Czy sama polerka się opłaca w czarnym lakierze gen viii
#16
Napisano 15:08, 05.02.2018
Oddać co najwyżej na samą polerke i dobry wosk i co 3 miesiące poprawiać taniej i przyjemnie coś samemu przy samochodzie zrobić
#17
Napisano 16:23, 05.02.2018
U mnie na koszt 3000 zł składała się 3 stopniowa pełna korekta lakieru wymagane u mnie plus usunięcie głębszych rys od przetarcia na drzwiach z tyłu to ok 1000 zł , 2000 zł to koszt cermiki na całe auto + felgi + szyby + mycie silnika parowe i jakieś tam detale. Samemu jeżeli ktoś ma wprawę to koszt cermiki to 600-700 zł jak ktoś pisał wcześniej. Na ceramikę która kładzie firma min. 2 lata gwarancji do 5 lat są też takie opcje. Owszem to nie tak że założysz ceramikę i zapomnij o myciu podjedziesz na myjnie spłuczesz wodą i tyle. Ja dostałem 2 butelki szamponu o neutralnym pH także nie jakiś specjalny do powłoki oraz startowe myjki gąbki szmatki, chociaż zmieniłem je na bardzo delikatne gąbki z mikrofibry i naturalnej wełny . Także zabawy przy tym nie brakuje ja akurat nie mam za bardzo warunków na długie zabawy z woskami ale czy zdecydowałbym się kolejny raz na ceramikę tego nie wiem zobaczymy za rok czy efekt się utrzyma czy zniknie
Jak ktoś ma więcej czasu, miejsce i umiejętności niech zrobi dobrą korektę lakieru u speca i potem sam się opiekuję lakierem to dużo lepsze rozwiązanie
Użytkownik Masterbb edytował ten post 16:31, 05.02.2018
#18
Napisano 21:08, 05.02.2018
U mnie na koszt 3000 zł składała się 3 stopniowa pełna korekta lakieru wymagane u mnie plus usunięcie głębszych rys od przetarcia na drzwiach z tyłu to ok 1000 zł , 2000 zł to koszt cermiki na całe auto + felgi + szyby + mycie silnika parowe i jakieś tam detale. Samemu jeżeli ktoś ma wprawę to koszt cermiki to 600-700 zł jak ktoś pisał wcześniej. Na ceramikę która kładzie firma min. 2 lata gwarancji do 5 lat są też takie opcje. Owszem to nie tak że założysz ceramikę i zapomnij o myciu podjedziesz na myjnie spłuczesz wodą i tyle. Ja dostałem 2 butelki szamponu o neutralnym pH także nie jakiś specjalny do powłoki oraz startowe myjki gąbki szmatki, chociaż zmieniłem je na bardzo delikatne gąbki z mikrofibry i naturalnej wełny . Także zabawy przy tym nie brakuje ja akurat nie mam za bardzo warunków na długie zabawy z woskami ale czy zdecydowałbym się kolejny raz na ceramikę tego nie wiem zobaczymy za rok czy efekt się utrzyma czy zniknie
Jak ktoś ma więcej czasu, miejsce i umiejętności niech zrobi dobrą korektę lakieru u speca i potem sam się opiekuję lakierem to dużo lepsze rozwiązanie
Jak ktoś ma więcej aut, nieco zdolności manualnych, cierpliwości oraz lubi "grzebać" przy aucie, dużo taniej jest kupić sobie maszynę, całą chemię i potrzebny sprzęt. Całość też będzie pewnie kosztować ze 3k, zrobisz 3-4 auta, dochodzisz do wprawy i do tego satysfakcja z własnego efektu. Potem nie ma się już co bać nawet drobnych rysek, zawsze można sobie leciutko poprawić.
Ogólnie polecam
#19
Napisano 22:45, 05.02.2018
Lakier Accorda jest raczej bardzo słabym materiałem do nauki... Lepiej oddać do bardzo dobrego zakładu.
W poszukiwaniu mocy...
#20
Napisano 23:20, 31.03.2018
Ja mam Ceramic Pro 9H na lakierze, felgach i szybie(ach - nie pamiętam dokładnie, nakładałem 3 lata temu). Tanio nie było, ale nie żałuję. Moje wrażenia:
- Po kilku latach powłoka nadal jest, a na samochodzie nie ma mikrorys. Kiepski ze mnie fotograf, ale kiedyś postaram się uchwycić to na zdjęciu.
- To mit, że trzeba jakieś szamaństwa z myciem urządzać. Samochód myję rękawicami z mikrofibry za kilka zł oraz szamponem dostępnym prawie wszędzie w cenie około 20 zł/litr. Owszem, bawiłem się w mycie na 2 kubły itp, ale szybko mnie to znudziło. Teraz najważniejsze zasady to: dużo wody, dużo piany, oddzielna rękawica do kół.
- Accord ma lakieru jak na lekarstwo, o rysy bardzo łatwo a przy jego grubości możemy sobie pozwolić na 1, może 2 polerki. Mając powłokę jest inaczej: jak dzieciaki grające w piłkę podrapały mi drzwi i maskę to wystarczyła polerka i uzupełnienie powłoki a sam lakier nie ucierpiał.
- Mam 2 komplety kół ale ceramikę tylko na jednym z nich, przez co zimą mycie samych kół zajmuje mi mniej więcej tyle czasu co mycie reszty samochodu.
Największe wady ceramiki to:
- Cena. Tylko, że na nakładałem powłokę na prawie nowy samochód, więc koszt zabezpieczenia był nieznacznym % wartości samochodu.
- Przeglądy. Aby zachować gwarancję (dostałem chyba 5 lat) muszę raz w roku się pofatygować aby zrobić przegląd powłoki. Ale i bez tego wymogu staram się na bieżąco pozbywać wszelkich otarć od rowerków, piłek czy deskorolek.
- Likwidacja szkód. Jak miałem draśnięty zderzak to trzeba było troszkę się natrudzić aby wyjaśnić ubezpieczycielowi co to za powłoka i dlaczego na wymienionym zderzaku trzeba ją uzupełnić i dlaczego lakier na każdym elemencie jest grubszy niż ich tabelki przewidują.
#21
Napisano 20:18, 05.04.2018
- To mit, że trzeba jakieś szamaństwa z myciem urządzać.
'szamaństwa' - dobre
Największe wady ceramiki to:
- Przeglądy. Aby zachować gwarancję (dostałem chyba 5 lat) muszę raz w roku się pofatygować aby zrobić przegląd powłoki. Ale i bez tego wymogu staram się na bieżąco pozbywać wszelkich otarć od rowerków, piłek czy deskorolek.
- Likwidacja szkód. Jak miałem draśnięty zderzak to trzeba było troszkę się natrudzić aby wyjaśnić ubezpieczycielowi co to za powłoka i dlaczego na wymienionym zderzaku trzeba ją uzupełnić i dlaczego lakier na każdym elemencie jest grubszy niż ich tabelki przewidują.
Pytanko mam... ile taki przegląd tej powłoki i co wchodzi w zakres prac? Jest to poprostu mycie i użycie konkretnego reloadera do powłoki?
Jaka jest różnica w grubości lakieru po nałożeniu powłoki?
#22
Napisano 06:45, 20.05.2018
Do ceramiki lakier powinien być w zasadzie bez żadnych odprysków, skaz itp.SzybkiE pytanie chce zrobić polerke ale koledzy mówią mi ze przydała by się też ochrona typu ceramika drogi zabieg, ale pytanie jeśli będę myl auto tylko i wylacznie bez dotykowo albo ręcznie delikatnie czy rysy szybko powrócą faktycznie bo polerka ok 700zl nie chce widać w błoto ceramika na 4 lata 2,5tys
Jeśli bym nakłada wosk itp. Czy bym obgonil się w ten sposób?
Polerka, co kosztuje 700 zł, to trochę januszowo wg mnie. Na FB na grupie autodetalingowej sądzi się dwóch gości, jeden zrobił drugiemu polerke za 5 stow, po miesiącu wyszły hologramy, i teraz się chłopaki przepychają.
Powłoka chroni lakier nieco inaczej niż wosk, ma lepsze właściwości, ale trzeba pamiętać że jeśli trzeba będzie dajmy na to pomalować element, to wosk zdejmiesz cleanerm, z powłoką gorzej.
Poza tym rys na bezdotykowej nie zrobisz, chyba że zaczniesz trzeć gąbka po lakierze, to i z czasem może coś wyjść, choć wątpię. Ale przy dobrej powloce, wystarczy spłukać autko woda pod ciśnieniem, chyba że jest naprawdę uwalone.
Mnie pełna korekta, łącznie z lampami, do tego zabezpieczenie wszystkiego (ceramika na lampy, woski Swisswax na lakier i felgi, impregnacja tworzyw itp) wyniosło 2k zł . Ale samochód petarda. Za 700 zł bym nie oddał nikomu, bo ilość pracy jaką trzeba włożyć, szczególnie na lakierach hondy jest ogromna.
Użytkownik Tyberiusz edytował ten post 06:48, 20.05.2018
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII
Mechanik →
Układ elektryczny →
3 światło stopNapisany przez pawelzszu , 07 mar 2022 VIII |
|
|
||
Mechanik →
Układ elektryczny →
przyciski na kierownicy wariująNapisany przez siara_nh , 19 cze 2018 VIII |
|
|
||
Mechanik →
Klimatyzacja/ Wentylacja/Ogrzewanie →
Czynnik bez olejuNapisany przez King_TM76 , 18 cze 2018 VIII |
|
|
||
Mechanik →
Układ elektryczny →
Bi-ksenon - problem z przesłonąNapisany przez mlody2v8 , 14 cze 2018 VIII, biksenon, bi ksenon |
|
|
||
Mechanik →
Silniki →
Problem z turbiną - mechanik z WrocławiaNapisany przez rzuber , 12 cze 2018 VIII, turbina turbosprężarka VIII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych