwi, rozszczepieniu obudowy która jest zgrzana ultradźwiękami, następnie wyjmujemy silnik z siłownika, zsuwamy koło zębate z ośki silnika, rozchylamy dwa zagniecione kawałki blachy mocujące dekielek ze szczotkami do korpusu, zdejmujemy dekielek, wyjmujemy wirnik, delikatnie cienkim ostrzem oczyszczamy trzy przestrzenie pomiędzy stykami komutatora, tak żeby ewakuować wszelkie zanieczyszczenia z pomiędzy trzech styków, oczyszczamy i odtłuszczamy komutator (izopropanolem). usuwamy wszelkie zabrudzenia ze szczotek i je odtłuszczamy. Teraz składamy silnik, uprzednio smarując panewki silnika olejem do urządzeń precyzyjnych. Wkładamy silnik w obudowę siłownika i teraz musimy szczelnie złączyć dwie polówki obudowy, najlepiej użyć mocnego kleju, dla pewności warto ponawiercać obudowę w kilku miejscach pośrodku "szfa” spajającego obie połówki oraz "zdrutować „ ją .
Koszt wymiany w serwisie Hondy : siłownik - 380 zł + 80 zł robocizna = 460 zł,
Samemu 0 zł o ile posiada się narzędzia, czas i chęci

Powyższe rozwiązanie sprawdza się we wszystkich siłownikach Hodny Accord 7 generacji
  • 0

#4 marlubin

marlubin
  • Forumowicz
  • 98 postów
  • Skąd:k/Krakowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:43, 12.06.2010

Dzięki za precyzyjne wyjaśnienie i wskazówki krok po kroku.
Obecnie nie mam zbyt wiele czasu a taka akcja potrwa pewnie kilka godzin (tym bardziej że będzie to pierwszy raz) ale jak tylko znajdę chwilę to się za to zabiorę i załączę jakieś fotki i uwagi z "operacji"
  • 0

#5 andref24

andref24
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140 KM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:07, 14.06.2010

Właśnie przerabiam u siebie to samo tylko z drzwiami kierowcy i też udało mi się rozebrać i przeczyścić ten silniczek.
  • 0

andref


#6 Mniwoj

Mniwoj
  • Forumowicz
  • 72 postów
  • Skąd:Krosno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:31, 16.06.2010

Korzystając z informacji znalezionych w necie, usunąłem problem. Przyczyną było zabrudzenie komutatora silniczka zwalniającego zamek drzwi.
Rozebrałem tapicerkę, wymontowałem zamek, rozkleiłem biały moduł, rozebrałem silniczek, oczyściłem komutator i styki, zmontowałem, skleiłem 4-rema kropelkami Kropelki, zmontowałem wszystko z powrotem i działa bez zarzutu.
Polecam taką naprawę.
Potrzebne narzędzia: mały płaski śrubokręt, zwykły krzyżakowy, ostry nóż i drobniutki papier ścierny, szmatka, ew. pędzelek lub jakiś rozpuszczalnik do oczyszczania zabrudzeń. No i oczywiście Kropelka.
Czas naprawy 4 godziny na luzie.
Ciekawe, ale pierwszą awarię w japońskim samochodzie spowodował brud w wietnamskim silniczku... :D
  • 0

#7 marlubin

marlubin
  • Forumowicz
  • 98 postów
  • Skąd:k/Krakowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:57, 18.06.2010

przymierzam się do operacji czyszczenia komutatora silniczka
Ale pytanie na sam początek - gdzie i co trzeba odkręcic aby ściągnąć tapicerkę z drzwi i dostac się do środka?
  • 0

#8 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:07, 18.06.2010

Dzial Zrób to sam. Ech, nawet widze poszukac sie nie chcialo.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#9 Mniwoj

Mniwoj
  • Forumowicz
  • 72 postów
  • Skąd:Krosno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:05, 18.06.2010

Tutaj znajdziesz dokładną instrukcję, którą znalazłem w necie i uzupełniłem o własne uwagi. Dotyczy drzwi prawych, ale w lewych jest w zasadzie podobnie. http://chomikuj.pl/M...ownik zamka.doc
  • 0

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:21, 19.06.2010

Dziękuję za instrukcję zaoszczędzenia 5 stówaków. Zrobiłem to pół godziny temu, Działa. Zalogowałem się na forum wczoraj i od razu na tym skorzystałem. Twoja bezinteresowna pomoc i w ogóle takie fora użytkowników to świetna idea. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję.
  • 0

#11 Mniwoj

Mniwoj
  • Forumowicz
  • 72 postów
  • Skąd:Krosno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:10, 19.06.2010

I o to chodzi w działalności forum. Ktoś pomógł mnie - ja sprawdziłem, zadziałało, poprawiłem i pomogłem Tobie. Następnym razem to może Ty będziesz tym pierwszym? ;-)
  • 0

#12 marlubin

marlubin
  • Forumowicz
  • 98 postów
  • Skąd:k/Krakowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:06, 17.07.2010

Udało mi się w końcu zabrać do naprawy tego silniczka, wczoraj rozebrałem, wyczyściłem w spirytusie (komutator był bardzo zabrudzony) złożyłem mechanizm podłączyłem wtyczkę w celu przetestowania przed skręceniem i ...... brak rezultatów :/ nie ma poprawy dokładnie takie same zachowanie - raz zadziała i stoi.
Zaraz zabieram się do dalszych prób, jak macie jakieś pomysły to czekam na info .....
Ewentualnie gdzie można dokupić taki sam silniczek w normalnej cenie (tzn nie ASO) ?
  • 0

#13 Myers

Myers
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Żory
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:38, 17.07.2010

Mam Accorda VI i mam ten sam problem i rozumnieem ze takie czyszczenie tez pomoze w tym modelu ???
  • 0

#14 Mniwoj

Mniwoj
  • Forumowicz
  • 72 postów
  • Skąd:Krosno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:13, 17.07.2010

Dwa wątki o tym samym. Trzeba to złączyć. http://www.accordklu...p=155694#155694
  • 0

#15 andref24

andref24
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140 KM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:08, 18.07.2010

Ewentualnie gdzie można dokupić taki sam silniczek w normalnej cenie (tzn nie ASO) ?


Ja zanim przeczyściłem swój silniczek kupiłem (bo myślałem że nie da się go naprawić) cały zamek od tylnych drzwi na allegro za 100 PLN i bez problemu pasował. Wydaje mi się że silniczki z tylnych drzwi rzadziej padają, mają większy opór i ich numer katalogowy jest inny mimo, że wizualnie wyglądają identycznie. Ja go włożyłem do drzwi kierowcy z tylnych lewych drzwi i teraz śmiga bez problemu. Mój stary silniczek przeczyszczony trzymam jako zapasowy, bo na nim też działało.
  • 0

andref





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq