Hej. Przypadek dosyć standardowy:
Auto nie trzyma obrotów, szarpie, jest zamulony. Samodiagnostyka pokazała błąd nr 1 i 23, czyli sonda i czujnik. Objawy typowe raczej dla czujnika, chyba. Teraz tak: czy zły sygnał (albo jego brak) z czunika stuków realnie wpływa na sondę i czy może ona przez to wywalać błąd? Czy wymiana samego czujnika stuków pomoże (o ile sonda jest zdrowa oczywiście)?
Błąd sondy i czujnika stuków.
#1
Napisano 16:54, 22.04.2018
#2
Napisano 22:20, 25.04.2018
Najlepiej było by podjechać do kogoś z komputerem i podpiąć się pod kompa Hanki, ale prostszym rozwiązaniem jest wpięcie multimetra pod sondę i sprawdzenie, czy napięcie sobie lata w granicach od 0V do 1V na rozgrzanym silniku (0.2-0.8V jest oczekiwane w pomiarach ). Jak już sondę wykluczysz, to śmiało możesz przymierzać się do stukowca Przy uszkodzonym stukowcu sonda może wywalać błąd, choć nie jest to regułą, ba, nawet bardziej działa to w drugą stronę Przy uszkodzonej sondzie, mieszanka może być zbyt uboga, co może powodować spalanie stukowe, na które zaczyna reagować czujnik spalania stukowego Niestety nie zgłębiałem się za bardzo, gdzie w VII genie wychodzą kabelki od sondy nr 1, więc nie podpowiem gdzie się wpiąć multimetrem, ale myślę, że w ESM'ie szybko byś znalazł (primaty oxygen sensor)
(temat sugeruje VI, a w opisach masz VII i to mnie trochę dezorientuje )
W VI genie podłączenie do sondy wygląda tak jak na tym filmiku poniżej ECU jest przy samej ścianie grodziowej za tunelem środkowym i najłatwiej się do niego dostać od strony pasażera
W niebieskiej wtyczce 31 pinowej (tak jak na filmie, 3 od lewej, najbliżej ściany grodziowej) w środkowym rzędzie wtyczki, od lewej strony 6 pin, biały kabelek sygnałowy, a masa z obudowy ECU
Użytkownik gons edytował ten post 22:44, 25.04.2018
#3
Napisano 11:38, 29.04.2018
Najlepiej było by podjechać do kogoś z komputerem i podpiąć się pod kompa Hanki, ale prostszym rozwiązaniem jest wpięcie multimetra pod sondę i sprawdzenie, czy napięcie sobie lata w granicach od 0V do 1V na rozgrzanym silniku (0.2-0.8V jest oczekiwane w pomiarach ). Jak już sondę wykluczysz, to śmiało możesz przymierzać się do stukowca Przy uszkodzonym stukowcu sonda może wywalać błąd, choć nie jest to regułą, ba, nawet bardziej działa to w drugą stronę Przy uszkodzonej sondzie, mieszanka może być zbyt uboga, co może powodować spalanie stukowe, na które zaczyna reagować czujnik spalania stukowego Niestety nie zgłębiałem się za bardzo, gdzie w VII genie wychodzą kabelki od sondy nr 1, więc nie podpowiem gdzie się wpiąć multimetrem, ale myślę, że w ESM'ie szybko byś znalazł (primaty oxygen sensor)
(temat sugeruje VI, a w opisach masz VII i to mnie trochę dezorientuje )
W VI genie podłączenie do sondy wygląda tak jak na tym filmiku poniżej ECU jest przy samej ścianie grodziowej za tunelem środkowym i najłatwiej się do niego dostać od strony pasażera
W niebieskiej wtyczce 31 pinowej (tak jak na filmie, 3 od lewej, najbliżej ściany grodziowej) w środkowym rzędzie wtyczki, od lewej strony 6 pin, biały kabelek sygnałowy, a masa z obudowy ECU
W opisie mam VII i to jest moje auto, ale w domu też jest Vi i to w szóstce jest problem
Dzięki za sugestie, bedziem działać!
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, czujnik spalania stukowego, sonda lambda
Mechanik →
Układ kierowniczy →
Kierownica ciężko chodziNapisany przez Ziemniak88 , 03 paź 2018 VI |
|
|
||
Mechanik →
Silniki →
Accord 6 gen F18b2 - zmiana silnikaNapisany przez stanek , 19 cze 2018 VI |
|
|
||
Mechanik →
Układ elektryczny →
Bałagan w całej elektryce.Napisany przez Blacku , 18 cze 2018 VI, elektryka, anglik, bałagan i 2 więcej |
|
|
||
Mechanik →
Układ napędowy →
Wycie/buczenieNapisany przez Punowy , 18 cze 2018 VI, łożyska buczenie wspomaganie |
|
|
||
Mechanik →
Układ elektryczny →
Kopułka sens wymianyNapisany przez bastek32 , 15 cze 2018 VI |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych