Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Stukanie pod pokrywą F18B2. POMOCY

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Przemo234

Przemo234
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:47, 16.05.2018

Witam, od jakiegos czasu mam problem ze stukaniem pod pokrywą. Przekopałem forum i kilka osób mialo podobny problem ale niedoczytałem się konkretnej odpowiedzi co to było i co pomogło na to co sie dzieje ale do rzeczy:

- Podczas przyspieszania (między 2000 a 4000 obr) słychać nieregularne stukanie spod maski.
- Auto mam z instalacją LPG i problem ten występuje tylko na benzynie. Na lpg nic nie slychac albo ja nic nie slysze ale napewno na benzynie jest gorzej.
- Stuka też, gdy np jade w trasie i utrzymuje stałe obroty w wyzej wymienionym zakresie obrotów.
- Stukot przypomina cytuję kolege z innego posta "jakby ktoś lekko ruszał kredensem w którym obijają się szklanki"

Dziwne jest to, ze stukanie występowało jakies 20kkm temu.
Zrobiłem remont (pierscienie, panewki, rozrząd, 2 zawory wymienione itp itd)bo brała olej i ogolnie chodziła srednio i stukanie ustało. Przejechalem 9kkm po remoncie i znowu wali... silnik oleju nie bierze prawie nic tylko ten stukot.

Zastanawiam sie czy to moze byc wina KASOWNIKÓW VTEC (LMA) ? Mysle ze regulacja nic by nie dala bo 9kkm temu bylo wszystko robione...

Ma ktos pomysł o co chodzi?
Dodam, że dzwięk ten jest słyszalny najbardziej jak DELIKATNIE przyśpieszam lub utrzymuje stałą prędkosc w przedziale 2k-4k obr. Kiedy klepie a wcisne nagle gaz do dechy to klekot milknie.
  • 0

#2 TomekVI

TomekVI
  • Forumowicz
  • 129 postów
  • Skąd:LLB
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:19, 17.05.2018

Jaka częstotliwość tego stukania? Może spalnie stukowe?


  • 0

Była gen. V teraz jest gen. VI


#3 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 6273 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:148
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 37
Super

Napisano 19:03, 17.05.2018

A wtryski sprawdzałeś czy ok przy remoncie? Nie leje wtrysk benzyny?
  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#4 Przemo234

Przemo234
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:44, 18.05.2018

A to klepanie to moze byc wina wtryskow? Swiece wygladaja okej wiec myske ze to nie wtryski a co do częstotliwości to taka nieregularna bardziej. Czujnik spalania stukowego wymieniany był przed remonten bo sie poprzedni rozpadł
  • 0

#5 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 6273 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:148
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 37
Super

Napisano 09:13, 18.05.2018

Skoro problem nie występuje na gazie to na benzynie tylko wtryski mogą wchodzić w grę bo one nie pracują na gazie.


  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#6 Przemo234

Przemo234
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:35, 21.05.2018

A nie moze chodzic o to ze np gaz ma wieksza temp spalania i kiedy on wchodzi w silnik to coś np bardziej sie rozszerza i nie klepie?
No i czy wtryski wydaja takie dzwieki? Klepanie jest nieregularne i wystepuje nawet jak mam 1500 obr a depne mocniej
Dodam ze silnik pracuje równo i nie szarpie ani obroty nie faluja na luzie. Na hamowni wypluła 139 koni na benzynie miesiac temu ale fakt ze wtedy nie klepało jeszcze
  • 0

#7 gons

gons
  • Forumowicz
  • 201 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 11:47, 21.05.2018

Ja mam podobne dzwonienie w tych zakresach, ale już 90% przyczyn u siebie wyeliminowałem i jedynymi podejrzanymi są właśnie wtryski, albo *u*owe sprzęgło od Valeo :D Wtryski w teorii mogę wykluczyć, bo na kompie spalania stukowego mi nie łapie (czujnik wyłapuje te dzwonienie, ale ewidentnie nie z silnika, bo podaje za niskie wartości), a dobierać się do nich na chwilę obecną nie będę, bo mam tam bałagan do uporządkowania i cały dzień się zejdzie :D Za to sprzęgło się nie ślizga i w miarę normalnie chodzi, ale czasami dziwnie podłapuje z niskich obrotów, nie chce się wkręcać dynamicznie i jest jakieś takie zamulone, taki tryb żółw :D (ale to subiektywne odczucie ;) ). Sprzęgło podejrzewam dlatego, że gdy wepniesz sobie 2 bieg, albo i 3, wciśniesz gaz w beton i usłyszysz prawie że identyczne klepanie szklanek w kredensie, tyle że głośniejsze i z mniejszą częstotliwością ze względu na niskie obroty :D Na kompie sprawdzane i praktycznie to samo wyszło mi w pomiarach na czujniku spalania stukowego (podobne wartości napięcia). Poza tym efekt kredensu występuje u mnie zarówno na gazie, jak i na benzynie, a na gazie minimalnie mniej słyszalne, bo zaczynają chodzić wtryski, silnik chodzi w innym tonie i troszkę to eliminuje dzwonienie. Więcej pomysłów nie przychodzi mi do głowy, a walczę z tym już prawie rok, więc jak ktoś ma jakąś inną poszlakę, to również chętnie po nią sięgnę :D choć nie wydaje mi się, żeby ktoś tak eksperymentował ;) . Miałem jeszcze pomysł, żeby przyczepić do głowicy 4 mikrofony, przy każdym cylindrze i nagrać ten zakres obrotów na 4 kanały na raz, ale nie wiem jak to poskładać wszystko do kupy, żeby zaraz się nie porozpadało w komorze i nie mam 4 mikrofonów na kablu (a nie będę ich kupował tylko po to, żeby zrobić test akustyczny ^^) , ale jak się zaopatrzę choćby w jeden, to na pewno taki test wykonam :D . Moim zdaniem efekt kredensu wytwarza sprzęgło i trzeba się do tego przyzwyczaić, lub wymienić je na coś porządniejszego :D


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq