Wymiana rozrządu - zrób to sam?
#16 Guest_Anonymous_*
Napisano 00:01, 26.04.2009
Co do śruby na wale - zalatwiam to tak:
-albo mocny klucz pneumatyczny - najmniej inwazyjne wyjście; lub:
-stojąc pod autem ( lub w kanale jak kto lubi ) odkrecam blaszaną oslone kola ZAMACHOWEGO ZĘBATEGO, szukam w gratach garazowych odpowiedniego srubokreta, plaskownika, katownika z grubej stali i blokuje miedzy zebami kola a obudową skrzyni wał.
Nasadka utwardzana 19mm na śróbę, przewdlużka okolo 2-5cm, solidny klucz na duzy kwadrat, na niego rura tak ze 120cm conajmniej i heyah w dół!
Trzeba jednak uważać aby ta pseudo blokada koła zębatego była dobrze zaparta i nie spowodowała pęknięcia aluminowego dzwona skrzyni bo wtedy . Tak wiec na wlasna odpowiedzialnoc
Pozdrawiam, _TrotyL_
#18 Guest_Anonymous_*
Napisano 09:31, 26.04.2009
Napisalem zresztą że na własną odpowiedzialność , nie zawsze jednak jest czas na dorabianie narzedzi i nie wszystko mozna znalesc pod ręką
Pozdrawiam, _TrotyL_.
#19 Guest_Anonymous_*
Napisano 09:25, 01.05.2010
#20
Napisano 12:51, 01.05.2010
Nie słyszałem żeby mistuboshi podrabiali, a Gates chyba tak. Jednak jeżeli kupuje się w dużym sklepie sieciowym, to podróbek być nie powinno. Nie bierz do głowy.
_TrotyL_, zestaw pożyczyłem od kolegi z pracy (magister mechanik do tego jego pasja to auta i naprawa ich jako dorabianie do pensji). Robił już kiedyś Vgen i zestaw miał.
Do zobaczenia na trasie.
#21
Napisano 19:47, 01.05.2010
#22 Guest_Anonymous_*
Napisano 18:36, 09.05.2010
[ Dodano: 2010-05-11, 17:38 ]
Nie ma żadnego użytkownika co wymieniał rozrząd w V generacji ?Może ktoś doradzi czy opłaca się zamawiać kompletny rozrząd na Allegro np.firm Mitsuboshi-paski,rolki-Koyo?Niby to japońskie produkty ale czy napewno?Może ktoś doradzi?
#23
Napisano 21:47, 12.05.2010
Pozdawiam.
Hanko, daj usta, niech przeminie ból i żal."
#24
Napisano 18:29, 01.07.2010
#25
Napisano 18:34, 01.07.2010
http://www.accordklu...ypes-z-bielska/
#26 Guest_Anonymous_*
Napisano 18:42, 01.07.2010
BTW - po wymianie pasków (a propos - ktoś pytał - wymieniłem na Contitechy właśnie i dobra firma ponoć) dostałem stare paski z powrotem. Oryginalne gatesowskie z logo hondy. Wyglądały na nieużywane wogóle. Żadnych pęknięć, żadnych przetarć. Nic, zero - aż się sam zdziwiłem. Zrobiły prawie 60 000 i zero śladów zużycia. Napinacze/rolki też wyglądały jak nowe.
Wniosek? Honda is the best.
#27
Napisano 19:14, 01.07.2010
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?
#28
Napisano 19:28, 01.07.2010
Do zobaczenia na trasie.
#29 Guest_Anonymous_*
Napisano 09:05, 08.07.2010
Mam około 170 tyś na liczniku i postanowiłem wymienić rozrząd - była karteczka, że wymianę robiono przy 110 tyś.
Kupiłem zestaw Mitsuboshi i rolki chyba Koyo. Po wymianie silnik zaczął wyć. Dzwięk według mnie dochodził z rozrządu. Mechanik mówił że niektóre paski tak mają. Ale dla mnie było to trochę dziwne. Znowu ktoś inny stwierdził że pasek jest za mocno naciągnięty. Zrobiłem około 1 tyś km i nic się nie zmieniło - wróciłem z reklamacją. Mechanik stwierdził, że przeprasza ale sprawdził iż w hondach trzeba po wymianie na ciepłym silniku coś tam popuścić i napinacz ustawić.....za cholerę nie wiem o co chodzi. Mówił nawet, że nie trzeba ściągać pokrywy bo jest otwór specjalny na to. Finał jest taki - nie wyje ale coś jakby czasem grzechotało szczególnie na zimnym. Zaznaczam, że przed wymianą chodził bezgłośnie.
Czy czeka mnie zakup kolejnego zestawu? Obecnie zrobiłem kolejny tysiąc km i to nie to.
Tak, wiem mam zmienić mechanika.
#30
Napisano 09:14, 08.07.2010
Mechanik stwierdził, że przeprasza ale sprawdził iż w hondach trzeba po wymianie na ciepłym silniku coś tam popuścić i napinacz ustawić.
Ciekawe co, napinacza się nie "ustawia", przykręcasz i już. Za mocno alternator i pompę wspomagania na paskach może naciągnął.
http://www.accordklu...ypes-z-bielska/