Otóż mam taki denerwujący problem z kontrolką check engine która zaświeca się i sama gaśnie. Teraz w sumie mam tak czwarty raz w ciągu 3msc czyli odkąd jestem kierownikiem tej Hanki. Za pierwszym razem ostro się wystraszyłem bo akurat byłem w trasie a do domu było trochę daleko, więc następnego dnia pojechałem do ASO i po podpięciu pod kompa pokazało błąd katalizatora ale serwisant powiedział ze to pewnie od benzyny tak więc błąd został skasowany, kupiłem jeszcze u nich jakiś środek do czyszczenia wtrysków i przez 3tyg było ok. Za drugim razem też mi się zapaliła w trasie i po ponad 400km (z czego ostatnie kilka leciałem ile się dało) po krótkim postoju sama zgasła. Trzeci raz po tyg normalnej jazdy praca dom no i teraz czwarty i już ponad tydzień nie gaśnie.
Oprócz palącej się kontrolki nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy silnika podczas jazdy i postoju , pracuje równo, cicho i normalnie wkręca się na obroty.
Pomóżcie- może ktoś z was wie o co tu chodzi
zapalająca się i gasnąca kontrolka CHECK ENGINE VII gen.
Rozpoczęty przez
Marecki
, 01:06, 11.11.2008
VII
11 odpowiedzi w tym temacie
#2
Napisano 08:53, 11.11.2008
Pracownik serwisu mógł mieć rację co do benzyny.Miałem podobne historie z tym,że ja swoją mam zagazowaną.Kontrolka Cheken przestała się palić w momencie kiedy zacząłem tankować tylko na stacji paliw BP.(nie zachwalam,ale akurat ta stacja przypasowała mojej Hance,jednakże paliwa na innej moga być równie dobre).Dla przykładu będąc w tym roku na Mazurach raz zatankowałem na Petrochemi i raz na Orlenie i po kilkunastu kilometrach wywaliło błąd.Pomimo,iż skasowałem błąd poprzez wyjęcie bezpiecznika na kilka minut w kabinie błąd mi wywalało.Po wypaleniu paliwa i zatankowaniu na BP i do chwili obecnej zapomniałem jak ta kontrolka wygląda.Moim zdaniem to nie jest żaden przypadek i coś w tym musi być.
#3
Napisano 09:06, 11.11.2008
No ja tankuje przeważnie na Shell-u , a w trasie to już jak tam wyjdzie ale zawsze na firmowych stacjach
Moze faktycznie moja Hania nie lubi pić w muszelce więc zmienię restaurację i zobaczymy, no i z tym bezpiecznikiem obadam sprawę.
Moze faktycznie moja Hania nie lubi pić w muszelce więc zmienię restaurację i zobaczymy, no i z tym bezpiecznikiem obadam sprawę.
#4
Napisano 09:20, 11.11.2008
Z tym bezpiecznikie to na 100% przy lewej nodze masz puszkę i trzy rzędy bezpieczników.W środkowym rzędzie bodajrze 4 bezpiecznik odpowaiada za kontrolkę Checken,należy go wyjąć na parę minut włożyć go odpalić silnik.U mnie jak zapalał się bład od razu obroty falowały tzn.silnik wpadał w tryb awaryjny.Po odczekaniu i włożeniu bezpiecznika obroty powinny Ci się uregulować,ale kontrolka na tablicy będzie jeszcze sie świecić.Zgaśnie jak przejedziesz kilka-kilkanaście km i zgasisz silnik.Ponownie uruchomisz i kontrolki już nie powinno być.U mnie i to stwierdziłem,że obroty przestały falować jak bezpiecznik był wyjety na czas ok.20 min(wyjęcie na 10-15 min nic nie dawało)ale u Ciebie może być inaczej.Powodzenia w eksperymentach.
#5 Guest_Anonymous_*
Napisano 10:18, 11.11.2008
Mi ostatnio sie zapalila to odlaczylem na chwile akumulator(pozniej auto pochodzilo na postoju z 5min)i pomoglo
#6
Napisano 10:21, 11.11.2008
Rafi nie pisałem o akumulatorze bo jak go odłącze ta mój alarm(tak już było,a montowany w ASO Honda przez poprzednika)jakoś długo się uzbraja i kilka minut wyje-nie wiem jak to jest ale nie kombinuje z tym,bo działa bez zarzutu.
#7
Napisano 21:45, 13.11.2008
Nie zdążyłem sprawdzić czy wyciągnięcie bezpiecznika pomoże bo śie sama zgasiła i mam nadzieje że się już nie zaświeci, ale jak to mówią nadzieja matką głupich ale oby nie
#8
Napisano 22:13, 13.11.2008
Tak jak Tobie mówiłem dostała złego paliwa i wywaliło.Tankuj dobrą Pb a nie będzie problemów.To są samochody które maja dużo elektroniki.Pozdro
#9 Guest_Anonymous_*
Napisano 12:12, 14.11.2008
a nie lepiej najpierw odczytać kod błędu przed jego skasowaniem żeby upewnić się że to ten sam błąd jaki za pierwszym razem stwierdziło ASO?
#10
Napisano 20:08, 14.11.2008
Kapitanie,a czytałeś pierwszy post kolegi,napisał,że diagnoza po podłączeniu kompa to katalizator.I tutaj,aby nie straszyć pomyślałem o "złym paliwie"a nie o wymianie katalizatora bo jak wiadomo pare złotych trzeba wydać
#11 Guest_Anonymous_*
Napisano 21:56, 14.11.2008
tak czytałem, ale skąd pewność że 3 kolejne wywalenia checka są na ten sam błąd?
czy w 7g trzeba kompa podłączać żeby zczytać checka?
czy w 7g trzeba kompa podłączać żeby zczytać checka?
#12
Napisano 09:04, 15.11.2008
Dlatego powtarzam się w moim przypadku zmieniłem dostawcę paliwa i zapomniałem jak wygląda Check-niech Marecki spróbuje może pomoże