Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wymiana rozrządu - zrób to sam?


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
133 odpowiedzi w tym temacie

#16 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 00:01, 26.04.2009

Co do pompy racja... 200 tys i na plynie do chlodnic a nie na wodzie z kranu wyglada jak nowa.
Co do śruby na wale - zalatwiam to tak:

-albo mocny klucz pneumatyczny - najmniej inwazyjne wyjście; lub:

-stojąc pod autem ( lub w kanale jak kto lubi ) odkrecam blaszaną oslone kola ZAMACHOWEGO ZĘBATEGO, szukam w gratach garazowych odpowiedniego srubokreta, plaskownika, katownika z grubej stali i blokuje miedzy zebami kola a obudową skrzyni wał.
Nasadka utwardzana 19mm na śróbę, przewdlużka okolo 2-5cm, solidny klucz na duzy kwadrat, na niego rura tak ze 120cm conajmniej i heyah w dół!
Trzeba jednak uważać aby ta pseudo blokada koła zębatego była dobrze zaparta i nie spowodowała pęknięcia aluminowego dzwona skrzyni bo wtedy :-x . Tak wiec na wlasna odpowiedzialnoc ;-)

Pozdrawiam, _TrotyL_

#17 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3636 postów
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 09:04, 26.04.2009

Ja zapytałem kolegę mechanika o sposób blokowania silnika i podał taki jak twój. Podziękowałem mu i powiedziałem, że jak się namyślę to odezwę się.

Mój sposób:
Dołączona grafika

Do zobaczenia na trasie.


#18 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:31, 26.04.2009

Twoj sposob oczywiscie lepszy. widze chyba znalazles odpowiednio dużąnakrętkę zeby wlozyc w ten sześciokąt a na nią nasadke.
Napisalem zresztą że na własną odpowiedzialność ;-) , nie zawsze jednak jest czas na dorabianie narzedzi i nie wszystko mozna znalesc pod ręką :-P

Pozdrawiam, _TrotyL_.

#19 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:25, 01.05.2010

Panowie mam pytanie co do paska rozrzadu zamowilem z allegro mitsuboshi no niby japonski a na pasku "made in singapur" czy mitsuboshi tam wlasnie produkuje swoje paski czy to mnie oszukano?

#20 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3636 postów
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 12:51, 01.05.2010

A Sony i Panasonic gdzie robią? Nie tylko Japonia. Chociaż zgodzę się, że czasami zamiast "Made in Japan" może być "zrobione w japonkach".
Nie słyszałem żeby mistuboshi podrabiali, a Gates chyba tak. Jednak jeżeli kupuje się w dużym sklepie sieciowym, to podróbek być nie powinno. Nie bierz do głowy.
_TrotyL_, zestaw pożyczyłem od kolegi z pracy (magister mechanik do tego jego pasja to auta i naprawa ich jako dorabianie do pensji). Robił już kiedyś Vgen i zestaw miał.

Do zobaczenia na trasie.


#21 KamilM

KamilM
  • Forumowicz
  • 382 postów
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 19:47, 01.05.2010

mnie wymiana czeka za tydzień(202 tyś). ale ze stanu w jakim jest auto pompę też wymienię dla bezpieczeństwa

zielony żółw --> http://www.accordklu...ona-piątka-bum/

 

 


#22 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:36, 09.05.2010

Koledzy co ile tyś km prawidłowo powinno się wymieniać rozrząd w V generacji? Co 80,90 tyś?Jaki byście polecili zestaw np.z Allegro

[ Dodano: 2010-05-11, 17:38 ]
Nie ma żadnego użytkownika co wymieniał rozrząd w V generacji :-) ?Może ktoś doradzi czy opłaca się zamawiać kompletny rozrząd na Allegro np.firm Mitsuboshi-paski,rolki-Koyo?Niby to japońskie produkty ale czy napewno?Może ktoś doradzi?

#23 Garbi

Garbi
  • Forumowicz
  • 16 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:47, 12.05.2010

Matheo, najlepiej zerknij w książkę serwisową - u mnie np. jest że co 100km lub co 60 miesięcy. A tak się składa, że 2 dni temu wymieniłem rozrząd (oczywiście nie sam ;-) - u mechanika), przy stanie 204000km. Założyli paski Gatesa rolki Koyo i wymienili pompę.
Pozdawiam.
"Hanko, o tobie marzę wśród bezsennych nocy.
Hanko, daj usta, niech przeminie ból i żal."

#24 Potek

Potek
  • Forumowicz
  • 532 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:29, 01.07.2010

a ja mam takie pytanie, mianowicie Panowie czy po wymianie rozrządu trzeba ustawiać zawory na nowo ? :>

#25 accord034

accord034
  • Administrator
  • 2930 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:34, 01.07.2010

Nie trzeba ale skoro pokrywa zdjęta to można sprawdzic

#26 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:42, 01.07.2010

Ja słyszałem że wypada wyregulować zawory. Nie wiem ile w tym prawdy ale przy wymianie wyregulowałem.

BTW - po wymianie pasków (a propos - ktoś pytał - wymieniłem na Contitechy właśnie i dobra firma ponoć) dostałem stare paski z powrotem. Oryginalne gatesowskie z logo hondy. Wyglądały na nieużywane wogóle. Żadnych pęknięć, żadnych przetarć. Nic, zero - aż się sam zdziwiłem. Zrobiły prawie 60 000 i zero śladów zużycia. Napinacze/rolki też wyglądały jak nowe.

Wniosek? Honda is the best.

#27 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4498 postów
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:14, 01.07.2010

60 000 a co tak wcześnie ten rozrząd? Ori H wytrzymują ponad 120 000.
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#28 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3636 postów
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 19:28, 01.07.2010

bo pewnie kolega miał wczesniej opla :r i został mu nawyk.

Do zobaczenia na trasie.


#29 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:05, 08.07.2010

Na wstępie zaznaczę, że nie jestem mechanikiem...ale może pomożecie laikowi.
Mam około 170 tyś na liczniku i postanowiłem wymienić rozrząd - była karteczka, że wymianę robiono przy 110 tyś.
Kupiłem zestaw Mitsuboshi i rolki chyba Koyo. Po wymianie silnik zaczął wyć. Dzwięk według mnie dochodził z rozrządu. Mechanik mówił że niektóre paski tak mają. Ale dla mnie było to trochę dziwne. Znowu ktoś inny stwierdził że pasek jest za mocno naciągnięty. Zrobiłem około 1 tyś km i nic się nie zmieniło - wróciłem z reklamacją. Mechanik stwierdził, że przeprasza ale sprawdził iż w hondach trzeba po wymianie na ciepłym silniku coś tam popuścić i napinacz ustawić.....za cholerę nie wiem o co chodzi. Mówił nawet, że nie trzeba ściągać pokrywy bo jest otwór specjalny na to. Finał jest taki - nie wyje ale coś jakby czasem grzechotało szczególnie na zimnym. Zaznaczam, że przed wymianą chodził bezgłośnie.
Czy czeka mnie zakup kolejnego zestawu? Obecnie zrobiłem kolejny tysiąc km i to nie to.
Tak, wiem mam zmienić mechanika.

#30 accord034

accord034
  • Administrator
  • 2930 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 09:14, 08.07.2010

Mechanik stwierdził, że przeprasza ale sprawdził iż w hondach trzeba po wymianie na ciepłym silniku coś tam popuścić i napinacz ustawić.


Ciekawe co, napinacza się nie "ustawia", przykręcasz i już. Za mocno alternator i pompę wspomagania na paskach może naciągnął.




IPB Skin By Virteq