Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Klekotanie silnika 2.0 K20A6

VII Klekotanie silnika

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 borysbestia

borysbestia
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Turza Śląska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:44, 12.06.2018

Witam forumowiczów. potrzebuję pomocy. Od jakiegoś czasu silnik w moim accordzie zaczął dziwnie klekotać.

 

Przebieg 285tyś.

Olej Valvoline pół syntetyk

Była robione regulacja zaworów.

Silnik 2.0 LPG
Czy ktoś już miałtaką przypadłość?

Gdy jest silnik ciepły klekotanie się wycisza.


Użytkownik borysbestia edytował ten post 18:03, 12.06.2018

  • 0

Moja HONDA szybsza niż wygląda :)
http://www.accordklu...rd-sport-2004r/


#2 Godar

Godar
  • Forumowicz
  • 426 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 17:54, 12.06.2018

Poszukaj na forum , bo tematów o stukających K20A6 było już kilka i są tam też filmiki  , więc możesz porównać i "znaleźć coś dla siebie"  :/


  • 0
Jak się nie ma co się lubi , to się lubi co się ma ...

#3 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4265 postów
  • Skąd:P.Śl
  • Silnik:K24
  • Wersja:EXE
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 18:23, 12.06.2018

Panewa na 99% ..typowy dźwięk
..ale wiadomo to tylko nagranie

Użytkownik Wlodar edytował ten post 18:24, 12.06.2018

  • 0

MOJA SATYNOWA    DWURURKA                        
....prawda was jeszcze zadziwi...                          


#4 borysbestia

borysbestia
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Turza Śląska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:36, 12.06.2018

Panewa na 99% ..typowy dźwięk
..ale wiadomo to tylko nagranie

Dzięki za jakiś trop będę spr w tym kierunku. A jest dużo pracy przy wymianie panewek w tym silniku?


  • 0

Moja HONDA szybsza niż wygląda :)
http://www.accordklu...rd-sport-2004r/


#5 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 667 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 07:32, 13.06.2018

Bardzo dużo, bo trzeba to zrobić od strony miski olejowej, a miska nie zejdzie jak nie opuścisz sanek, albo nie podniesiesz silnika.

Pomijając fakt samej ilości pracy, to robota nie sprowadza się do samej wymiany panewki - jest jakiś powód że stuka, więc wał też jest uszkodzony 


  • 0

#6 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 855 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 08:01, 13.06.2018

Jeśli panewki wymieni się szybko, to jest szansa że wał nie będzie uszkodzony (niektórym się tak udało uratować silnik). Jeśli panewka jest już mocno zajechana, to poza wałem mogą być porozciągane korbowody (okalające panewki)


  • 0

#7 Incredibleea

Incredibleea
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:47, 13.06.2018

W mojej CL7 2.0 155KM +LPG występuje/występowało dokładnie to samo. Szczególnie nasilone na zimnym silniku, potem cichło praktycznie do zera choć jak się przysłuchać to jeszcze tak odrobinę było słychać. Teraz wymieniłem olej i mechanik zalał mi oleju na górną kreskę bagnetu i... klekotanie dużo słabsze, a czasem brak. Pewnie jest to też spowodowane tym ,że wyższe temperatury i olej tak nie gęstnieje no ale mechanik ze mnie żaden. Postaram się nagrać swój silnik na zimnym ASAP. 
 


  • 0

#8 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 667 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 19:36, 13.06.2018

Tylko niech ci nie przyjdzie do głowy zalewać gęstszego oleju, bo zatrzesz tłok - częsty błąd użytkowników K20A6


  • 0

#9 Incredibleea

Incredibleea
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:55, 14.06.2018

Klekotanie u mnie nie ustało jednak jest trochę mniej słyszalne i dużo szybciej ustaje, ale tak jak mówię może to być za przyczyną wyższych temperatur jakie teraz mamy.

Olej wymieniany jakieś 300km temu, wlałem Shell Helix 5W30 ACEA A3, wcześniej jeździł na Shell Helix Ultra 5W30 ACEA C3

Zawory wraz z wymianą uszczelki 2000km temu.

 

Przebieg 165 000 tyś, prawdopodobnie oryginalny, serwisowany w Polskim ASO.

 

Link do filmu:

 

Trochę czytam teraz o tym problemie i nawet w sumie nie jestem pewny czy mój silnik to K20A6...
Raczej na pewno nie K20A6, bo samochód z 2006r.

 

Przepraszam za pomyłkę, wrócę z pracy to obczaję jakie dokładnie oznaczenie mam.


Użytkownik Incredibleea edytował ten post 09:47, 14.06.2018

  • 0

#10 borysbestia

borysbestia
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Turza Śląska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:58, 14.06.2018

Przy takim małym przebiegu już tak klekocze. Może maja taka urodę te silniki. Ja jeżdżę na oleju Valvoline 10w40.


  • 0

Moja HONDA szybsza niż wygląda :)
http://www.accordklu...rd-sport-2004r/


#11 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 667 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 06:09, 15.06.2018

Przy takim małym przebiegu już tak klekocze. Może maja taka urodę te silniki. Ja jeżdżę na oleju Valvoline 10w40.

1. Małym, czyli jakim i pytanie czy na pewno nie kręconym?

2. Kogo i z jakiego powodu podkusiło, żeby lać 10W40 Valvoline?

3. Kiedy zaczęła pukać, w jakich okolicznościach?


  • 0

#12 borysbestia

borysbestia
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Turza Śląska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 07:42, 15.06.2018

Valvoline to zly olej? Puka od okolo 2tyg. Nie potrafię rafie tego połączyć z żadną naprawa. Kolega ma 165tys i tez mu juz klepie.

Użytkownik borysbestia edytował ten post 07:43, 15.06.2018

  • 0

Moja HONDA szybsza niż wygląda :)
http://www.accordklu...rd-sport-2004r/


#13 Incredibleea

Incredibleea
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:33, 15.06.2018

1. Małym, czyli jakim i pytanie czy na pewno nie kręconym?

2. Kogo i z jakiego powodu podkusiło, żeby lać 10W40 Valvoline?

3. Kiedy zaczęła pukać, w jakich okolicznościach?

 

1. Nie jestem w stanie stwierdzić, czy na 100% kręcony. Kupiłem auto od pierwszego właściciela, który auto kupił w polskim salonie. Wszystkie przeglądy były robione w ASO, książka wygląda autentycznie.

3. Moja od zimy, albo wtedy usłyszałem. Nic wtedy z autem nie robiłem.


  • 0

#14 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 79 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:08, 15.06.2018

W tym filmie z powyzej (2006) - mam nawet podobnie, tylko ze jak to sprwadzalem, to u mnie baracudy od lpg klekocza jak diesel (musze zajrzec, czy przypadkiem nie drga oslona plastikowa od kontaktu z nimi), jak przeskakuje na benz to mam cichsze, ale slyszalne cykanie od wtryskow pb o totalnie innej charakrystyce.


  • 0

#15 PabloWschowa

PabloWschowa
  • Klubowicz
  • 128 postów
  • Skąd:Wschowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Moja własna
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:56, 15.06.2018

Valvoline to zly olej? Puka od okolo 2tyg. Nie potrafię rafie tego połączyć z żadną naprawa. Kolega ma 165tys i tez mu juz klepie.

Moze nie jest zły tylko kto Cie namówił do 10W ..

A swoja droga jeśli motor do remontu , chyba lepiej o ile bierzesz takie coś pod uwagę kupić k24 + swap I Ralfi odpali ci to na OEM kompie , i pewnie remont u mirków a swap i rewizja tego k24 nie wyjdzie dużo więcej ..Gdyby moje k20a6 padło chwili bym się nie zastanawiał co wrzucić pod maskę.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Klekotanie silnika

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq