Klimatyzacja wyłącza się przy wysokich obrotach silnika.
#1
Napisano 15:42, 28.06.2017
Jeżdżę po mieście przy małych prędkościach sprężarka działa normalnie. Kiedy wyjadę na autostradę i jadę na wyższych obrotach silnika sprężarka przestaje działać. Przy ewentualnym zatrzymaniu się sprężarka zaczyna działać ponownie . Spotkał się już ktoś z czymś podobnym? Może ma ktoś też jakąś sugestię?
#2
Napisano 19:23, 28.06.2017
A po czym to poznajesz ? Przestaje chłodzić ?
Sprężarka u nas w Acco załącza się cyklicznie . Nie pracuje NON STOP.
#3
Napisano 00:32, 29.06.2017
#4
Napisano 19:38, 29.06.2017
Z tego co słyszałem klima się wyłącza przy dużych obciążeniach silnika, po powrocie do normalnej pracy powinna się załączyć na nowo - sama. Jeżeli żyję w błędzie to proszę niech mnie ktoś wyprowadzi, a jeśli mam racje to niech ktoś to mi potwierdzi
Pozdrawiam.
#5
Napisano 15:49, 30.06.2017
#6
Napisano 16:28, 30.06.2017
Może coś tam siada. Mi w ubiegłym roku padł przekaźnik i nie załączałą się sprężarka. Wymianili mi to za 50 zł i śmiga. Od razu bym z tym jechał do serwisu klimy, niech się wypowiedzą.
#7
Napisano 17:58, 30.06.2017
#8
Napisano 00:48, 01.07.2017
#9
Napisano 08:49, 28.07.2017
Mam ten sam problem. Dokładanie jest tak jak opisano. Przy jeździe ze stałą prędkością, przy obrotach powyżej 3000/ min klimatyzacja przestaje działać. Dzieje się to bez względu na to czy jest upał czy mróz. (zimą - nagłe parowanie szyb). Jest to bardzo irytujące zwłaszcza przy podróżowaniu na autostradzie. Radzę sobie w ten sposób, że na kilka sekund wciskam sprzęgło, puszczam pedał gazu. Wówczas klimatyzacja się załącza i przez 2 - 3 minuty działa normalnie mimo, że wracam do szybkiej jazdy i silnik ma ponownie wysokie obroty.
Na razie nie byłem w żadnym servisie, ale chodzi mi po głowie możliwa przyczyna. Dwa lata temu (jeszcze przed ujawnieniem się tej usterki) miałem robiony przegląd klimy i zwrócono mi uwagę, że chłodnica klimatyzacji (pomimo swojej szczelności)
jest bardzo zużyta tj. poszczególne kanały i te "włoski" odpowiedzialne za odprowadzanie ciepła są mocno "powycierane" i mechanik mówił, abym nie ustawiał chłodzenia na poziom maksymalny bo klimatyzacja się będzie wyłączać - będzie wzrastać ciśnienie w układzie i zabezpieczenie odetnie sprężarkę. Tak to zapamiętałem.
Biorąc pod uwagę, że minęły dwa lata, a ja mam ciągle tę starą, zużytą chłodnicę klimatyzacji, to może to jest przyczyna.
#10
Napisano 08:56, 28.07.2017
było już o tym nie raz.
w sprężarce jest zatopiony wyłącznik termiczny, który po osiągnięciu granicznej temperatury (bodaj 110 stopni) odcina napięcie od sprężarki, zapobiegając jej dalszemu przegrzaniu i spaleniu. jak temperatura opadnie, załącza ją z powrotem.
wygląda na to, że podczas wyższych obrotów, sprężarka zaczyna się niebezpiecznie grzać (a nie powinna) - stąd te problemy.
przyczyn szukać w serwisie klimy, bo widzę po Waszych postach że raczej nigdy tego nie rozbieraliście...
#11
Napisano 13:01, 28.07.2017
#12
Napisano 15:40, 28.07.2017
Blow zgadza się. Jednak przy chłodniejszych dniach działa normalnie ale przy upałach już gorzej Dzięki za doradztwo
bo w upały sprężarce bardziej gorąco, a w chłodne dni - chłodniej... - czyli wszystko się zgadza....?
#13
Napisano 15:56, 28.07.2017
bo w upały sprężarce bardziej gorąco, a w chłodne dni - chłodniej... - czyli wszystko się zgadza....?
Takjak najbardziej. To było do kolegi wyżej akurat
#14
Napisano 22:31, 28.07.2017
Trzeba tutaj zaznaczyć, że 'termik' może się spalić na dobre i wówczas klima już się nie załączy.
Wyższe obroty silnika to wyższe obroty sprężarki, czyli większe tarcie. Jeśli sprężarka ma zwiększone opory (w stosunku do takiej w pełni sprawnej) to prawdopodobnie te 3000 obr/min jest prędkościa przy której zaczyna się przegrzewać.
Być może za mało jest oleju w układzie, bądź jest zużyty (dawno nie wymieniany)?
Bardzo mała jest świadomość wśród użytkowników tego wynalazku, że układ klimatyzacji powinien być regularnie (co najmniej raz w roku) serwisowany. Podczas konserwacji w dobrym warsztacie wymieniany jest olej w układzie na nowy (i odpowiedni dla danej sprężarki). Olej w silniku wymieniamy co rok (lub częściej), a o innych układach zapominamy...
Pozdrawiam
Tomek
wysłane z fona
Przepisy (ustawy/rozporządzenia) dotyczące kierowców/pojazdów
#15
Napisano 13:34, 08.08.2017
Witam
Mam pytanie odnośnie wylacznika termicznego w sprezarce.
Mianowicie - czy ktos z Was go kiedys wymieniał?
Gdzie dokladnie jest on umiejscowiony?
Czy jest do niego dostep bez zwalania sprezarki?
Mam uszkodzony ten wylacznik, musialbym go wymienic...
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII
Mechanik →
Klimatyzacja/ Wentylacja/Ogrzewanie →
Klimatyzacja nie działa po wymianie wentylatoraNapisany przez KamilM , 25 cze 2023 VII |
|
|
||
Mechanik →
Układ wydechowy →
Sonda lambda 1Napisany przez MinuzZz , 03 lis 2022 VII, Lokalizacja |
|
|
||
Mechanik →
Układ elektryczny →
U0122 oraz tempomat accord VII CL9 2.4Napisany przez langol , 19 lis 2019 VII, tempomat, abs, vsa, hds |
|
|
||
Mechanik →
Silniki →
Wysokie spalanie 2.2 ictdi sedan manual 2004Napisany przez stafanwa , 23 kwi 2019 VII, spalanie |
|
|
||
Mechanik →
Układ elektryczny →
Przerobienie tylnych lamp Honda Accord VII 2006 Kombi UK do EU, pomocy!Napisany przez Medwu , 03 sie 2018 VII, UK, EU, Lampa, Tylna, Kombi |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych