Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Brak wspomagania kierownicy

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Porucznik91

Porucznik91
  • Forumowicz
  • 106 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:42, 28.12.2017

Witam dzisiaj jadąc straciłem wspomaganie po chwili znowu zaczeło chodzić i pózniej przejechałem 30km i było cały czas co może być przyczyną?Dodam że 2 miesiące temu zakuwałem wąż i wymieniałem płyn sprawdzałem wąż jest cały i płyn jest na max


  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 6273 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:148
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 37
Super

Napisano 21:19, 28.12.2017

nie piszczał pasek w momencie jak nie miałeś wspomagania? 
Albo nie było dużego obciążenia silnika? Nie przygasał silnik?


  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#3 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 523 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 22:02, 28.12.2017

Czy zakuwałeś górny wąż który leci nad klawiaturą?


  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto i Eberspacher. Serwis, naprawa...


#4 marekb1988

marekb1988
  • Forumowicz
  • 192 postów
  • Skąd:Świdnik
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:191
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:16, 28.12.2017

Pompa zdycha?


  • 0

#5 Porucznik91

Porucznik91
  • Forumowicz
  • 106 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:30, 28.12.2017

Hmm gdzieś widziałem podobny temat i gość w identycznej sytuacji miał odcięcie wspomagania tzn zjezdzałem z krawężnika i dałem pełny skręt bo chciałem nawrócić czy to możliwe że jest tam jakiś  zawór bezpieczeństwa-max ciśnienia, który w przypadku zbyt dużego ciśnienia w układzie powoduje otwarcie tego tłoczka w pompie i olej nie zostaje pompowany/zasysany przez pompę, co ma uchronić przed zniszczeniem maglownicy, po krótkim czasie zawór wraca w swoje położenie i jest ok.?


  • 0

#6 pawel10-1981

pawel10-1981
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Kozienice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 22:46, 14.01.2018

Hmm gdzieś widziałem podobny temat i gość w identycznej sytuacji miał odcięcie wspomagania tzn zjezdzałem z krawężnika i dałem pełny skręt bo chciałem nawrócić czy to możliwe że jest tam jakiś  zawór bezpieczeństwa-max ciśnienia, który w przypadku zbyt dużego ciśnienia w układzie powoduje otwarcie tego tłoczka w pompie i olej nie zostaje pompowany/zasysany przez pompę, co ma uchronić przed zniszczeniem maglownicy, po krótkim czasie zawór wraca w swoje położenie i jest ok.?

Mi też zdarzyło się dzisiaj coś podobnego. Wyjechałem z garażu , pełen skręt w prawo do tyłu , przełożenie parking ( nie pamiętam czy wyprostowałem kierownicę przed wyjściem)  , ręczny , zamknąłem garaż. Wsiadam jadę , skręcam i czuje brak wspomagania. Zgasiłem silnik, odpaliłem ponownie i wszystko wróciło do normy.

Czy możliwe że pompa wspomagania zaczyna padać ?


  • 0

#7 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 875 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 14:45, 15.01.2018

Albo nie było dużego obciążenia silnika? Nie przygasał silnik?

A jak były to co?
Pompa?

Kilka miesięcy temu miałem podobny problem, ale samoistnie ustąpił - odpukać.

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

#8 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 333 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 15:12, 15.01.2018

Tak jak wcześniej autor wspomniał w pompie jest zawór bezpieczeństwa. W momencie skręcenia kierownicy w maxymalna pozycję (lewo/prawo) zawór otwiera się i pompa zaczyna mielic płyn w sobie( w sensie ze pompa pobiera płyn i oddaje ale nie pod ciśnieniem)
Zdążą się ze ten zawór się przytnie w pozycji otwartej i wtedy nie mamy wspomagania.
Pasowanie zaworu jest dosyć precyzyjne i nawet najmniejszy opiłek może go zablokować.
Przyczyną może też być wyrobione gniazdo zaworu lub sam zawór ( w tym wypadku juz nie dasie tego naprawić )...
  • 0

#9 lukaschu

lukaschu
  • Forumowicz
  • 107 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:?
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:44, 31.05.2018



Przyczyną może też być wyrobione gniazdo zaworu lub sam zawór ( w tym wypadku juz nie dasie tego naprawić )...


Mam taki sam problem. Dzieje się to szczególnie w upalne dni. Gdy skręcam a auto jest na wolnych obrotach brakuje wspomagania. Pomaga przygazowanie. Jest jakiś na to ratunek? Da sie wymienić ten zawór jeśli to jego wina? Oplaca się to czy lepiej szukać pompy?

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#10 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 333 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 06:55, 01.06.2018

Szukaj pompy. . .
  • 0

#11 lukaschu

lukaschu
  • Forumowicz
  • 107 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:?
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:58, 01.06.2018

No to lipa. A może wymiana płynu? Tak się składa że mam jakis PSF firmy comma. Odessalbym strzykawką tylko ze zbiorniczka i nalał świeżego... Chyba mogę spróbować?

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#12 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 333 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:39, 01.06.2018

Jak masz zamiar wymienić pompę to płyn można wymienić. Ale starej pompy to już raczej nie "uzdrowi".
Zeby zarzegnac problem raz na dobre moja rada jest taka, poszukaj używki w dobrym stanie, wymień wszystkie o-ringi uszczelniacz i łożysko, zalej układ nowym oryginalnym PSF i to musi dzialac

Użytkownik vova777 edytował ten post 18:40, 01.06.2018

  • 0

#13 lukaschu

lukaschu
  • Forumowicz
  • 107 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:?
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:12, 01.06.2018

Kurde nie wiem czy problem nie był zbyt luźny pasek. Dzisiaj się to okazalo przy regulacji zaworów. Naciągnalem i po przejażdżce było ok ale jutro przy upalnym dniu i dłuższej trasie to potwierdzę. Oby to był tylko luźny pasek ;)

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq