#1
Napisano 18:47, 16.05.2018
- Podczas przyspieszania (między 2000 a 4000 obr) słychać nieregularne stukanie spod maski.
- Auto mam z instalacją LPG i problem ten występuje tylko na benzynie. Na lpg nic nie slychac albo ja nic nie slysze ale napewno na benzynie jest gorzej.
- Stuka też, gdy np jade w trasie i utrzymuje stałe obroty w wyzej wymienionym zakresie obrotów.
- Stukot przypomina cytuję kolege z innego posta "jakby ktoś lekko ruszał kredensem w którym obijają się szklanki"
Dziwne jest to, ze stukanie występowało jakies 20kkm temu.
Zrobiłem remont (pierscienie, panewki, rozrząd, 2 zawory wymienione itp itd)bo brała olej i ogolnie chodziła srednio i stukanie ustało. Przejechalem 9kkm po remoncie i znowu wali... silnik oleju nie bierze prawie nic tylko ten stukot.
Zastanawiam sie czy to moze byc wina KASOWNIKÓW VTEC (LMA) ? Mysle ze regulacja nic by nie dala bo 9kkm temu bylo wszystko robione...
Ma ktos pomysł o co chodzi?
Dodam, że dzwięk ten jest słyszalny najbardziej jak DELIKATNIE przyśpieszam lub utrzymuje stałą prędkosc w przedziale 2k-4k obr. Kiedy klepie a wcisne nagle gaz do dechy to klekot milknie.
#2
Napisano 17:19, 17.05.2018
Jaka częstotliwość tego stukania? Może spalnie stukowe?
Była gen. V teraz jest gen. VI
#3
Napisano 19:03, 17.05.2018
Zanim zadasz m pytanie na PW w sprawie giełdy przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.
#4
Napisano 08:44, 18.05.2018
#5
Napisano 09:13, 18.05.2018
Skoro problem nie występuje na gazie to na benzynie tylko wtryski mogą wchodzić w grę bo one nie pracują na gazie.
Zanim zadasz m pytanie na PW w sprawie giełdy przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.
#6
Napisano 10:35, 21.05.2018
No i czy wtryski wydaja takie dzwieki? Klepanie jest nieregularne i wystepuje nawet jak mam 1500 obr a depne mocniej
Dodam ze silnik pracuje równo i nie szarpie ani obroty nie faluja na luzie. Na hamowni wypluła 139 koni na benzynie miesiac temu ale fakt ze wtedy nie klepało jeszcze
#7
Napisano 11:47, 21.05.2018
Ja mam podobne dzwonienie w tych zakresach, ale już 90% przyczyn u siebie wyeliminowałem i jedynymi podejrzanymi są właśnie wtryski, albo *u*owe sprzęgło od Valeo Wtryski w teorii mogę wykluczyć, bo na kompie spalania stukowego mi nie łapie (czujnik wyłapuje te dzwonienie, ale ewidentnie nie z silnika, bo podaje za niskie wartości), a dobierać się do nich na chwilę obecną nie będę, bo mam tam bałagan do uporządkowania i cały dzień się zejdzie Za to sprzęgło się nie ślizga i w miarę normalnie chodzi, ale czasami dziwnie podłapuje z niskich obrotów, nie chce się wkręcać dynamicznie i jest jakieś takie zamulone, taki tryb żółw (ale to subiektywne odczucie ). Sprzęgło podejrzewam dlatego, że gdy wepniesz sobie 2 bieg, albo i 3, wciśniesz gaz w beton i usłyszysz prawie że identyczne klepanie szklanek w kredensie, tyle że głośniejsze i z mniejszą częstotliwością ze względu na niskie obroty Na kompie sprawdzane i praktycznie to samo wyszło mi w pomiarach na czujniku spalania stukowego (podobne wartości napięcia). Poza tym efekt kredensu występuje u mnie zarówno na gazie, jak i na benzynie, a na gazie minimalnie mniej słyszalne, bo zaczynają chodzić wtryski, silnik chodzi w innym tonie i troszkę to eliminuje dzwonienie. Więcej pomysłów nie przychodzi mi do głowy, a walczę z tym już prawie rok, więc jak ktoś ma jakąś inną poszlakę, to również chętnie po nią sięgnę choć nie wydaje mi się, żeby ktoś tak eksperymentował . Miałem jeszcze pomysł, żeby przyczepić do głowicy 4 mikrofony, przy każdym cylindrze i nagrać ten zakres obrotów na 4 kanały na raz, ale nie wiem jak to poskładać wszystko do kupy, żeby zaraz się nie porozpadało w komorze i nie mam 4 mikrofonów na kablu (a nie będę ich kupował tylko po to, żeby zrobić test akustyczny ^^) , ale jak się zaopatrzę choćby w jeden, to na pewno taki test wykonam . Moim zdaniem efekt kredensu wytwarza sprzęgło i trzeba się do tego przyzwyczaić, lub wymienić je na coś porządniejszego
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI
Mechanik →
Układ kierowniczy →
Kierownica ciężko chodziNapisany przez Ziemniak88 , 03 paź 2018 VI |
|
|
||
Mechanik →
Silniki →
Accord 6 gen F18b2 - zmiana silnikaNapisany przez stanek , 19 cze 2018 VI |
|
|
||
Mechanik →
Układ elektryczny →
Bałagan w całej elektryce.Napisany przez Blacku , 18 cze 2018 VI, elektryka, anglik, bałagan i 2 więcej |
|
|
||
Mechanik →
Układ napędowy →
Wycie/buczenieNapisany przez Punowy , 18 cze 2018 VI, łożyska buczenie wspomaganie |
|
|
||
Mechanik →
Układ elektryczny →
Kopułka sens wymianyNapisany przez bastek32 , 15 cze 2018 VI |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych