Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Czasem nie zapala odrazu


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 10:44, 05.12.2008

No to ja wkońcu sie do czegoś przyczepie :mrgreen:

Po czyszczeniu przepustnicy, hania mi czasem odpalała za drugim razem, a raz nawet odpalila za 4 razem :shock: Nie miało tu znaczenia czy silnik zimny czy ciepły, czy gasiłem i odrau odpalałem, czy czekałem minute dwie, pół godziny, czy odpalałem po 3 czy po 7 dniach. Bez różnicy czy mróz, ciepło, czy pada deszcz. Raz paliła na dotyk, raz odpalała za drugim razem.
Następnie wymieniłem filtr paliwa, oraz zalałem do baku STP czerwony (do czyszczenia układu paliwowego) i problem znikął. Znów palił samochód pięknie. PRzejechałem jakieś 600km i też pali odrazu, ale znów raz mi się zdażyło że zapalił za drugim razem :roll:
Nie wiem może się czepiam i czasem jest to możliwe, ale wydaje mi się że powinien zawsze i wszędzie zapalać na dotyk.
Może ktoś ma jakiś pomysł, co do przyczyny?
Jak u was pali? Zaskakuje odrazu? Ile kręci rozrusznik?
Może przewody zapłonowe powinienem wymienić, bo są jeszcze orginalne 8lat i 165tys km przebiegu na nich zrobione.

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#2 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:32, 07.12.2008

Pisałem o problemie stacyjki tutaj http://www.accordklu...topic.php?t=734 Wydawało się, że mam błahy problem (nie styka kluczyk i tyle) ....... ale doc czasu. Od pewnego momentu autko zapalało normalnie po czym po przejechaniu jakiejś trasy gasiłem silnik wychodziłem z autka , wracałem i nie mogłem odpalić :-( Potem problem pojawił się że kilka razy podczas jady gasł i nie mogłem zapalić a następnie podczas przełączania na LPG gasł. Po samowyłączeniu próbowałem 5 lub 10 a nawet 15 razy odpalić i za ostatnim razem załapał.

Wyglądało to tak: auto gaśnie, odpalam-przekręcam kluczyk rozrusznik kręci autko załapuje, puszczam kluczyk zakręci z 1 raz jakby na 1 cylindrze i gaśnie. O od nowa i to samo. Podejrzewam, że wyjazd do mechanika lub gazownika polegałby na "prześwietleniu" całego silnika lub instalacji gazowej. Skończyłoby się na wymianie kliku części i pewnie nic by nie pomogło :-/

Głównie trzeba sprawdzić czy jak autko zgaśnie to czy świecą się kontrolki od ładowania akumulatora itd. Każdy jeździ ale rzadko przyglądamy się na kontrolki ja miałem tak(pewnie) od jakiegoś czasu ale dopiero ostatnio zauważyłem (zgasł silnik i nie zapaliły się żadne kontrolki tak jakby kluczyka w stacyjce nie było). Po włączeniu zapłonu lub wyłączeniu słychać takie pyknięcie coś jakby włączeniu raz kierunku (lub jakby załączenie stycznika - Jarek będzie wiedział o czym piszę ;-) ) I ja wczoraj podczas wyjeżdżania z bramy usłyszałem to pyknięcie po czym zaraz zgasł silnik i kontrolki się nie zaświeciły więc pomyślałem że to wina kostki stacyjki i niestety potem całydzień był problem z gaśnięciem i zapalaniem autka. Po dobraniu się do tej kostki już w 100% wiem że to jej wina (wyrobiły się styki, mają już wgniecenia i nie łączą). Jak zamówię nową dam fotki starej jak wyglądała i manual jak wymienić. Na początku wydaje się mały problem ale potem przeobraża się w poważny. Mam nadzieję, że komuś pomogłem. Seth gdyby u Ciebie okazało się co innego przeniosę swój post do swojego tematu.

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#3 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 09:38, 12.12.2008

Siwy dzięki za info, już wcześniej przeczytałem,ale czekałem może ktoś coś jeszcze napisze, ale jak widać :-/
Polatałem teraz trochę furakiem, bo niestety ostatnio to więcej żona pomyka Hanią :mrgreen:
A u niej to wszystko pięknie działa i myślę że zrobiła by nią z 500tys. km wlewając tylko paliwo, bez wymiany oleju i by chodziła :mrgreen:
Ale wracając do tematu, Hanka pali teraz pięknie na dotyk- zawsze więc objawy musiały być wcześniej spowodowane jakimś syfem w paliwie. A potem to widocznie jakiś przypadek incydentalny. Albo jak Siwy pisze coś mogło się zadziać z immobilizerem, bo wiadomo elektronika w każdej chwili ma swoje fanaberia :roll:
Czasem moje pytania wynikają z braku porównania z innymi accordami na codzień i ciężko mi bez info od was stwierdzić jakieś niedomagania.

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#4 Guest_slajders_*

Guest_slajders_*
  • Guests

Napisano 22:31, 12.12.2008

Ja z odpalania swojej Hani tez nie jestem zadowolony. Co prawd odpala zawsze od pierwszego razu ale trzeba troszkę zakręcić rozrusznikiem. Raz mniej raz więcej, max 1 do 1,5 sek. Mechanik mi powiedział że w autach 16 zaworowych to normalne. Sytuacja nieco się poprawiła po wymianie przewodów zapłonowych. Nie mniej jednak jeździłem autami (np. Toyota, Seat, VW) które paliły naprawdę na dotyk. Może i jestem przewrażliwiony ale takie mam spostrzeżenie odnośnie odpalania :mrgreen:

#5 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 22:35, 12.12.2008

slajders, tutaj Seth opisał kawał dobrej roboty, może i Ty powinieneś o tym pomyśleć ??
http://www.accordklu...topic.php?t=883
http://www.accordklu...topic.php?t=970

Ja już zamówiłem filterek Jakoparts za 43 PLN chciałem Knecht ale nie było na stanie, w przyszłym tyg, wymiana :mrgreen:

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#6 16v

16v
  • Forumowicz
  • 131 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:30, 12.12.2008

Chyba profilaktycznie też wymienię filterek.

#7 Guest_slajders_*

Guest_slajders_*
  • Guests

Napisano 09:49, 13.12.2008

Filtr paliwa wymiony Ma jakieś 6kkm Natomiast przepustnica nie czyszczona i mam zamiar ją oczyścić tylko nie mogę się jakoś do tego zabrać :oops:

#8 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 21:09, 30.12.2008

No więc zauważyłem ostatnio, że jak jest mróz to mi rano odpala za drugim razem. Pierwszy raz zakręce i nic i za drugim zaskakuje odrazu i pięknie chodzi i spokojnie można odrazu jechać. Potem już pali przez cały dzień za pierwszym zawsze, ale z rana po nocy odpala za drugim :roll:
Ten pierwszy raz co kręce to kręci tak jakby wolniej, potem już normalnie (tak mi się wydaje).
Ma ktoś jakiś pomysł co to?
Akumulator? Raczej dobry choć napewno nie idealny, ma niecałe dwa lata.
Świece wymienione 5tys km temu na NGK
Może to być wina przewodów? Mają już 8 lat i są jeszcze fabryczne.
Palec? Kopułka? Też jeszcze fabryczne.

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#9 Gucio

Gucio
  • Forumowicz
  • 19 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:48, 31.12.2008

ja wymienilem palec, kopulke, swiece, wyczyszczona przepustnica i silnik krokowy i tez tak mam... teraz jeszcze wymienie filtr paliwa (juz kupiony).

Jeszcze zauwazylem ze zaraz po odpaleniu auto jakby nie chcialo jechac przez pare sekund, takie mulowate jest i chce zgasnac ale to tez tylko po dluzszym staniu.

#10 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 11:35, 05.01.2009

Hmm no i poodpalałem jak już są mrozy codziennie rano po -8 st i zapala za pierwszym razem za dotknięciem,ale jeden warunek przed odpaleniem muszę raz depnąć na pedał gazu.
Hmm i teraz pytanie czemu? Czujnik położenia przepustnicy coś zle pokazuje??
W sumie mi tam to nie przeszkadza, podchodzę wciskam raz gaz puszczam i odpalam za dotknięciem. Co ciekawe jest tak tylko jak jest mróz duży.

[ Dodano: 2009-01-06, 21:30 ]
No i teraz fura stała dwa dni nieodpalana, przed chwilą poszedłem odpalić i akumulator lekko padł i rozrusznik ledwo krecil i jak kręcił to aż gasły wszystkie kontrolki i wreszcie zaskoczył i zapalił. Pochodził z 5 minut, zgasiłem już miałem wyciągać akumulator ale stwierdziłem a zobacze jak teraz odpali.
No i dupa nie zapalił, mimo że rozrusznik już normalnie kręcił.
Wyciągnąłem podładuje akumulator całą noc i rano zobacze.
No i zgłupiałem bo za cholere nie wiem czemu teraz nie chce zapalić skoro już pochodził isię rozgrzał :evil:
Mogą być winne przewody wysokiego napięcia???

[ Dodano: 2009-01-06, 21:51 ]
A może kopułka, albo palec, albo wymienić przewody,kopułke i palec?

[ Dodano: 2009-01-07, 11:09 ]
I tak jak widze każdy ma to w d... ale napisze to dla potomności :mrgreen:

No dobra i sprawa się rozwiązała, przy pomocy Mikołaja i Siwego ;-) Dzięki Panowie :ok

Okazało się że z samochodem jest wszystko wporządku. Zawiódł immobilizer, a raczej prawidłowo zadziałał. Otóż widocznie rozkodował się kluczyk,albo uszkodził i immo nie czyta kodu kluczyka. Jak wkłada sie kluczyk to po przekręceniu zapłonu zielona kontrolka immo miga cały czas i nie gaśnie.
Po zastosowaniu zapasowego kluczyka, kontrolka odrazu gaśnie i samochód zapala za pierwszym. Dziś przy -19 odpalił za pierwszym, rozgrzał się i potem to już odpalał za dotknięciem. Czyli ewidentnie wina kluczyka.
Wcześniejsze zawirowania z odpalanie czasem za drugim, trzecim razem bez róznicy jaka temp silnika widocznie musiało być również spowodowane immobilizerem. Widocznie pierniczył się, pierniczył aż się wkońcu spierniczył :-/

Ciekawe ile kosztuje zakodowanie kluczyka w ASO (o ile da się go reanimować) a ile kosztuje nowy kluczyk? Może ktoś wie?
Da się zakodować kluczyk poza ASO?[/b]

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#11 16v

16v
  • Forumowicz
  • 131 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:25, 07.01.2009

Seth, nie panikuj. Narazie masz zapasowy kluczyk.
A jeśli chodzi o ASO , to daj sobie spokój , zedrą tylko kasę .
Wiem , że w Poznaniu w "eurokluczu" dorabiają klucze z imo i cena to 150 - 250 zł.mają tam specjalny program do czytnika imo i skopiują wszystko.
Podejrzewam , że w Warszawie takich punktów jest więcej , więc napewno coś załatwisz.

#12 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:17, 07.01.2009

Seth, do uslug i w miare mozliwosci polecam sie na przyszlosc ;-)

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#13 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 16:51, 10.01.2009

Coś mis się wydaje, że nie trzeba nowego kluczyka tylko ten wystarczy od nowa zakodować.

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:35, 11.01.2009

seth kodowania można dokonać w zakładzie dorabiania kluczy,
nie wszyscy to robią ale jest to dostępne, ja pytałem o dorobienie klucza i kodowanie ( a mam jakiś trudny kod) krzyczeli 220zł,

Coś mis się wydaje, że nie trzeba nowego kluczyka tylko ten wystarczy od nowa zakodować.

można spróbować aczkolwiek skoro immo ma problem ze sczytaniem to może się to powtarzać na tym kluczu

#15 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 21:59, 11.01.2009

Dziś dowiedziałem się że mój sąsiad pracuje w takim zakładzie ;-) Powiedział że powinno za 70 zeta dać się zrobić- normalnie biorą 250 :-P
Odrazu zaznaczył że to dorobić trzeba cały kluczyk i na nowym zakodować go.
Jeśl istary kluczyk nie działa to nie ma sensu go próbować od nowa kodować bo na 99% sie nie da , a jeśli da to może się znów spierniczyć.
Jutro powinien już być gotowy.

[ Dodano: 2009-01-12, 21:07 ]
No i kicha :-/
Okazuje się że kluczyk u mnie jest kryptokodowany i dorobić to go można tylko w serwisie :-|

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK





IPB Skin By Virteq