Witam, od jakiegoś czasu zącząłem słyszeć na biegu jałowym na postoju , że silnik pracuje dosyć nierówno (obroty nie skaczą) i brzmi wewnątrz jak silnik diesla... a jest to 2.0vtec K20Z2. Znalazłem filmik na youtube gdzie identycznie pracuje jak mój.
Widziałem wiele tematów o różnych stukaniach silnika, aczkolwiek nie pasowało to do tego typu stuków...
Bardzo prosiłbym o pomoc... czy to coś poważnego?
Z góry dziękuję i przepraszam jeśli temat się dubluje .
Pozdrawiam
#1
Napisano 16:02, 12.05.2018
#2
Napisano 10:21, 13.05.2018
a jak przy dodawaniu gazu / ruszaniu?
#3
Napisano 11:06, 13.05.2018
a jak przy dodawaniu gazu / ruszaniu?
To dzieje się tylko kiedy silnik już jest rozgrzany. Przy gazowaniu czy ruszaniu te stukanie tak jakby przyśpiesza i zanika, wraca na wolne obroty i tak jak na filmiku... smieje sie , ze brzmi jak diesel. Chociaż , sprawdzę dokladnie jeszcze raz dzisiaj jak przy dodawaniu gazu i ruszaniu... ale wydaje mi się , że stukanie wtedy ustaje.
Użytkownik scO edytował ten post 11:49, 13.05.2018
#4
Napisano 12:26, 13.05.2018
Właśnie przejechałem się jeszcze raz i teraz stwierdzam takie fakty.
1. Przy dodawaniu gazu, przy 2 tysiącach obrotów nie słyszę już tego stukania ( przyśpiesza ono i zanika jak pisałem wcześniej przy dodawaniu gazu)
2. Na wolnych obrotach silnik się trzęsie , aż w kabinie to odczuwam... trzęsie się kokpit i kierownica.
3. Co dziwnego.... jak wyłączę światła to obroty spadają gdzieś o 100 i wtedy stukanie jest bardziej słyszalne
3.1 Gdy włączam światła , obroty wchodzą gdzieś na około 800 i stukanie występuje ale dużo mniej słyszalne, silnik trzesie sie o duzo mniej
Mam zamiar w tym tygodniu podjechać do mechanika na regulację zaworów, wyczyścić przepustnicę... może to coś pomoże ( wyczytałem , ze to podstawa w tego typu sprawach)
Ktoś jakieś sugestie co to moze byc?
ps. I tez kolejna dziwna sprawa to od okolo tygodnia, wychodzac z auta zawsze lapiac za drzwi kopie mnie prad ... mialem tez raz sytuacje ze kluczyk wkladalem do stacyjki trzymajac za metalowa czesc i tez mnie koplo... dziwne
Użytkownik scO edytował ten post 15:46, 13.05.2018
#5
Napisano 06:17, 16.05.2018
Czy ktoś pomoże? Proszę
Na zimnym silniku zaraz po odpaleniu i ruszaniu , klekocze mocno wraz z przyśpieszaniem... zanika po chwili....
A reszta tak jak opisałem wyżej
#6
Napisano 07:02, 16.05.2018
Co tu dużo pisać, prawdopodobnie tłok - panewka lub wytarty wałek. Poodłączaj po kolei wtryski i sprawdź czy stukanie nie jest związane z jednym z cylindrów.
#7
Napisano 09:28, 16.05.2018
Co tu dużo pisać, prawdopodobnie tłok - panewka lub wytarty wałek. Poodłączaj po kolei wtryski i sprawdź czy stukanie nie jest związane z jednym z cylindrów.
A gdyby okazało się, że jest to co piszesz to mocno przerąbane? np Tłok-panewka? w sensie ogromne koszta i kaplica czy znośnie dla auta i kieszeni?
Wytarty wałek brzmi groźniej :(
#8
Napisano 10:09, 16.05.2018
Wymiana panewek ~ 1000zł z częściami
Wymiana silnika (w przypadku uszkodzonego tłoka / porysowanego cylindra) 3000 - 3500zł (silnik ok 2-2,5k, robota 1k). Jeśli uszkodzony będzie tylko tłok, a cylinder będzie ok, to można spróbować naprawiać silnik który masz, koszty będą podobne, tyle że będziesz bardziej pewny tego co masz.
Wymiana wałka rozrządu - nie mam rozeznania.
Może pojeździć kilkanaście - kilkadziesiąt tyś km, nie wiadomo kiedy padnie. Jeśli to panewki, to ich wymiana uratuje silnik. Zaniedbanie wymiany panewek będzie skutkowało uszkodzeniem wału i być może korbowodu - wtedy nie za bardzo opłaci się naprawiać,.
Większość z tych usterek można próbować zdiagnozować.
#9
Napisano 10:19, 16.05.2018
Wymiana panewek ~ 1000zł z częściami
Wymiana silnika (w przypadku uszkodzonego tłoka / porysowanego cylindra) 3000 - 3500zł (silnik ok 2-2,5k, robota 1k). Jeśli uszkodzony będzie tylko tłok, a cylinder będzie ok, to można spróbować naprawiać silnik który masz, koszty będą podobne, tyle że będziesz bardziej pewny tego co masz.
Wymiana wałka rozrządu - nie mam rozeznania.
Może pojeździć kilkanaście - kilkadziesiąt tyś km, nie wiadomo kiedy padnie. Jeśli to panewki, to ich wymiana uratuje silnik. Zaniedbanie wymiany panewek będzie skutkowało uszkodzeniem wału i być może korbowodu - wtedy nie za bardzo opłaci się naprawiać,.
Większość z tych usterek można próbować zdiagnozować.
Ja mam benzynowy silnik 2.0 vtec... zaraz mogę zejść do niego. Odpalę auto i po kolei wypinać wtyczki od cylindrów? sprawdzać czy coś się dzieje?
A w przyszłym tygodniu jestem umówiony z mechanikiem na regulację luzów zaworowych.... mam nadzieję, że to rozwiąże sytuację :(
#10
Napisano 10:48, 16.05.2018
Procedura sprawdzania który cylinder (tłok/panewka) "stuka" polega na odpinaniu po kolei wtyczek od wtrysków (możesz zrobić to zarówno na gazie lub benzynie). Nie polecam odpinania wtyczek cewek, gdyż powoduje to niepotrzebne zalewanie katalizatora paliwem.
W skrócie :
- przełączasz na PB (jeśli masz LPG)
- odpinasz wtyczkę pierwszego wtryskiwacza i sprawdzasz czy stuka
- wpinasz wtyczkę pierwszego wtryskiwacza i odpinasz drugi wtryskiwacz i sprawdzasz czy stuka.
- itd.
najprawdopodobniej, po odpięciu jednego z czterech wtrysków stukanie ustanie - jeśli tak, to jest niemal pewne że masz problem z układem tłokowo - korbowym.
To co można zrobić w kolejnych krokach:
- sprawdzić luzy zaworowe (choć to raczej nie przez to) i krzywki na wałkach rozrządu
- sprawdzić czy świece nie są poluzowane
- zajrzeć do cylindrów czy nie są porysowane (od biedy wystarczy tania chińska kamerka endoskopowa)
- sprawdzić sprężanie na cylindrach (nie wykluczy uszkodzenia tłoka, ale może je potwierdzić)
- sprawdzić luz panewek - metody są na YT, też nie wykluczy to uszkodzenia panewki ale może je potwierdzić
Jeśli jednak stuka tłok / panewka to są dwie opcje:
1) jeździć aż silnik padnie i później wymienić na k24A3
2) zdjąć miskę olejową i dostać się do panewek - jeśli to one, to wymieniać.
Użytkownik pawlik118 edytował ten post 10:51, 16.05.2018
#11
Napisano 11:19, 04.06.2018
Wyregulowałem zawory, póki co to stukanie ustało ( chociaż mam wrażenie, że czasami je słyszę) .... silnik zaczął pracować równiej.
Będę jeździł i jeździł , zobaczymy w przyszłości czy coś się tam dzieje.
z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi
#12
Napisano 10:33, 05.06.2018
Mam ten sam problem. Silnik (K20A6) pracuje jak diesel. Zwlaszcza na postoju w trybie D na automacie to czuć i słychać. Za tydzień będą regulowane zawory i zobaczymy czy się coś porawi.
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
#13
Napisano 21:08, 14.06.2018
Regulacja zaworów nie pomogła. 'Klekot diesla' jest najbardziej słyszalny w momencie załączania klimy.
#14
Napisano 08:24, 20.06.2018
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, silnik
Mechanik →
Klimatyzacja/ Wentylacja/Ogrzewanie →
Klimatyzacja nie działa po wymianie wentylatoraNapisany przez KamilM , 25 cze 2023 VII |
|
|
||
Mechanik →
Układ wydechowy →
Sonda lambda 1Napisany przez MinuzZz , 03 lis 2022 VII, Lokalizacja |
|
|
||
Mechanik →
Układ elektryczny →
U0122 oraz tempomat accord VII CL9 2.4Napisany przez langol , 19 lis 2019 VII, tempomat, abs, vsa, hds |
|
|
||
Mechanik →
Silniki →
Wysokie spalanie 2.2 ictdi sedan manual 2004Napisany przez stafanwa , 23 kwi 2019 VII, spalanie |
|
|
||
Mechanik →
Układ elektryczny →
Przerobienie tylnych lamp Honda Accord VII 2006 Kombi UK do EU, pomocy!Napisany przez Medwu , 03 sie 2018 VII, UK, EU, Lampa, Tylna, Kombi |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych