Jeśli panewki wymieni się szybko, to jest szansa że wał nie będzie uszkodzony (niektórym się tak udało uratować silnik). Jeśli panewka jest już mocno zajechana, to poza wałem mogą być porozciągane korbowody (okalające panewki)
W mojej CL7 2.0 155KM +LPG występuje/występowało dokładnie to samo. Szczególnie nasilone na zimnym silniku, potem cichło praktycznie do zera choć jak się przysłuchać to jeszcze tak odrobinę było słychać. Teraz wymieniłem olej i mechanik zalał mi oleju na górną kreskę bagnetu i... klekotanie dużo słabsze, a czasem brak. Pewnie jest to też spowodowane tym ,że wyższe temperatury i olej tak nie gęstnieje no ale mechanik ze mnie żaden. Postaram się nagrać swój silnik na zimnym ASAP.
Klekotanie u mnie nie ustało jednak jest trochę mniej słyszalne i dużo szybciej ustaje, ale tak jak mówię może to być za przyczyną wyższych temperatur jakie teraz mamy.
Olej wymieniany jakieś 300km temu, wlałem Shell Helix 5W30 ACEA A3, wcześniej jeździł na Shell Helix Ultra 5W30 ACEA C3
Zawory wraz z wymianą uszczelki 2000km temu.
Przebieg 165 000 tyś, prawdopodobnie oryginalny, serwisowany w Polskim ASO.
Link do filmu:
Trochę czytam teraz o tym problemie i nawet w sumie nie jestem pewny czy mój silnik to K20A6...
Raczej na pewno nie K20A6, bo samochód z 2006r.
Przepraszam za pomyłkę, wrócę z pracy to obczaję jakie dokładnie oznaczenie mam.
Użytkownik Incredibleea edytował ten post 09:47, 14.06.2018
1. Małym, czyli jakim i pytanie czy na pewno nie kręconym?
2. Kogo i z jakiego powodu podkusiło, żeby lać 10W40 Valvoline?
3. Kiedy zaczęła pukać, w jakich okolicznościach?
1. Nie jestem w stanie stwierdzić, czy na 100% kręcony. Kupiłem auto od pierwszego właściciela, który auto kupił w polskim salonie. Wszystkie przeglądy były robione w ASO, książka wygląda autentycznie.
3. Moja od zimy, albo wtedy usłyszałem. Nic wtedy z autem nie robiłem.
W tym filmie z powyzej (2006) - mam nawet podobnie, tylko ze jak to sprwadzalem, to u mnie baracudy od lpg klekocza jak diesel (musze zajrzec, czy przypadkiem nie drga oslona plastikowa od kontaktu z nimi), jak przeskakuje na benz to mam cichsze, ale slyszalne cykanie od wtryskow pb o totalnie innej charakrystyce.
Valvoline to zly olej? Puka od okolo 2tyg. Nie potrafię rafie tego połączyć z żadną naprawa. Kolega ma 165tys i tez mu juz klepie.
Moze nie jest zły tylko kto Cie namówił do 10W ..
A swoja droga jeśli motor do remontu , chyba lepiej o ile bierzesz takie coś pod uwagę kupić k24 + swap I Ralfi odpali ci to na OEM kompie , i pewnie remont u mirków a swap i rewizja tego k24 nie wyjdzie dużo więcej ..Gdyby moje k20a6 padło chwili bym się nie zastanawiał co wrzucić pod maskę.